Annons:
Etikettmedaljjakten
Läst 5372 ggr
Michis87
2014-05-06 07:58

Medalj-jakten nr 7

Den tidigare tråden börjar bli lång, och snart går det inte längre att kommentera i den. Enbart 11 svar till, sen är det dags att hoppa över i denna. Så förbereder och skapar detta inlägg, så ni kan fortsätta med medalj-jakten här! 

HÄR finner ni den förra, glöm inte klicka i Bra inlägg! :) 

Direkt kopierat: 
Som ni kanske har märkt finns det Medaljer att få här på  i fokus och här kan vi hjälpa varandra att få dom ge tips osv

Vi saknar information om:

Responsen – ???
Snabelat – ???
Supportern – 
???

Detta är det vi har kommit fram till gällande de övriga medaljerna:

Agenten – Bevaka en tråd som är intressant.

Arkeologen - Gräv upp något riktigt gammalt, och säg vad du tycker om det

Arkitekten - Vem är iFokus arkitekt, ge denne en hälsning.

Biologen – Lägg en rörlig sekvens i ett inlägg/tråd.

Blixten – Nu måste du vara snabb på tangenterna om du ska få bli kallad Blixten.

Blomman – Hittat ett inlägg som du gillar och som du tycker är ett ”Bra inlägg”?

Boomerangen – Kräver måååånga inloggningar, faktisk xxxx stycken.

Buketten – Hittat ännu fler inlägg du gillar, på latin blir det ”L”, gillanden.

Debattören – Var aktiv i en och samma tråd. Säg vad du tycker ett tjog gånger.

Diamanten – Tycker du någon skrivit något bra. Fortsätt klicka! När du har gjort detta i fyra ”Gross” – 76 gånger så får du diamanten.

Egoisten – Vi vill veta vem du är, ge oss det som är personligt, i rätt mängd och på rätt platts.

Fanfaren – Många inloggningar, faktiskt xxx stycken (varje ”x” står för en siffra).

Frimärket – Ge någon en ”privat hälsning”.

Femman – Fem bra sajter som du satt som ”favorit”.

Fotografen – Fotoalbumet behöver fräschas upp med latinskt ”X” antal nya bilder.

Fullträffen - Det gäller att pricka mitt i prick på inlägg #xxx.

Fyrverkeriet  Få 100 elvor.

Gemet – Ta med något mer än text i ditt inlägg

Globetrottern - En globetrotter är en berest och världsvan typ. Handlar om iFokus alla hörn, se till att få medborgarskap på varje kontinent.

Glöden – Ett antal skriva inlägg på iFokus, på latin blir det ”L”, inlägg.

Guldstjärnan - Handlar om att uttrycka sanningen om forumet, att tydligt deklarera vad som är bäst (inte best) .

Gåspennan – Ganska många skrivna inlägg på iFokus, faktiskt xxx stycken.

Gåvan – Var generös med dina insamlade guldmynskicka gåvor (gärna till Draken).

Hemtrevnaden - Får du om du gör det fint där vi lär känna dig, presentera dig och laddat upp en bild.

Illern - Vad är typiskt en iller?

Insidern - Lyssna på namnet och gör som det säger helt enkelt.

Jojon – Några få inloggningar

Kanonen – Får du om du gjort ett inlägg som ungefär två halvdussin uppskattar

Klurifaxen – Denna är lätt att klura ut, gör en klurig grej på iFokus

Korrespondenten - Kräver en del hälsningar privat.

Kråkan – Automatisk hälsning, skaffa en underskrift till dina inlagor.

Lyktan – Användning av en funktion där du hittar svar, sök och du skall finna.

Magneten – Får du om du startat en tråd som några andra kommenterar.

Maratonen – Skriv rysligt många inlägg ”MMMMMMMMMM” skulle kanske den elake kejsar Nero sagt.

Markören - Vad använder man om man snabbt vill hitta tillbaka till en viss sida i en bok?

Morsningen – Var allra först med att gästa någon.

Myran – Kräver många skrivna inlägg, ”D” hette det förr i staden Rom.

Nattugglan - Gäller att vara aktiv länge. Var som ugglan, vänd på klockan.

Nomaden – Medan du är ute på språng, så testa en annan inloggningsmetod än via datorn.

Nätokraten – Maratonen gånger 10 eller så kan man se den som paraden gånger 2.

Nätverkaren – Får du om du är medlem på två handfulla sajter.

Paraden – Yttra dig 625 * 10 * 8.

Paragrafen - Bra att veta om iFokus, i foten finner du lösningen till dubbelkroken.

Premiären - När du lämnar avtryck för första gången.

Radarn – Undersök läget ibland andra ifokusmedlemmar.

Responsen – ???

Skribenten - Skriv något som många har nytta av och kan ta del av, alla gillar ju en fin artikel.

Skrivmaskinen - Skriv skriv skriv, gör det 100+70*70 gånger.

Socialen – Gästa många personer med inlägg i deras bok.

Snabelat – ???

Supportern – ???

Tiotaggaren - Var aktiv dagligen under en viss period, faktiskt i nästan hela två veckor.

Tusingen – Kräver mååånga skrivna inlägg hela ”roten ur” en miljon.

Tuppen – Gäller att inte sova länge, upp med tuppen med dig.

Utforskaren – Får du som lämnar avtryck på ett antal sajter.

Nya medaljer

Antecknaren - det är bra att veta var man har sina anteckningar

Bookien - Hitta mååånga trådar du tycker om och följ dem. Om du vet vad "C" står för i latinska datum, så har du en ytterligare lite hjälp med ledtråden.

Gapskrattet - Var på iFokus har man humor och skrattsjuka?

Piratkopian - Piratkopiering är förbjudet. Likaså att ta Medaljer av varandra.

Pannkakan - Vad äter man mer än pannkaka på just torsdagar, men bara på torsdagar?

//Michis

Sajtvärd för Återbruk

  • Redigerat 2022-04-14 16:59 av Moon AppleGrey
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Taggeman
2014-05-06 09:49
#2

Ja då följer jag den här tråden.

Dom här medaljerna går inte att få nu!

Gapskrattet går inte att få för humorsidan finns inte längre,

även Nomaden fungerar inte nu efter den sista mobil uppdateringen.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

leemland
2014-05-06 11:23
#3

Jag följer också denna tråden nu 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

monstermash
2014-05-06 13:23
#4

Jag också! 😎 Mig blir man inte av med, hehe

Wony
2014-05-06 14:42
#5

Jag följer också! 🙂

leemland
2014-05-06 14:43
#6

Bra inlägg 😃

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
cattisa
2014-05-06 18:07
#7

Jag också! Följer också tråden menar jag…  Yrar Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-06 18:40
#8

Glöm inte att klicka "Bra inlägg" på de sista inläggen i Medaljjakten 6. Klick, klick!  Tummen upp

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Lilolizeit
2014-05-06 18:44
#9

Hakar på här också såklart. 😃🐱

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Skorpion76
2014-05-06 20:49
#10

Jag hänger också med här!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-07 19:18
#11

Vi har fått över en decimeter nysnö sedan igår! Och jag som trodde att våren var här! Storgråter Arg

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-07 19:20
#12

leemland - du som tycker om snö och vinter. Har du fått någon snö?

Vilar huvudet i handen

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Taggeman
2014-05-07 19:54
#13

Nu när det vakas ärtsoppa i morron så ska jag förbereda ärtorna så dom får ligga o dra in vätska över natten. 🥳

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Skorpion76
2014-05-07 19:56
#14

I morse tog jag Blixten och Illern och det betyder att nu finns det inte längre så många Medaljer kvar som jag kan ta.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-07 19:59
#15

Skorpion76. Grattis! Du lyckades ändå med båda!! Jättekul!

StjärnorStjärnorPokal  GRATTIS!  PokalStjärnorStjärnor

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-05-07 20:01
#16

Tackar. Jag och det trodde jag inte art jag skulle göra. Jag blev riktigt paff!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Taggeman
2014-05-07 20:02
#17

Nu får ni allt börja ge bra inlägg på er skälva och åt alla andra på den här tråden. 👍

När jag ser lite gröna inlägg så klickar jag med på era med.

#14 Grattis till MEDALJERNA 🏆

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Lilolizeit
2014-05-07 20:05
#18

*Klickar och klickar* 🥵

Grattis till medaljerna! 🥳

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

backpacker
2014-05-07 20:14
#19

#16 Grattis till medaljerna bra jobbat! Men du kommer väl hit o hjälper oss med klickandet på Bra inlägg då o då i alla fall.

Ja här klickas det Både inloggad sen Utloggad hela raden upp.

Man kan klicka ca 3ggr per dag på det viset morron middag kväll. mycket klick, klick, klick blir det🥵

Här får vi va egoistiska o ge Bra inlägg åt oss skälva ingen tjuvkikar för det gäller ju att få Medaljer. 🏆😃

Resa är livet! Glad

Taggeman
2014-05-08 10:05
#20

Då var det dags för ett storkok med ärtor idag. 😂

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Michis87
2014-05-08 10:21
#21

Ärtsoppa 😂

//Michis

Sajtvärd för Återbruk

leemland
2014-05-08 10:32
#22

#12 nej här nere har de inte varit snö sen i februari. Men de Herman igår :D och har blivit lite kallare så jag trivs :D haha. Ja glöm inte att det är torsdag idag gott folk ! Vad äter man då ? ;P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Wony
2014-05-08 11:43
#23

Idag äter man varma mackor! 😃

monstermash
2014-05-08 11:50
#24

Någon som vill ha min träningsvärk? 😎 Det är bara magmusklerna, benen, rumpan och armarna som värker. Resten av kroppen mår fint. 😉

Wony
2014-05-08 12:14
#25

Huvva nej, jag vill inte ha mer träningsvärk… Hade en rejäl omgång förra veckan!

cattisa
2014-05-08 13:38
#26

Idag äter man kyckling. Men ärtsoppa och pannkakor hade varit OK också, bara det är varmt! Vi har fått vinter igen! Jag fryser. Illamående

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-05-08 15:26
#27

Eftersom det är torsdag åt jag soppa och plättar, men dessvärre ingen ärtsoppa!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Wony
2014-05-08 17:31
#28

Nu till middag blev det makaroner och korv. Mycket godare än soppa! 🙂

Skorpion76
2014-05-08 17:42
#29

#28 Det lät också gott! Mums!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-08 19:42
#30

Glad

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Lilolizeit
2014-05-09 00:43
#31

Ingen ärtsoppa här heller. Blev indiskt idag. 😃

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Skorpion76
2014-05-09 06:46
#32

Eftersom ingen har kommit på vad man måste göra för att få snabelaet, responsen och supportern tycler jag att vi utlyxer en tävling är man får ge sina förslag och den som kommer på de bästa svaren får medaljen Pokalen! 

Nej skämt åsido, men jag tycker helt klart att det känns tåkigt att ingen vet vad man behöver göra för att få dem!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-09 19:45
#33

Är det någon som vet om någon alls har lyckats få någon av de tre medaljerna? Om det är så kan ju det ge en ledtråd till vad man behöver göra.

Funderar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

leemland
2014-05-09 20:09
#34

#33 Nej tyvärr inte. Kommer inte ihåg vem det var som frågade killarna bakom iFokus om tips men fick inget speciellt svar, kolla i förra tråden eller nr 5 om du vill se svaren :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Taggeman
2014-05-09 20:19
#35

Jag har frågat 4 konstruktörer Erik, Jonas, Niklas och Staffan på iFokus, tre svarade att dom inte visste eller glömt bort hur man får dom, så dom här 3 medaljerna är fortfarande olösta. Erik har inte svarat ännu.

Tror inte det är någon på iFokus som har dom här 3 medaljerna ännu.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

leemland
2014-05-09 20:22
#36

Bra inlägg, Bra inlägg och Bra inlägg 🤪

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

cattisa
2014-05-09 20:24
#37

Somnar  Måne

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

monstermash
2014-05-09 23:01
#38

Konstigt att de inte skrivit upp det någonstans egentligen. Hur kan man glömma vad en medalj står själv när man själv skapat den? 🤔

Lilolizeit
2014-05-09 23:21
#39

#38 Precis, de som hittat på den borde ju inte ha glömt.. 🤔

verkar nog inte riktigt sant isf. 😛

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

monstermash
2014-05-10 00:57
#40

Lite trist att jaga en medalj som ingen vet hur man får måste jag säga. Ännu tristare när det är tre.

Lilolizeit
2014-05-10 01:21
#41

Jag håller med dig. Man kan ju stå ut med dom med massor av inloggningar osv för dom vet man att dom kommer tillslut, men att jaga i blindo vete 17..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Skorpion76
2014-05-10 07:34
#42

Krasst räknat betyder det att av de 60 Medaljer som finns kan man bara ta 55. 

  1. Gapskrattet fungerar inte längre eftersom Humorsidan inte längre finns. 
  2. Nomaden fungerar inte efter den sista uppdateringen.
  3. Supportern saknar beskrivning
  4. Responsen saknar beskrivning
  5. Snalbelaet saknsr beskrivning.

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

monstermash
2014-05-10 13:00
#43

Precis.

Skorpion76
2014-05-10 13:41
#44

Det ska bli intressant att se vad som händer på onsdag om jag förlorar min insiderpollett då. Förra gången jag förlorade den var runt den 14:e, men nu har jag tillräckligt med Guldmynt för att köpa en egen pollett. Dock innebär det att jag skrapa rent potten.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

leemland
2014-05-10 14:30
#45

Ja väldigt tråkigt att det inte finns någon som vet om de sista tre medaljerna. 😕 Testade en "hypotes"(om man nu kan kalla det för de) om att det krävdes ett antal PM till en viss person, men efter 100 PM(fram och tbk) , till samma person, så hade jag inte fått den. Så där tog den "hypotesen" slut 🤪 haha. 

#44 Va inte för snabb med att köpa Insider själv. Vänta några dagar i alla fall, för nu ska ju folk som är effektiva få det automatiskt 🙂 Och Insider är inte det viktigaste att ha , tycker jag i alla fall 🤪 haha 

Glöm inte Bra inlägg knappen :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Skorpion76
2014-05-10 14:37
#46

#45 Testade du Responsen då?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

leemland
2014-05-10 14:45
#47

#46 Nä snabelat tror jag :P haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Skorpion76
2014-05-10 14:48
#48

#46 Det kan det också ha varit! 🙂


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
leemland
2014-05-10 14:56
#49

#48 Jepp 😛 Men fick ingen medalj 😕 

Glöm inte Bra Inlägg!!!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Skorpion76
2014-05-10 15:00
#50

#49 Nej, det var just det som var det tråkiga, antar jag.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cessy
2014-05-10 16:03
#51

hm ……… jag var den första som en gång i tiden tog fyrverkeriet - i alla fall är jag den första som berättade för andra hur man skulle få den. Redan då väntade vi på ledtrådar om de sista tre (fast då var de 5) Numera vet vi ju två av dem eftersom folk lyckats erövra dem. Fast på hela denna tiden har iFokus killarna envist hållt tyst o vägrat lämna en endaste ledtråd om dessa. 😕

Jag läser alltså härinne mellan varven i förhoppning om något nytt, men har liksom tappat lusten o delta då det ju nu stått stilla i snart två år utan att de kunnat ge en endaste liten vink😡 (o jo det är snart 2 år för jag fick fyrverkeriet 9 juli 2012)😢

leemland
2014-05-10 16:50
#52

#51 Vad kul att du fortfarande håller på lite🙂 Men usch vad tråkigt att det varit tyst så pass länge 😕

Sitter själv i tankarna om jag skulle lägga jakten lite åt sidan. Det närmaste för mig blir skrivmaskinen, maratonen, paraden och sist nätokraten. Eller jag kan ju ta tuppen, men är ingen morgonmänniska längre 🤪

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cessy
2014-05-10 17:21
#53

Nä tuppen tog jag när jag var sjuk o var tvungen o gå upp o snyta mig, annars hade den aldrig blivit av. O:-)

Skorpion76
2014-05-10 17:48
#54

#52 Tuppen var inte svår för mig att ta eftersom jag i princip är uppe med tuppen varje morgon! Morsningen kan man få om man gästar någon för förstå gången, men om man kanske gästade någon flera gåpnger skulle man kanske kunna få responsen eller supportern.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cessy
2014-05-10 18:01
#55

Vi körde sådana test också o skrev typ 100 ggr i någons gästbok o nix det funkade tyvärr inte, men jag hoppas som sagt var att någon kommer på o testa något nytt, för medaljerna bör ju kunna nås/tas. Frågan är bara hur?

Annons:
leemland
2014-05-10 18:03
#56

Jag har varit morgonpigg tidigare men nu orkar jag verkligen inte 🤐 , Var inloggad en gång inom rätt tid men missade att man va tvungen att göra ett inlägg , annars hade jag haft den 😛

#54 Nej tyvärr är det inte så heller. Har "hälsat på" i samma gästbok några gånger tidigare och skrivit men har inte fått någon .. 😐

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

monstermash
2014-05-10 20:25
#57

Responsen… Kan det inte vara antal hälsningar man har svarat på kanske? Supporten bör ju ha med att hålla med någon att göra… 🤔

leemland
2014-05-10 20:28
#58

#57 Hur tänker du angående Responsen förstår inte riktigt? 

Jag har också tänkt lite på de du nämner angående Supportern. Är man en supporter så hejjar man ju på något/någon. Men hur skulle det vara möjligt här inne? 🤔

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

cattisa
2014-05-10 20:31
#59

Här inne hejar man ju på någon genom att klicka "Bra inlägg". Men då borde medaljen vara lätt att få, eftersom vi är duktiga på att klicka. Och det fungerar ju uppenbarligen inte. Om det inte är löjligt många "Bra inlägg" som krävs förstås. Ledsen

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-10 20:35
#60

Om snabelat inte har med e-post att göra, kan det vara något annat långsökt? Elefanter t ex ??? Funderar  Yrar Glad

Jag tycker om elefanter.
Jag har en elefant hemma.

Någon medalj?

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-10 20:37
#61

Ingen medalj för elefanterna. Måste kanske vara på en sida om vilda djur eller något… Storgråter

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-05-11 05:55
#62

#57 Det har du väldigt rätt i, men då är bara frågan vad snabelaet kan vara. Under tiden fortsätter jag att leta Guldmynt och har i nuläget fått ihop 216 stycken!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Lilolizeit
2014-05-11 07:25
#63

#60 tänker lite som du med epostadresser eller att man länkar till artiklar/trådar..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Skorpion76
2014-05-11 10:33
#64

#63 Det skulle också kunna gå.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

leemland
2014-05-11 12:35
#65

#63 Jag har testat skriva min egen 
epostadress och den till iFokus och en massa hitte på adresser men
inget har funkat. :/  

Jag har också länkat till olika artiklar, men inte heller där har jag fått någon medalj :/

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Skorpion76
2014-05-11 12:40
#66

😕😢😭


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-11 15:37
#67

Jag har nog snöat in på Snabelat… och elefanter.

Fem myror är fler än fyra elefanter - har jag alltid älskat. Här kommer länken till alfabetslåten: http://www.youtube.com/watch?v=bjha2AOCeyA

Morsning! Gris (Det fanns ingen elefant så det fick bli en gris istället)

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-11 15:43
#68

Snabela har lite olika namn på olika språk:

danska – snabel-a

norskakrøllalfa eller alfakrøll

tyskaAt-Zeichen

nederländskaapenstaartje ('apsvans'.)

spanska och franska – "arroba"

engelska - at sign

Jag gillar det norska! Gris

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-11 15:52
#69

Jag hittade ingen sida om Vilda Djur så jag gick in på DjurparkeriFokus istället. De skriver lite om elefanter ibland. Men ingen Snabela- medalj där heller. Jag kanske måste erkänna att min idé är fel - kanske. Eller så får jag fundera lite till. Snopen Hyschar Gris

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
leemland
2014-05-11 16:13
#70

Ja de där snabelat är en riktig Kluring :/

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Taggeman
2014-05-11 16:34
#71

At står för en massa olika tolkningar.

Här ett citat:

- ett tecken i tiden  

av Karl-Erik Tallmo

 PLÖTSLIGT SER MAN det där lilla tecknet överallt - på visitkort, efter journalisternas namn i tidningsartiklar, i programvinjetter i TV. De som följt med vet kanske att det används i så kallade e-postadresser, den kod man skriver när man skickar i väg ett elektroniskt brev med hjälp av dator, modem och telefon. Adressen till SvD:s bilaga City är tex city @ svd.se, och tecknet betyder här ungefär vid, på eller hemmahörande hos ("se" står för Sverige).

Men vad kallas tecknet och var kommer det egentligen ifrån? Populärt kallas det kanelbulle, snabel-a, elefantöra  mm. I Frankrike säger man arobas  (betydelse okänd), i Tyskland Klammeraffe  (klängapa), i Holland apestaart  (apsvans), i Italien chiocciola  (snigel) i Israel shtrudel.  Något riktigt bra svenskt officiellt namn finns faktiskt inte. Språknämnden och Tekniska nomenklaturcentralen rekommenderar att man kallar det snabel-a,  men i mera formella sammanhang kan ju detta låta lite onödigt komiskt.

På engelska heter det commercial at  eller at-sign  och har länge använts som vi i Sverige använder à i betydelsen "till ett (stycke)pris av": "3 barrels @ $200." Men det har sedermera också fått den lokativa betydelsen av det engelska at,  "vid".

Tecknet är sannerligen inget barn av dataåldern utan har en lång historia. Den amerikanske latinprofessorn och paleografen Berthold Louis Ullman hävdar i sin bok "Ancient writing and its influence" att det är en så kallad ligatur, dvs en sammansmältning av två bokstäver. Den latinska prepositionen ad, "till", "mot", "vid", förenklades till något liknande vårt @-tecken genom att öglan på a och d fick sammanfalla och stapeln på d, som skrevs med ett uppåtriktat penndrag drogs över åt vänster.

Kanske är @-ligaturen så gammal som från 500- eller 600-talet. Då använde skrivarna nämligen uncialer, en sorts rundade, ibland förenklade versaler (stora bokstäver) som kunde skrivas utan att man behövde lyfta pennan så ofta. En mängd förkortningar och ligaturer utvecklades under denna tid, dels för att underlätta, dels for att man skulle kunna avsluta en rad snyggt.

Det är dock inte säkert att tecknet är så gammalt. Det kan också ha uppstått i 1100- eller 1200-talets gotiska skrift, där många gamla konventioner för ligaturer och förkortningar återupplivades. Tecknet har genom seklerna använts främst av bokhållare och vid handelskorrespondens. Det har även använts i Sverige och lär ha funnits på vissa äldre svenska skrivmaskiner.

På datorer har tecknet, enligt uppgifter jag fått, använts vid programmering redan under tidigt 50-tal på IBM- och Univac-maskiner. För e-postadresser började det troligen användas i mitten av 70-talet. I datanätet Internets allra spädaste barndom skrev man dock ut ordet AT.  

http://art-bin.com/art/asignoftimesswe.html

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
2014-05-11 16:36
#72

#71 Och ingen @- medalj för hela det här inlägget 😕

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

cattisa
2014-05-11 16:39
#73

#72 Taggeman. Tyvärr ingen medalj åt dig, men mycket kul för oss att läsa! Glad

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Taggeman
2014-05-11 16:43
#74

Jag gissar att länkningarna till att få dom här sista medaljerna inte fungerar, precis som det har hänt med nomaden.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Råkan
2014-05-11 16:52
#75

Obs. Kom ihåg att ge bra inlägg.

                             😉

Letar i alla skrymslen o vrår här på iFokus. -< -< -< -< -< -< -<-<

Skorpion76
2014-05-11 18:09
#76

#74 Så är det säkert, men det är riktigt synd om så är fallet!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Lilolizeit
2014-05-11 18:27
#77

#74 Så är det nog. Trist iaf.😕

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Skorpion76
2014-05-11 18:49
#78

#77 Ja, verkligen!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

chelona
2014-05-12 21:06
#79

Klämmer mig in här för att säga Jag vill vara med! och såklart:
iFokus är bäst!

Yah😊

💣

monstermash
2014-05-12 21:09
#80

😃

Lilolizeit
2014-05-12 23:21
#81

På torsdag ska solen komma tillbaka ☀️

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

chelona
2014-05-12 23:57
#82

Har en fråga angående Socialen… när man får den står det att det ska vara 50 st gb-inlägg för att få den, men både jag och två andra polare fick den efter att bara ha skrivit två. är det en bugg eller? 

Någon som vet?

💣

Taggeman
2014-05-12 23:59
#83

#82 Ja så har det varit sista året att man får den nästan direkt.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Lilolizeit
2014-05-12 23:59
#84

#82 Jag blev också väldigt förvånad när jag fick den, tror jag bara skickat 2-3 stycken precis som du. 🤔

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

monstermash
2014-05-13 01:06
#85

Det får gärna komma någon bugg när de gäller de sista medaljerna också. 😎

monstermash
2014-05-13 01:08
#86

Jag har sju Medaljer kvar att ta.. Och det kommer ta en stund innan jag får dem känner jag. 😃

Paraden, maratonen, fyrverkeriet, responsen & de tre vi inte vet hur man får.

Skorpion76
2014-05-13 07:25
#87

#86 Jag har elva Medaljer kvar att ta. 

  1. Responsen
  2. Supportern
  3. Snabbelaet
  4. Nomaden
  5. Skribenten
  6. Gapskrattet
  7. Paraden
  8. Maratonen
  9. Skrivmaskinen
  10. Nätokraten
  11. Boomerangen

Utav dessa fungerar bara nio och om man räknar bort de tre som vi inte vet något om blir det sex kvar.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

chelona
2014-05-13 14:50
#88

Har massor kvar, jag är dålig på att dechiffrera gåtorna. 😟

💣

Wony
2014-05-13 15:00
#89

Jag har 20 Medaljer kvar, vissa av dom tänker jag inte lägga ner så mycket kraft och ork på, de kommer när de kommer… 😛

cattisa
2014-05-13 15:12
#90

Jag jagar Myran för tillfället. Kanske kommer jag ikapp henne om en vecka ungefär Skrattar Dreglar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Skorpion76
2014-05-13 15:32
#91

#90 Lycka till! Myran är inte svår!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Wony
2014-05-13 15:34
#92

Nu fick jag Antecknaren, tänkte att det var lika bra att få det gjort. 🙂

Skorpion76
2014-05-13 15:36
#93

#92 Grattis!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Wony
2014-05-13 15:36
#94

Tack! 🙂

cattisa
2014-05-13 15:37
#95

#91 Skorpion76. Det stämmer, den är inte så svår egentligen, men man måste vara envis om man ska kunna ta den lilla luringen! Djävlas

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Lilolizeit
2014-05-13 15:37
#96

👍🥳

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

cattisa
2014-05-13 15:38
#97

#92 Wony. Grattis till Antecknaren!
Stjärnor PokalStjärnor

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Wony
2014-05-13 15:38
#98

Tycker en del av ledtrådarna är rätt kluriga att förstå, men förhoppningsvis får jag väl till de flesta snart… 🙂

cattisa
2014-05-13 15:44
#99

Nu skriver jag inlägg nr 99. Nästa inlägg blir nr 100 om någon är intresserad.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

chelona
2014-05-13 15:59
#100

Oh? Vad innebär det då?

💣

chelona
2014-05-13 16:01
#101

Mweh, trodde den innebar att man skulle ta inlägg 150, eftersom jag fått för mig att det är 300 inlägg som är maxgräns per tråd på iFokus.

Men yay! 1 medalj till!🥳

💣

cattisa
2014-05-13 16:03
#102

Grattis till Fullträffen chelona!

Stjärnor PokalStjärnor Gapskrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-05-13 16:04
#103

Grattis! 🙂

monstermash
2014-05-13 16:15
#104

Vad har ni för väder? ☔️

Annons:
Wony
2014-05-13 16:25
#105

Regn och blåst…

cattisa
2014-05-13 16:26
#106

Det ösregnar här! Rena vattenfallet ute sedan flera timmar! Regnar Storgråter

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Lilolizeit
2014-05-13 16:26
#107

Här är det mulet med lite solglimtar då och då.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

leemland
2014-05-13 18:14
#108

Regn och sol 😂 haha. 

Ni är varmt välkomna att ta en titt i min eller Backpackers gästböcker😛 

Och glöm inte Bra Inlägg knappen :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

backpacker
2014-05-13 18:17
#109

Jo vi har bra gästböcker att titta in i o det ska man göra om man är nyfiken. 😃

Resa är livet! Glad

monstermash
2014-05-13 18:18
#110

Ja, vad sjutton är det med vädret? Det pissregnar och helt plötsligt skiner solen i två minuter innan nästa skur kommer. 🤔

Wony
2014-05-13 18:32
#111

Wohoo! Både Socialen och Arkitekten! 😃

Annons:
chelona
2014-05-13 19:49
#112

Gick och skaffade mig Arkeologen… nu känner jag mig smutsig. 😞

💣

cattisa
2014-05-13 19:56
#113

#112 chelona. Då får du gå ut och ställa dig i regnet en stund - så blir du blöt i stället.Skämtar

Skämt åsido!
Grattis till Medaljerna både chelona och Wony!

BallongTårta Ballong

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

chelona
2014-05-13 19:57
#114

🎈🥳 Party party.

💣

Wony
2014-05-13 20:00
#115

iFokus är bäst! 🙂 Och en massa Medaljer att ta…

Wony
2014-05-13 20:01
#116

Och så fick man Guldstjärnan! Här har det tagit fart! 🥳

Skorpion76
2014-05-13 20:16
#117

#116 Grattis!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-13 20:18
#118

Grattis igen Wony! Rena medaljregnet idag!

Stjärnor RegnarStjärnor Skämtar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Wony
2014-05-13 20:40
#119

Tack allihopa! Rena festen nu ju. 🙂 🥳

leemland
2014-05-13 20:41
#120

Glöm inte Bra inlägg knappen allihopa 😃

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

cattisa
2014-05-13 20:50
#121

Måne Somnar Sover Katt Gäspar Måne

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-05-14 06:25
#122

God morgon! Än har jag inte förlorat min pollett, men det gör jag nog idag! (snyft)


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Lilolizeit
2014-05-14 11:28
#123

God morgon! 🤦‍♂️

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Wony
2014-05-14 11:49
#124

God lunch! 🙂

Skorpion76
2014-05-14 13:40
#125

Nej, inte nu heller!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
chelona
2014-05-14 14:24
#126

Illern gäckar mig. Har klickat runt på en väldig massa förstasidor. Vad gör jag för fel?🤔

💣

cattisa
2014-05-14 14:57
#127

#126 chelona.
Illern är lite lurig numera. Precis under sidans namn t ex Återbruk I FOKUS) står ordet ARTIKLAR i en vågrät längsgående meny. Klicka på den för varje ny sida du går till. Då kommer gamla förstasidorna upp. De heter numera artikelsidor eller nåt sådant. På en del sidor är det fortfarande förstasidan, på de flesta är det inte det längre.

Klicka dig in i en artikel på varje ny sida och läs lite. Kanske klicka ett "bra inlägg". Var inte allt för snabb med att byta till nästa sida. Stanna åtminstone någon minut på varje sida.

Jag gick in på 2 - 3 olika sidor inom varje "grupp" av sidor när jag jagade Illern.

Lycka till!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

chelona
2014-05-14 15:02
#128

Tack så mycket 👍 Jag ska genast testa!

EDIT: Woooh! Nu så! Tack så mycket 🥳🎈

💣

Skorpion76
2014-05-14 16:14
#129

#126 Illern hade jag också problem med!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-14 19:02
#130

#128 chelona. Grattis!

Stjärnor PokalStjärnor

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-05-14 20:04
#131

#128 Grattis till Illern!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Taggeman
2014-05-14 21:23
#132

Dags att lägga ärtorna i blöt nu. 👍

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Wony
2014-05-14 22:14
#133

Jajamensan!

cattisa
2014-05-14 22:28
#134

Och glöm inte att ge hönorna något extra gott i kväll så de lägger ägg i morgon bitti till det där som ska vara till ärtorna. Tummen upp

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-05-14 22:34
#135

Jag föredrar nog det som är till ärtorna, snarare än ärtorna i sig själva… xD

cattisa
2014-05-14 22:44
#136

#135 Wony. Bara buljong? Funderar Skämtar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-05-14 22:45
#137

#136 Vad pratar du om! jag menar ju pannkakorna såklart! 😃

Taggeman
2014-05-14 22:48
#138

Jag gillar Punschen till ärtorna i måttlig mängd.  🤦‍♂️

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

cattisa
2014-05-14 22:49
#139

#137. Wony. Aj då! Att jag inte förstod det! Dumma mej…  GapskrattarGapskrattarDet som är på pannkakorna är inte så dumt det heller!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Wony
2014-05-14 22:54
#140

#138 Punsch! Det är gott, det. När grannen bjöd på ärtsoppa en gång så tog jag med tacos. Punsch och tacos! 😃

#139 Ibland är det inte lätt! på pannkakorna… Som sylt, lönnsirap, grädde… Oh. Mycket gott!

chelona
2014-05-14 22:54
#141

Åhh, pannkakor.  Nu har jag idag gjort både en onödig undersökning och en onödig Kluring för att få de två medaljerna. Det går framåt.

🥳🏆

Och imorgon lär jag ju få åtminstone en.

💣

cattisa
2014-05-14 22:58
#142

#140 Wony. Javisst! Eller björnbär eller hjortron, kanske lite glass på pannkakorna också. Partajar Det finns mycket gott!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-05-14 22:59
#143

#142 Oh, bär! Ja, det är jättegott. Hjortronsylt, åh… Det vore gott!

Taggeman
2014-05-14 23:03
#144

Vad man blir hungrig nu på kvällskvisten förstår inte alls. Får ta en kvällsmacka med te att stilla hungern med. 🤤

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
2014-05-14 23:19
#145

Vad tomt det blev är alla iväg o gör kvälls mackor? 😂

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Lilolizeit
2014-05-14 23:45
#146

#145 Det verkar onekligen så. Kanske hamnade i mat-koma också. 😉😃

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Taggeman
2014-05-14 23:52
#147

#146 Jag ska hamna i sömnkoma nu.  😴

Ha en trevlig natt nu, jag gissar att du har ett nattpass.  🌛

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Lilolizeit
2014-05-14 23:55
#148

Japp, det är nattpass i natt.:)

Sov så gott. 😴✨

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

chelona
2014-05-15 01:33
#149

När byter iFokus dag? är det kanske läge för lite ärtsoppa redan? Eller är det för tidigt månntro?🤔

💣

Lilolizeit
2014-05-15 01:41
#150

Jag skulle nog tycka att de borde varit ärtsoppa i 1 timme och 40min nu. ☝️

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Wony
2014-05-15 07:43
#151

Så nu borde det alltså ha varit ärtsoppa ganska länge!

Skorpion76
2014-05-15 07:47
#152

#149, #150 och 151 Det är som jag har sagt innan att man borde få medaljen Party om man exempelvis skrev "Äntligen är det fredag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

chelona
2014-05-15 12:39
#153

Hah! Äntligen fick jag Magneten! 🏆🥳

💣

Annons:
Wony
2014-05-15 12:40
#154

Härligt, grattis! 🎈

Skorpion76
2014-05-15 14:56
#155

Ärtsoppa… vänta… Nehe, ingen medalj!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

chelona
2014-05-15 15:08
#156

#155 Så går det när man redan tagit medaljen. Då får man inga fler pannkakor.😕

💣

Wony
2014-05-15 15:09
#157

Då är man fast med ärtsoppan, hemska tanke! Ärligt talat föredrar jag pannkakorna.

cattisa
2014-05-15 15:28
#158

Ja, pannkakorna är nog snäppet bättre än ärtsoppan. YrarGlad

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-05-15 15:29
#159

#157 Det gör jag med, men jag får inga fler!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Wony
2014-05-15 15:29
#160

Faktiskt! Jag menar, man kan ju knappast hälla hallonsylt i soppan 😂

Annons:
cattisa
2014-05-15 15:31
#161

#169 Wony. Nä, då blir det bara någon sorts konstig torsdagsröra av alltihop! Djävlas

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-05-15 15:32
#162

#160 Nej, precis! Nu har jag fått ihiop 240 Guldmynt! Det ska bli intressant att se vad de tänker att man kan göra med dem i framtiden!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Wony
2014-05-15 15:43
#163

#161 Bättre att göra som jag, baka kanelbullar med saffran och mandel. Fruktansvärt goda! 😇 🥳

cattisa
2014-05-15 15:48
#164

#163 Wony. Det lät väldigt gott med kanelbullar med lite extra festfyllning! Tårta

Dessutom kom jag just på att kanelbullar ser ut som Snabelan. Du har inte råkat få en medalj för att du skrev kanelbulle? Funderar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-05-15 16:17
#165

#164 Nä, ingen medalj… Annars hade det varit fiffigt! 

Kan det ha nåt med elefanter att göra?

cattisa
2014-05-15 16:27
#166

#165 Wony. Jag har också varit inne på tanken att Snabela-medaljen har med elefanter att göra, men inte lyckats än. Jag gick t o m in på Djurparker iFokus och skrev något om elefanter för att se om det trillade in en medalj, men det gjorde det inte. Det finns ingen "Vilda djur iFokus annars hade jag testat där.

Kanske man ska skriva något om kanelbullar på Bakverk iFokus eller nåt? Fast då borde väl alla på den sidan veta om det…. (Det kanske de gör, men har lyckats hålla det hemligt. De kanske sitter och skrattar åt oss just nu!) Gapskrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Lilolizeit
2014-05-15 16:31
#167

Godmorgon! 😴

Kanelbullar har nog inget med saken att göra, pratar ofta om "kanelbullar" - som i skivsnäckor på akvariefisk och har inte fått något för det. 😕

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
cattisa
2014-05-15 16:42
#168

Ajdå. Det var ju synd att det var fel. Jag gillade idén annars.
StorgråterSkrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-05-15 18:01
#169

Hmm… en kanelbulle-elefant då? 😃

Lilolizeit
2014-05-15 18:05
#170

#168 Ja, det kändes ju annars som en bra och klurig medalj, i stil med de andra..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Skorpion76
2014-05-15 18:30
#171

Jag har f¨tt ihop 242 Guldmynt, så nu har jag en säker pott att ta av om det skulle visa sig att jag tappar min insiderpollett igen!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-15 23:08
#172

Måne Somnar Katt

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

chelona
2014-05-16 00:17
#173

Hehe, det borde nästan finnas en separat samlingstråd med alla olika förslag om vad de där tre mystiska sista skulle kunna vara, så att man inte sitter och drar upp gamla, redan kasserade idéer. Som det är nu är ju alla idéer utspridda över sju trådar. Svårt att veta vad som redan är kasserat och inte.🤦‍♂️

💣

Skorpion76
2014-05-16 07:28
#174

#173 Håller med!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
leemland
2014-05-16 11:35
#175

Nu ska jag leta upp lite skugga så jag kan vara ute idag :P ha de så bra i solen idag allihopa :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

leemland
2014-05-16 11:38
#176

#173 de är inte fel att ta upp gamla idéer tycker jag. Man kan kanske spana vidare på de eller diskutera mer. Tror det hade blivit lite rörigt att ha det i en separat tråd. I denna tråden har det mest blivit skitsnack men de tidigare trådarna har man diskuterat medaljerna mer än i denna :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

chelona
2014-05-16 11:47
#177

#176 Jag gick igenom de gamla trådarna för att hitta hit. Tro mig när jag säger att det är en hel del skitsnack i dem med, samt att de i sajtens anda återbrukar idéer som andra prövat i tidigare trådar. 😉

Nu menar jag inte heller att vi faktiskt kommer orka skapa en separat tråd, för då måste man gräva igenom alla de gamla trådarna efter teorier och det är alldeles för jobbigt. Jag funderade bara högt. 

Och för att vara on topic: Halvägs till Myran. Efter två års medlemskap… Nätokrat lär jag aldrig bli. 😂

💣

cattisa
2014-05-16 12:52
#178

#177 chelona. Idén med en separat tråd för de Medaljer vi inte vet något om tycker jag är bra. Fördelen med ett forum är ju att vi kan hjälpas åt att leta igenom gamla trådar för att hitta idéer och ledtrådar. Allt måste inte finnas i ett fantastiskt inlägg i början.

Jag närmar mig också Myran. Hoppas komma ifatt henne någon av de närmsta dagarna. Kämpar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-16 14:04
#179

Soligt och fint ute. Har just tvättat fönstren! Vilken skillnad det blev!

SolGlad

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-05-16 18:18
#180

#153 Grattis till Magneten


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

chelona
2014-05-16 18:21
#181

#180 tackar 😃 Det var dock bara en tidsfråga eftersom jag fick den genom att starta en relativt rolig och poppis lektråd. Varför göra det svårt för sig, liksom?😉

💣

Annons:
Skorpion76
2014-05-16 18:31
#182

Supportern skulle den kunna få som har gett bort 1000 klick på Bra Inlägg!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-16 18:45
#183

#182 Skorpion76. Det har du rätt i! Att klicka Bra inlägg är ju att Supporta någon. Men man vet ju inte om gränsen går vid 1000, 5000, 10 000 eller mer.  Men då borde någon här på medaljtrådarna få en Supportern-Medalj snart, vi är ju väldigt bra på att klicka "Bra inlägg".

Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

chelona
2014-05-16 18:58
#184

Hmm. Den har en livboj som bild… är det en ledtråd tro?

💣

cattisa
2014-05-16 19:22
#185

#184 chelona. Menar du att vitsen kanske är att man ska rädda någon istället på något sätt? Intressant tanke. Frågan är bara hur? Funderar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-16 19:27
#186

#182 Skorpion76. Jag har inte tänkt på det tidigare, men både Responsen och Supportern skulle kunna stämma bra in på att ge "Bra inlägg" åt många…

Eller att få väldigt många "Bra inlägg" på något inlägg…

Yrar  Tyst  Nörd

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-16 19:37
#187

Men det krävs nog väldigt väldigt många "bra inlägg" på ett inlägg i så fall. Alex har skrivit om Medaljer på Supportsidan och fått 159 "bra inlägg" , men ingen Supportern eller Responsen. Galen Glad

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

chelona
2014-05-16 20:02
#188

#185 Funderade på det.. men då skulle ju de som driver Support iFokus ha den vid det här laget. Men om livbojen på bilden är en ledtråd så känns ju inte olika former som påhejande(läktarsupport osv) som vägen att gå. Utan snarare att det handlar om att supporta som i att sträcka ut en hand och hjälpa den som halkat upp igen. Hmm… 🤔

💣

Annons:
Skorpion76
2014-05-16 20:04
#189

#187 Ju fler klick du gwer, desto fler får du tillbaka! Ett klick tillbaka på dig! #188 Det har du rätt i!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-16 20:13
#190

Vi har ju "karma" också som en sorts poängsystem som visar lite hur aktiv man är på iFokus. Där får man ju poäng för mycket av det man gör på forumet. Och man kan se både sin egen och andras karma.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

leemland
2014-05-16 21:24
#191

#177 Jag menade inget illa i det jag skrev!
Ber om ursäkt om det uppfattades illa eller kränkande på något sätt! 
Självklart får du ju starta nya trådar om det om du vill! Jag menade bara att det kanske skulle bli lite förvirrande om det fanns många trådar om samma ämne(speciellt detta ämnet). Men alla är olika :) 

Nu har jag bara dom medaljerna där man måste ha en massa inlägg kvar(förutom dom vi inte vet något om :P ) Så nu ska jag nog ta mig en liten paus i medaljletandet :P Inte för jag tror den kommer va särskilt lång :P 

Ni är varmt välkomna att lämna ett spår i min gästbok ;) Och fråga om ni undrar något :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

cattisa
2014-05-16 21:33
#192

#191 leemland. Hoppas pausen inte blir så lång för du är väldigt trevligt sällskap här inne i Medaljtråden! Dessutom är det bra med några som har varit med ett tag och kan hjälpa oss andra med råd och tips. Pokal

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

leemland
2014-05-16 21:41
#193

#192 Tack så mycket :) 

Känner jag mig själv så lär den inte bli så lång, haha. Kommer titta in och klicka Bra inlägg till er i alla fall :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

cattisa
2014-05-16 22:27
#194

Nu tror jag visst att Myran närmar sig… Gris

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-16 22:29
#195

Jaa! Nu kom den!

Ballong Ballong Ballong Ballong Ballong

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Lilolizeit
2014-05-16 22:33
#196

Grattis!!! 🥳🎈

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Taggeman
2014-05-16 22:37
#197

Grattis cattisa!

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Skorpion76
2014-05-17 06:49
#198

#195 Grattis till Myran! Det var ju det jag sa! Den är inte svår att ta!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

chelona
2014-05-17 08:25
#199

#195 Grattis till Myran!🏆🎈

Själv tog jag tiotaggaren någon gång i natt, vilket är udda iom att jag bara postat inlägg fem dagar i rad.🤔

💣

Skorpion76
2014-05-17 10:22
#200

#199 Grattis till Tiotaggaren. Hehe, den enda medaljen jag har tagit på natten är Nattugglan.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-17 11:06
#201

Tack för alla gratulationer! Ballong

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-17 11:10
#202

#199 chelona.  Grattis till Tiotaggaren! Vad festligt att du verkar ha fått rabatt!

Stjärnor PokalStjärnor

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Grodan
2014-05-17 18:59
#203

#287 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

chelona
2014-05-17 19:12
#204

#203 är det där någon tradition? xD

EDIT: BAM! Fick precis Debattören. 🏆

💣

Lilolizeit
2014-05-17 19:56
#205

Grattis till Debattören Chelona 🎈🎂

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

cattisa
2014-05-17 21:54
#206

#204 chelona

Stjärnor Pokal Grattis till Debattören Pokal Stjärnor

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-17 21:56
#207

Kul att se dig här igen Grodan!

Zombie Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

jollycox
2014-05-17 22:24
#208

Jag jagar inte Medaljer längre men brukar kika in i medalj-jakts-trådarna ibland för att se om ni har kommit fram till något gällande dom tre anonyma medaljerna. 😃

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Taggeman
2014-05-17 22:26
#209

#208 Inget nytt under solen, står o stampar fortfarande på samma ställe 🤔

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
monstermash
2014-05-17 23:10
#210

Det är klart det är en tradition. 😂

#203 välkommen hit Grodan ❤️

chelona
2014-05-18 04:06
#211

#210 Jo, misstänkte det, men eftersom jag inte var familjär med seden så kände jag att det var bäst att fråga. 

Och så Tuppen då. Men nu tar nog mitt flyt slut snart. 🏆

💣

Skorpion76
2014-05-18 06:41
#212

#209 Ja, det ör faktiskt jag också!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Grodan
2014-05-18 16:30
#213

#210 ❤️

#207 Tack cattisa 🧟‍♂️

Jag saknar 4 Medaljer, så jag häckar här när jag kan. Vardagar jobbar jag numera. Det är väldigt nytt för mig och jag är hemskt trött när jag kommer hem så jag orkar i princip inte skriva något. Då blir det mest ❤️ och 🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Skorpion76
2014-05-18 17:32
#214

#210 Vilka Medaljer saknar du?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

monstermash
2014-05-18 18:51
#215

#211 Grodan och jag har en tedens till att skicka hjärtan till varandra lite överallt här på iFokus… 😃

#213 ❤️❤️❤️

#214 Kolla på min profil så ser du vilka jag saknar.

Skorpion76
2014-05-18 20:25
#216

#215 Grodan saknar i stort sett de Medaljer som inte går att få.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Grodan
2014-05-18 21:13
#217

#215 ❤️M ❤️o ❤️n ❤️s ❤️ t ❤️e ❤️ R ❤️

#216 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wony
2014-05-18 21:14
#218

Usch, känns som en mindre evighet till en del av medaljerna!

cattisa
2014-05-18 21:49
#219

MåneSoverGod natt! SomnarMåne

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

monstermash
2014-05-18 21:57
#220

#216 Jaha? Jag frågade inte vilka Medaljer hon saknar. 😐

Skorpion76
2014-05-19 06:45
#221

#218 Ja, det känns som en evighet att komma åt dem jag saknar också!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-19 20:21
#222

Det är lugnt här idag. Hockey på gång? Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Grodan
2014-05-19 20:26
#223

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
chelona
2014-05-19 21:43
#224

#222Ne, har bara inget on topic att tillföra 🤐

💣

Skorpion76
2014-05-20 06:17
#225

Jag har heller inget speciellt att tillföra till den här tråden just nu. Jag tänkte bara säga god morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Lilolizeit
2014-05-20 06:26
#226

God morgon. 👋

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Wony
2014-05-20 08:24
#227

God morgon!

chelona
2014-05-20 10:40
#228

Godmorgon😴

💣

cattisa
2014-05-20 20:48
#229

Godafton Gäspar

Jag blev lite utmattad av att jaga Myran. Men nu jagar jag Tusingen istället. Är inte det ett svärord förresten? Eller på gränsen till svärord? Är det ok att svära här inne? Eller ska jag säga Tusenlappen istället?Yrar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-05-21 06:45
#230

#229 Det är tusan du tänker på! Det är snudd på ett svärord eller inte riktigt! Min pollett försvann igår och därför fick jag se till att köpa en ny. Vilken tur att jag hade samlat ihop en så bra pott! Nu har jag 64 Guldmynt i potten och det är en bra början tills nästa gång det är dags!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Taggeman
2014-05-21 07:32
#231

#229 Om du hade väntat 11 dar med Insidern så hade du fått den tilldelad för den ges ut den 1 varje månad om man varit aktiv mycket.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Skorpion76
2014-05-21 13:09
#232

Jaså, det har ingen beräättat för mig.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Taggeman
2014-05-22 09:16
#233

Idag är det torsdag. 👍 Då väntas något gott! 🤤

Försvarets ärtsoppa!

12 timmars blötläggning+ 60 min koktid

Hemligheten bakom en lyckad ärtsoppa är att laga den i en riktigt stor sats. Den kan sedan frysas in i mindre portioner.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Lilolizeit
2014-05-22 09:35
#234

Godmorgon! Tack för ärtsoppe-tips.😃

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Farwuq
2014-05-22 13:48
#235

Nu har vi inte långt till 300 inlägg även i denna tråd.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Taggeman
2014-05-22 13:52
#236

64 st kvar! Än är det lugnt inte mycket skriveri här nu!

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Wony
2014-05-22 13:57
#237

Det får vi väl ändra på! 😃

Annons:
Råkan
2014-05-22 14:01
#238

Obs. Kom ihåg att ge bra inlägg.

Logga ut o ge mer bra inlägg en vända till!

Letar i alla skrymslen o vrår här på iFokus. -< -< -< -< -< -< -<-<

Grodan
2014-05-22 18:09
#239

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cattisa
2014-05-22 21:30
#240

SolDet blev bara en kort sväng in på iFokus ikväll. God natt! Måne

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Lilolizeit
2014-05-23 00:26
#241

Usch vilken lång dag, Skrapat silikon från ett gammalt akvarium och grävt i syrenrabatten. Natti natti på er medalj-jägare. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Wony
2014-05-23 08:10
#242

Gomorron! 🙂

Skorpion76
2014-05-23 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#243

God fredag! Äntligen är det fredag! I brist på medalj får jag försöka hitta min egen lösning! 😎


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-23 20:34
#244

#243 Skorpion76. Japp då var det dags för party eller fredagsmys eller nåt. Eller också blir det lördagsmys i morgon när man vaknat istället.

Jag är nog lite för trött för partymys i kväll. Det är nackdelen med att vara vuxen. Man blir så trött på kvällarna!Skrattar

 Ballong GäsparBallong

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Taggeman
2014-05-23 23:15
#245

Trött blir man, nu blir det sovmys. 😴  ZZZZZZZZZZ  😃

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Skorpion76
2014-05-24 08:40
#246

#244 Vi hade tjejparty igår!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-24 09:27
#247

#246 Skorpion76. Härligt! Då har man sällan problem med att hålla sig vaken! Det brukar komma dagen efter istället. Hoppas ni hade kul!

Skrattar Ballong Ballong Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

monstermash
2014-05-24 17:25
#248

Hihi. Ikväll ska jag på konsert så från mig blir det tyyyyst! :D

Lilolizeit
2014-05-24 17:32
#249

#248 Kul! Vad är det för konsert? 

Själv ska jag snart bege mig till arbetet.. 😐

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Skorpion76
2014-05-24 20:02
#250

#247 Det hade vi! Det blev riktigt uppskattat!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-25 10:30
#251

RegnarGod morgon! Regn och EU-val idag. Ska ni rösta? Regnar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Wony
2014-05-25 11:32
#252

Jag har redan röstat, då vi är på annan ort idag! Röstade i tisdags, var ganska lätt val för mig! 🙂

Lilolizeit
2014-05-25 11:46
#253

God morgon! Här skiner solen och jag ska ner å rösta strax. 🙂

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Farwuq
2014-05-25 12:09
#254

Jag röstade i veckan som gick.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Lilolizeit
2014-05-25 12:11
#255

Skönt att ha gjort det i förväg. Jag har varit på väg ner för att förtidsrösta sen jag fick det på posten, men som vanligt blir det i sista sekund. 😉

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Farwuq
2014-05-25 12:13
#256

Du får fler tillfällen.

👋

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Lilolizeit
2014-05-25 12:15
#257

Du är klok du 🙂

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

chelona
2014-05-25 12:16
#258

Röstade i torsdags. Kändes smidigast så eftersom jag inte hade en aning om var min vallokal befann sig. 🤦‍♂️

💣

Annons:
Farwuq
2014-05-25 12:18
#259

När jag röstade så fick jag kolla att valurnan var tom. Jag var nämligen först i kön.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wony
2014-05-25 12:19
#260

Jag tyckte det var skönt att ha det avklarat liksom. Plus att vi ändå inte skulle ha nån chans att ta oss till våran vallokal idag… Liksom 12 mil bort… 😉

Sedan var jag ganska säkar på vilket parti som skulle få min röst. Velade några sekunder, men sedan var det lätt som en plätt.

Lilolizeit
2014-05-25 12:23
#261

12 mil.. Det var en bra bit. jag har också vetat från början vem min röst ska gå till. jag har haft två stället att rösta på här, en ser jag från köket och en från vardagsrummet och ändå inte kommit iväg.. haha

nej, nu är det dags. 😎

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Wony
2014-05-25 12:49
#262

Ja, vi är ju bortresta, därför är det så långt bort just idag…

cattisa
2014-05-25 13:24
#263

Jag röstade också i förväg. Det känns skönt att ha det gjort, så slipper vi åka ner idag. Vi har också en bra bit att åka, även om det inte är 12 mil direkt! Regnar Katt

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Grodan
2014-05-25 14:50
#264

🥶


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cattisa
2014-05-25 15:12
#265

Fryser du, Grodan? Eller har du råkat bli blå idag bara som omväxling?

Gapskrattar Skrattar Glad Zombie Skämtar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
chelona
2014-05-25 15:59
#266

Usch och fy. Här är det så varmt att man knappt orkar ha kläderna på.😓

💣

Wony
2014-05-25 16:00
#267

Här har det regnat hela dagen. Jag som inte har regnkläder är irriterad, för jag vill gå ut och promenera…

cattisa
2014-05-25 16:16
#268
Släktdrag

Den unga frun går storgråtande till sin väninna:
- Jag tror att min man är otrogen. Vi har fyra barn och inget av dem liknar honom!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-05-26 17:41
#269

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Farwuq
2014-05-26 18:34
#270

6096 Guldmynt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Skorpion76
2014-05-26 18:40
#271

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-26 19:25
#272

Oj! Jag ser att mitt senaste inlägg i den här tråden skulle varit i "Humor lite skoj att skratta åt tråden" istället.

Vi hade så snigellångsam uppkoppling på datorn igår att det blev lite fel ibland. Ibland bytte han inte sida alls, och ibland bytte han sida mitt i något istället. Allt är hans fel! Själv är jag helt oskyldig som vanligt… Eller nåt. Alltid bra att ha något att skylla på i alla fall!

Skrattar Galen Tyst Yrar Skäms

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
cattisa
2014-05-26 19:27
#273

Stjärnor 466 Guldmynt Stjärnor

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

chelona
2014-05-26 19:39
#274

636 guldmynt 🥳

Ska eventuellt spendera några av dem på insider-medlemskap så jag kan ta medalj…🐖

💣

Lilolizeit
2014-05-26 19:40
#275

995 Guldmynt.. 🏆

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Cessy
2014-05-26 20:46
#276

13 705 guldmynt 😃

Skorpion76
2014-05-27 06:39
#277

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-05-27 20:45
#278

StjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnor
StjärnorDet finns Guldmynt så det räcker till en hel skatt! Stjärnor
StjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnor

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Grodan
2014-05-27 21:11
#279

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Wony
2014-05-28 08:57
#280

God morgon! 🙂

Lilolizeit
2014-05-28 11:13
#281

Godmorgon Wony! 

Vilken kall och blåsig dag vi har. 🥶

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Wony
2014-05-28 11:16
#282

Ja, här är det inte alls något bra väder. Tycker inte om blåsten!

Lilolizeit
2014-05-28 11:21
#283

Nää, okej att det är kallare, men dom här isande vindarna kan man klara sig utan!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Wony
2014-05-28 11:25
#284

Precis! Jag var ute och joggade. När jag väl kom in i skogen var det okej, men i gläntorna, fy tusan! Iskalla vindar som blåste rakt genom fleecejackan. Usch och fy! 🥶

monstermash
2014-05-28 12:39
#285

😂

Taggeman
2014-05-28 13:36
#286

Det var ju en ruggig dag då är det dags att fixa för morgondagens ärtsoppa o lägga ärtorna i blöt nu. Det ska bli gott att värma sig med. 😛

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
chelona
2014-05-28 15:30
#287

En liten undrig från en medaljjaktsnoob: Finns det en ny tråd redan eller gör vi slut på den här först? Iom att det börjar närma sig postlimit tänkte jag?🤔

💣

Taggeman
2014-05-28 17:21
#288

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

cattisa
2014-05-28 19:01
#289

#288 Taggeman. Vad bra att du ordnade en ny tråd! StjärnorStjärnor

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Taggeman
2014-05-28 19:03
#290

Jo nu är det bara att skriva av sig här o gå över till nästa. 😃

Men kom ihåg Bra inlägg, bara 11 st minst!

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

cattisa
2014-05-28 19:04
#291

av sig här

SkämtarSkrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-05-28 19:17
#292

Hehe, "av sig här!" 😃

Råkan
2014-05-28 19:23
#293

Av sig här! Nu till nästa. 😃

Letar i alla skrymslen o vrår här på iFokus. -< -< -< -< -< -< -<-<

Annons:
backpacker
2014-05-28 19:27
#294

Då är den här tråden slut snart! 😭

Resa är livet! Glad

Taggeman
2014-05-29 09:56
#295

Jag förbereder dagens ärtsoppemåltid nu, det ska bli gott i nordanvinden.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Skorpion76
2014-05-29 10:51
#296

I brist på Medaljer har jag övergått till att samla Guldmynt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Taggeman
2014-05-29 12:31
#297

Då var soppan klar, varm o god. men det är nog efterrätten med sylt som smakar bäst. 😛

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Grodan
2014-05-29 20:22
#298

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-05-29 20:23
#299

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-05-29 20:23
#300

💣


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: