Annons:
Etikettmedaljjakten
Läst 5781 ggr
Taggeman
2014-05-28 17:09

Medalj-jakten nr 8

Den tidigare tråden börjar bli lång, och snart går det inte längre att kommentera i den. Enbart 14 svar till, sen är det dags att hoppa över i denna. Så förbereder och skapar detta inlägg, så ni kan fortsätta med medalj-jakten här! 

Här finner ni den förra, glöm inte klicka i Bra inlägg! :) http://aterbruk.ifokus.se/discussions/536879f4ce12c45f72000655-medalj-jakten-nr-7?discussions-1

Direkt kopierat: 
Som ni kanske har märkt finns det Medaljer att få här på  i fokus och här kan vi hjälpa varandra att få dom ge tips osv

Vi saknar information om:

Responsen – ???
Snabelat – ???
Supportern – 
???

Detta är det vi har kommit fram till gällande de övriga medaljerna:

Agenten – Bevaka en tråd som är intressant.

Arkeologen - Gräv upp något riktigt gammalt, och säg vad du tycker om det

Arkitekten - Vem är iFokus arkitekt, ge denne en hälsning.

Biologen – Lägg en rörlig sekvens i ett inlägg/tråd.

Blixten – Nu måste du vara snabb på tangenterna om du ska få bli kallad Blixten.

Blomman – Hittat ett inlägg som du gillar och som du tycker är ett ”Bra inlägg”?

Boomerangen – Kräver måååånga inloggningar, faktisk xxxx stycken.

Buketten – Hittat ännu fler inlägg du gillar, på latin blir det ”L”, gillanden.

Debattören – Var aktiv i en och samma tråd. Säg vad du tycker ett tjog gånger.

Diamanten – Tycker du någon skrivit något bra. Fortsätt klicka! När du har gjort detta i fyra ”Gross” – 76 gånger så får du diamanten.

Egoisten – Vi vill veta vem du är, ge oss det som är personligt, i rätt mängd och på rätt platts.

Fanfaren – Många inloggningar, faktiskt xxx stycken (varje ”x” står för en siffra).

Frimärket – Ge någon en ”privat hälsning”.

Femman – Fem bra sajter som du satt som ”favorit”.

Fotografen – Fotoalbumet behöver fräschas upp med latinskt ”X” antal nya bilder.

Fullträffen - Det gäller att pricka mitt i prick på inlägg #xxx.

Fyrverkeriet  Få 100 elvor.

Gemet – Ta med något mer än text i ditt inlägg

Globetrottern - En globetrotter är en berest och världsvan typ. Handlar om iFokus alla hörn, se till att få medborgarskap på varje kontinent.

Glöden – Ett antal skriva inlägg på iFokus, på latin blir det ”L”, inlägg.

Guldstjärnan - Handlar om att uttrycka sanningen om forumet, att tydligt deklarera vad som är bäst (inte best) .

Gåspennan – Ganska många skrivna inlägg på iFokus, faktiskt xxx stycken.

Gåvan – Var generös med dina insamlade guldmynskicka gåvor (gärna till Draken).

Hemtrevnaden - Får du om du gör det fint där vi lär känna dig, presentera dig och laddat upp en bild.

Illern - Vad är typiskt en iller?

Insidern - Lyssna på namnet och gör som det säger helt enkelt.

Jojon – Några få inloggningar

Kanonen – Får du om du gjort ett inlägg som ungefär två halvdussin uppskattar

Klurifaxen – Denna är lätt att klura ut, gör en klurig grej på iFokus

Korrespondenten - Kräver en del hälsningar privat.

Kråkan – Automatisk hälsning, skaffa en underskrift till dina inlagor.

Lyktan – Användning av en funktion där du hittar svar, sök och du skall finna.

Magneten – Får du om du startat en tråd som några andra kommenterar.

Maratonen – Skriv rysligt många inlägg ”MMMMMMMMMM” skulle kanske den elake kejsar Nero sagt.

Markören - Vad använder man om man snabbt vill hitta tillbaka till en viss sida i en bok?

Morsningen – Var allra först med att gästa någon.

Myran – Kräver många skrivna inlägg, ”D” hette det förr i staden Rom.

Nattugglan - Gäller att vara aktiv länge. Var som ugglan, vänd på klockan.

Nomaden – Medan du är ute på språng, så testa en annan inloggningsmetod än via datorn.

Nätokraten – Maratonen gånger 10 eller så kan man se den som paraden gånger 2.

Nätverkaren – Får du om du är medlem på två handfulla sajter.

Paraden – Yttra dig 625 * 10 * 8.

Paragrafen - Bra att veta om iFokus, i foten finner du lösningen till dubbelkroken.

Premiären - När du lämnar avtryck för första gången.

Radarn – Undersök läget ibland andra ifokusmedlemmar.

Responsen – ???

Skribenten - Skriv något som många har nytta av och kan ta del av, alla gillar ju en fin artikel.

Skrivmaskinen - Skriv skriv skriv, gör det 100+70*70 gånger.

Socialen – Gästa många personer med inlägg i deras bok.

Snabelat – ???

Supportern – ???

Tiotaggaren - Var aktiv dagligen under en viss period, faktiskt i nästan hela två veckor.

Tusingen – Kräver mååånga skrivna inlägg hela ”roten ur” en miljon.

Tuppen – Gäller att inte sova länge, upp med tuppen med dig.

Utforskaren – Får du som lämnar avtryck på ett antal sajter.

Nya medaljer

Antecknaren - det är bra att veta var man har sina anteckningar

Bookien - Hitta mååånga trådar du tycker om och följ dem. Om du vet vad "C" står för i latinska datum, så har du en ytterligare lite hjälp med ledtråden.

Gapskrattet - Var på iFokus har man humor och skrattsjuka?

Piratkopian - Piratkopiering är förbjudet. Likaså att ta Medaljer av varandra.

Pannkakan - Vad äter man mer än pannkaka på just torsdagar, men bara på torsdagar?

Taggeman

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

  • Redigerat 2022-04-14 16:55 av Moon AppleGrey
Annons:
Taggeman
2014-05-28 17:11
#1

Dom här medaljerna går inte att få nu!

Gapskrattet går inte att få för humorsidan finns inte längre,

även Nomaden fungerar inte nu efter den sista mobil uppdateringen.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

backpacker
2014-05-28 17:15
#2

Ja här klickas det Bra inlägg, Både inloggad sen Utloggad hela raden upp/ner.

Man kan klicka ca 3ggr per dag på det viset morron middag kväll. mycket klick, klick, klick blir detPustar

Här får vi va egoistiska o ge  Bra inlägg åt oss skälva ingen tjuvkikar för det gäller ju att få Medaljer.

Ps. mycket karma blir det med.

Resa är livet! Glad

cattisa
2014-05-28 19:03
#3

Då har jag också hittat hit! SkrattarKatt

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-05-28 19:08
#4

Ny tråd igen! Här går det visst undan. 🙂

Taggeman
2014-05-28 19:10
#5

Nr 7 blev ca 3 veckor gammal o det blev en gammal tråd. 👍

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Wony
2014-05-28 19:13
#6

Oj! Jag har ju inte varit med så länge i dessa trådar, så jag har nog inget att jämföra med…

Annons:
cattisa
2014-05-28 19:14
#7

#5 Taggeman. Ja, men då ska du tänka på att det faktiskt varit hockey-VM samtidigt!

Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-05-28 19:14
#8

Huvvaligen, hockey. Tycker man aldrig slipper fotboll eller hockey…

chelona
2014-05-28 19:15
#9

👋Sätter ett litet märke i den här tråden också, så att jag inte missar att ge er bra inlägg när ni skriver saker.

💣

cattisa
2014-05-28 19:18
#10

# 8 Wony. Fotbolls VM i Brasilien börjar inte förrän 12 juni. Vi har kanske hunnit fylla den här tråden innan dess. Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-05-28 19:18
#11

#10 Det hoppas jag! 😃

cattisa
2014-05-28 19:19
#12

#9 chelona. Det var ett riktigt bra inlägg!! Stjärnor  PokalStjärnor

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Råkan
2014-05-28 19:26
#13

Obs. Kom ihåg att ge bra inlägg.

                             🤫

Letar i alla skrymslen o vrår här på iFokus. -< -< -< -< -< -< -<-<

Annons:
Taggeman
2014-05-28 19:51
#14

#11 Wony! Har du inga mer fina kattbilder att lägga in i ditt fotoalbum? 👍

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Wony
2014-05-28 20:03
#15

#14 Jodå, jag kan ta och rota fram några nya faktiskt! Bra att du sa det 👍

Lilolizeit
2014-05-28 21:38
#16

Slänger mig in i den här tråden också. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Em_
2014-05-29 12:12
#17

Jag med :)


backpacker
2014-05-29 12:25
#18

Ni som är lite nya här o jagar Medaljer kan ta en titt i min eller leemland gästbok, det kommer att löna sig att va lite nyfiken. 👍

Resa är livet! Glad

Grodan
2014-05-29 20:24
#19

✨🧟‍♂️❤️📱


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cattisa
2014-05-29 20:29
#20

Wony. Jättehärliga katter i Fotoalbumet!

 Katt HjärtaKatt

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Wony
2014-05-29 20:38
#21

Tack! De är så himla mysiga kissar. 🐱 ❤️

cattisa
2014-05-29 20:55
#22

Efterlysning.
Skorpion 76. Vart har du tagit vägen? Har du inte hittat hit till nya tråden?
Gråter

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-05-30 07:58
#23

Nej, det har jag inte, men nu är jag här. Roligt att du efterlyser mig, men heöt ärligt blir det lite tröttsamt att bevaka iFokus hela tiden typ varenda minut. Jag har ärligt talat hoppat över någon dag bara för att vänta på att det ska hända lite mer. Det enda som inte händer något med är mitt eget forum och mina Medaljer.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Taggeman
2014-05-30 10:22
#24

En diskussion om gapskrattet på supporten nu.  http://support.ifokus.se/discussions/5387f2598e0e740250000e42-gapskrattet

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Cessy
2014-05-30 12:36
#25

Försökte skriva lite, men jag tror tyvärr att iFokus-killarna lagt locket på det här med medaljerna o verkar inte bry sig längre 😕

cattisa
2014-05-30 15:20
#26

#23 Skorpion 76. Vad skönt att se att du kommit till rätta igen! Skrattar 

Vissa dagar händer det mer i trådarna, vissa dagar lite mindre.  I går hittade jag en ny site här på iFokus om utekatter  http://utekatter.ifokus.se/. Katt  Glad

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
2014-05-30 15:27
#27

# 24 Taggeman. Tack för länken om Gapskrattet-medaljen! Glad Tummen upp Det är ju medaljjägare vi är egentligen här, även om man nästan glömmer bort det ibland. Gapskrattar

400 inlägg kvar till Tusingen och hälften kvar på Boomerangen… Pustar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
cattisa
2014-05-30 21:36
#28

MåneGod natt!Måne

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

leemland
2014-05-30 21:47
#29

Då lämnar jag ett litet avtryck hos er här också så jag inte missar något :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

monstermash
2014-05-30 23:15
#30

Även jag hoppar in i den nya tråden! Vad snabbt det går innan det är dags för ny tråd, hinner ju inte med. 😮

Wony
2014-05-31 08:59
#31

Ja, det går verkligen undan! 🙂

Grodan
2014-05-31 18:06
#32

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Skorpion76
2014-05-31 19:45
#33

Jag hsr inte varit med här så länge och därför får jag väl helt enkelt räkna med att vissa Medaljer tar lite tid.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Grodan
2014-05-31 20:49
#34

🧟‍♂️📱😈☀️🌊🌛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
cattisa
2014-05-31 22:11
#35

#33 Skorpion76. Ja, en del Medaljer känns väldigt avlägsna, men det är ju bra att de finns också. T ex Maratonen, Nätokraten och Paraden. Där krävs det många års regelbundet skrivande. 🥵

Jag saknar själv dessutom ett antal som går att få bara jag är envis eller tar mig i kragen och jobbar för det. 😴

Och sen är det alltid kul att se andra som lyckas ta Medaljer! 🙂

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Grodan
2014-06-01 00:01
#36

såmbin ringde djävulen och undrade om de skulle sola, bada och ha slipover


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cattisa
2014-06-01 11:06
#37

#36 Grodan. GapskrattarJag gissade att det fanns en dold mening i inlägg #34 men jag fick inte riktigt ihop det innan du förkarade! GapskrattarGapskrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

chelona
2014-06-01 13:35
#38

Så idag har man fått insidermedlemskap. 🎈Så det första jag gör är naturligtvis att skaffa mig min insider-medalj.  😉

💣

Skorpion76
2014-06-01 14:18
#39

#38 Grattis till Insidermedlmskapet! I brist på Medaljer samlar jag på Guldmynt. Jag har i nuläget fått ihop 96 stycken, men jag tvivlar på att jag inner få ihop 200 när det är dags för en ny insiderpeng.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

chelona
2014-06-01 14:29
#40

#39 Tackar :D

Samlar Guldmynt när jag ser dem jag med, har 661 st.. men då har jag samlat sedan jag fick reda på att de fanns för ett år sedan. Men senaste månaden har jag nog samlat in en 200 st, så det ska nog gå ska du se :D

💣

leemland
2014-06-01 14:47
#41

Jag tycker ni är lite dåliga på att trycka på Bra inlägg knappen här inne  :P 

#39 Tänk på vad dom sa till dig innan! Den förste varje månad får man Insider om man varit aktiv ju. Du får klara dig några dagar utan det, de är ju inte hela världen :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Taggeman
2014-06-01 15:57
#42

Här klickas det in o utloggad 🥵

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Grodan
2014-06-01 19:40
#43

#37 hihi😃

Jag klickar en gång på allt, tycker faktiskt att det räcker.🎂


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cattisa
2014-06-01 19:45
#44

#40 chelona.
🏆Grattis till Insider-medaljen!Pokal

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

chelona
2014-06-01 19:59
#45

#44 Tack så mycket :D

💣

Wony
2014-06-01 20:11
#46

Nu lagas det middag! Luktar curry i halva villaområdet nu. 🤪

Stark curry dessutom. Det ska svida lite i halsen… 😃😈

backpacker
2014-06-01 20:21
#47

Jag gillar sån mat ska tillagas med Chili Paste.

För angenäm styrka o smak. 😈

Resa är livet! Glad

Wony
2014-06-01 20:34
#48

Helt klart. När vi har vägarna förbi någon thaibutik brukar vi bunkra riktigt god och fin chili paste. Dessutom håller det bra mycket längre än bäst före-datumet (om det ens finns, många såna produkter saknar stämpel har vi märkt).

Både jag och sambon gillar när curryn riktigt ger en käftsmäll så man vet att man lever. Tyvärr medför detta problem om man ska bjuda t ex grannar eller vänner som inte gillar stark mat. Om de ber oss om att "ta det lugnt med curryn" slutar det ändå med att de klunkar i sig grädde… Medan vi sitter och tänker "jisses så trist den var idag" 😉

Men så är vi tossiga. Har en halv hylla i kylskåpet full med diverse starka såser. Då menar jag inte såndär "ketchup" som tabasco osv… 😂

Annons:
backpacker
2014-06-01 20:52
#49

Den här är en höjdare när man gillar lite starkare bara att hälla i som ketchup 🤪😈 klicka på länken, den finns i bättre välsorterade Asien butiker.

Sriracha sauce 💣

Resa är livet! Glad

Grodan
2014-06-01 20:54
#50


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wony
2014-06-01 20:57
#51

Hm, nu när jag tänker efter är det curry paste vi har. Fast ärligt talat innehåller dom mest chili ändå. Och tar man en rejäl klick blir det fint. 😃

Vi har många starka chilisåser, tror den starkaste vi har för tillfället är 120000 scoville. Om jag inte minns fel, vilket är fullt möjligt. Hur som helst älskar vi starkt, fast även mild mat kan vara ruskigt god, bara kryddningen är gjord på ett bra sätt.

Dagens curry är gjord på en bas av Blå Bands currysås, två påsar. Sedan 8dl kokosmjölk,  7hg kyckling, 450g blandad grönsaksmix, 60g curry paste, typ 1dl flytande margarin, och närmare en msk currypulver. Undrar om jag nu kom ihåg allt… Brukar alltid glömma vad jag haft i, för jag bara går på känn. Det luktar i varje fall ruskigt gott från köket! 👍

backpacker
2014-06-01 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Så här ser flaskan ut finns större storlek på 740ml. 😛 Den är ganska snäll i styrka men helt ok i chilirätter tar man en större klick så blir det bra.

Resa är livet! Glad

cattisa
2014-06-01 21:19
#53

Oj vad det låter gott! 🥳 Jag blir ju hungrig igen!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-06-01 21:41
#54

Jag kan bara konstatera - den blev inte så stark som jag hoppats. Men ändock fruktanstvärt god, välkryddad och smakrik. 👍

Blev utöver middag åt mig och sambon även 6st matlådor. Jag bara älskar storkok! 🙂

Taggeman
2014-06-01 21:47
#55

Jag gillar oxå storkok kan bli en 10 måltider på en gång.

Speciellt på torsdagar för då ska det va storkok. 😂

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Skorpion76
2014-06-02 06:26
#56

God morgon måndag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

leemland
2014-06-02 14:02
#57

Usch håller på att bli sjuk 🤢🥶  Och det värsta är att jag ska träffa 2 kompisar och deras små bebisar på fredag 😐 Vill inte bli sjuk 😕

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Grodan
2014-06-02 18:52
#58

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wony
2014-06-02 19:40
#59

Jag lyckades bränna ena halvan av ena vaden i solen. Och andra benets knä. Fråga mig inte hur det gick till, men ont gör det!

chelona
2014-06-02 19:45
#60

Eftersom jag blivit inspirerad av allt chili- och kryddprat i den här tråden kände jag att idag vad det dags för en chili con carne. 👍

Men inte en lika stark som era rätter blir den dock inte, får så lätt blåsor i munnen nu för tiden 😕

💣

Wony
2014-06-02 19:46
#61

Här ska vi äta pangasiusmal till middag, marinerad i en marinad som heter smokey honey. Tänkte panera det lätt och steka på. Det blir nog gott. 🙂

leemland
2014-06-02 19:47
#62

#59 Om du har tillgång till Aloe Vera kan du svalka med de! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Wony
2014-06-02 19:48
#63

#62 Hmm, vi har en aloeplanta av okänd art… funkar det?  🤔

Det jag gjort hittills är en lång dusch och smorde på ordentligt med återfuktande body butter. Hjälper sådär.

leemland
2014-06-02 19:52
#64

#63 Vet du om de är en läke-aloe vera eller? 
Vet inte om jag vågat använda den om man inte visste vilken de va 😐 

Inne på husmorstips finns ett nytt inlägg om just detta. Kolla där annars 😛 Svalka solbränd hud?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Wony
2014-06-02 19:53
#65

#64 Jag har inte en susning om vad det är för sort, faktiskt. Fin är det i varje fall!

Ska kika i det inlägget, just nu gör det något vansinnig ont. Där fick jag för att jag slarvade med solkrämen. Två timmar i solen räckte visste för att ge mig en rejäl bränna!

leemland
2014-06-02 20:49
#66

#65 Okej. Du kan ju ta en bild och visa här om du vill 😎 Kanske någon som kan se vad det är då 🙂

Ja de är så lätt att bränna sig, speciellt nu i början 😐

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Wony
2014-06-02 21:04
#67

#66 Jag ska se om jag kan fota lite senare eller i morgon kanske.

Ja, jag blir dessutom lätt bränd, så var ju klantigt av mig att glömma solkrämen… Just nu gör allting ont! 😕

leemland
2014-06-02 21:09
#68

#67 Ja gör det 🙂 Finns säkert folk som kan artbestämma till dig här 😛 

Har du ingen annan svalkande salva som du kan ta på? Det kan hända att helosan kan svalka, är inte säker 🤔 Kan tyvärr inte komma på något annat nu 😐 
Hoppas det blir bättre! 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Wony
2014-06-02 21:18
#69

#68 Jag har diverse ansiktskrämer, hydrokortisonsalva/kräm (fast det har jag hört att man inte ska använda på stora hudpartier…) och sedan vet jag inte om jag har så mycket mer. Jag har i och för sig hallonyoghurt. 😛

Hmm. Jag har alltid haft after sun hemma förut, men inte i år. Såklart! Har nog inte Helosan, vad jag vet. Har tigerbalsam, men det lär väl snarast ge motsatt effekt, tänker jag?

Annons:
backpacker
2014-06-02 21:19
#70

Det som man kan ta akut är kylbalsam det kyler eller badda på med filmjölk eller yoghurt det binder fukt o kyler det med eller salubrin/vinäger gamla huskurer. Huskurer.

Du som gillar asiatisk kan använda  Cadramine-V Lotion

Resa är livet! Glad

Wony
2014-06-02 21:28
#71

Sambon hittade salubrin, som han erbjöd sig att badda mitt ben med. så håller vi tummarna för att värken lindras!

leemland
2014-06-02 21:38
#72

#69 Okej 😛 Hallon eller naturell spelar nog inte så stor roll 😛 haha. 

Då är du som jag/min familj. Här är alltid minst 2 after sun men nästan aldrig sol olja eller något sånt 🤪 haha.  

Salubrin är väl inte svalkande? Har inte det motsatt effekt? Svider inte det som f*n? 🤪 

GLÖM INTE BRA INLÄGG KNAPPEN ALLIHOPA! 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Taggeman
2014-06-02 21:38
#73

Ska ni inte använda hallon yoghurt då. 😊 hört tips om potatismjöl annars. Det är en bra ide att kyla ner med salubrin men sen ska man nog ha något som binder fukt som kan kyla en längre tid om man inte vill bli ompysslad hela natten.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Wony
2014-06-02 21:44
#74

Det är i och för sig rätt schysst att bli baddad! Det var riktigt slönt faktiskt. Liksom sved och svalkade på samma gång. Besynnerligt, men skönt.

Vet inte om hallonyoghurt är så bra i sängen? Blir inte potatismjöl lite kletigt med eller är jag fel ute? 😛

Wony
2014-06-03 10:44
#75

Jag vaknade nog bara ett dussin gånger av att benen ömmade… 😂

Taggeman
2014-06-03 10:53
#76

#75 Det va en tuff bränna du fick.

Såg det här på vårdguiden:

Kylbalsam mot sveda

Svalkande hudlotion, som till exempel kylbalsam eller gel med aloe vera, kan kännas skönt att smörja in där huden är röd. Däremot ska man inte använda lotion eller gel om man har en brännskada med spruckna blåsor. Det svider. När rodnaden har försvunnit kan en fetare hudkräm eller salva hjälpa mot klådan och stramningen i huden.

http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Brannskador/?ar=True#section-4

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Wony
2014-06-03 11:03
#77

#76 Ja, nog fick jag en påminnelse om hur lätt jag bränner mig, allt! Idag har jag kletat på rejält med solkräm, spf 50, för att skydda benen från mer bränna. 

Tack och lov slapp jag ju blåsor i alla fall! 🙂

Grodan
2014-06-03 19:13
#78

😴


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wony
2014-06-03 19:40
#79

Uff, så trött jag är. Mitt livs första övningskörning. Helt slut! Nu ska jag fira framgångarna med karré och en god sås. Så det så! 😃

cattisa
2014-06-03 19:52
#80

Soversjuk och trött Illamåendemen blir lite piggare och gladare av att läsa här igen. ha det bra! Yrar Glad

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-06-03 20:14
#81

Usch då, hoppas att du blir frisk snart! Själv hoppas jag att mina solbrända ben kryar på sig snabbt, för det är jobbigt när det gör ont!

cattisa
2014-06-03 20:41
#82

#81 Wony. Tack för sympatierna! Det är synd om oss båda! KämparSkrattarEller alla tre om det är båda benen? Gapskrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-06-03 21:06
#83

#82 Ja, det är allt bra synd om oss! Ena benet är värre än det andra, men båda fick sig en omgång… så… Det är synd om oss alla 2½? 😂

Annons:
chelona
2014-06-03 21:38
#84

Stunderna när man ser Guldmyntet men ändå trycker på en tråd, för att man får hjärnsläpp.😟

💣

Taggeman
2014-06-03 21:42
#85

#84 Backa o ta den, tror det fungerar. 😉

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

cattisa
2014-06-03 21:45
#86

#84 chelona. Sådana hjärnsläpp drabbar mig också. Jag brukar klicka på backa-pilen så snabbt jag kan när det händer. Ofta ligger guldmyntet kvar på förra sidan då. Ninja

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

backpacker
2014-06-03 21:53
#87

Jag har Adblock Plus så slipper jag störande reklam o Guldmynt loggan ligger direkt under mina iFokus sajter lätt synligt. 👍

Resa är livet! Glad

chelona
2014-06-03 22:32
#88

#84 Backa-knepet har aldrig funkat för mig. 😕

#87 har också adblock. Huruvida det är plus eller inte vet jag inte, men ser inte heller någon reklam… jag lyckas bara titta på myntet och klicka på en tråd i alla fall

💣

Grodan
2014-06-04 17:53
#89

dubbel margarita… hääääääääääääääääääääääääij margarita


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cattisa
2014-06-04 20:15
#90

#89 Grodan. Det är inte fredag än. Det är bara onsdag idag! Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Wony
2014-06-04 20:18
#91

#90 Det är ju lill-lördag! 🥳 🍸

Taggeman
2014-06-04 21:57
#92

O ärtsoppedag i morron  🥳

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Wony
2014-06-04 22:04
#93

Idag steker jag pannkakor. För jag är rebell och gör det på en onsdag, hah! 😎

Lilolizeit
2014-06-04 22:20
#94

Oj va gott med pannkakor, de måste va år sen jag åt. Kanske börjar bli dags. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Wony
2014-06-04 22:27
#95

Jag gjorde fel, hade i för mycket mjöl. Det enda sättet att motverka det är mer ägg, och mer mjölk. Så nu står jag här med en smet på 13 ägg… Ja, alltså… Ingen behöver gå hungrig åtminstone!

Lilolizeit
2014-06-05 09:27
#96

Haha, så kan de gå. Då blir det pannkakor hela helgen antar jag?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Råkan
2014-06-05 09:35
#97

Pannkakstårta nu till helgen 🎂 är ju smarrigt 😛

Letar i alla skrymslen o vrår här på iFokus. -< -< -< -< -< -< -<-<

Annons:
Wony
2014-06-05 10:32
#98

Pannkakor till frukost idag! Tyvärr är nu även lönnsirapen slut, blir lite trist de kommande 10-15 pannkakorna, med andra ord! 😛

leemland
2014-06-05 13:29
#99

Nu har jag haft ett par iFokusfria dagar :) Riktigt skönt va de :P 

Glöm inte att det är ärtsoppa ni ska äta idag ;) hehe

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Grodan
2014-06-05 15:29
#100

#90 LOL, jag sjöng bara den där jäkla låten… nu har den äntligen slutat tjata i mitt huvud…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cattisa
2014-06-05 15:50
#101

#100 Grodan. Fast om du vill kan du börja sjunga på den igen. Idag är det torsdag, men eftersom det är helgdag i morgon så är det nästan som fredag idag i alla fall.  Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-06-05 16:25
#102

Ingen ärtsoppa för mig idag heller!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Wony
2014-06-05 16:27
#103

Här blir det kött till middag!

leemland
2014-06-05 16:49
#104

Här är de fastedag så det bli lite blåbärssoppa :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Wony
2014-06-05 16:56
#105

Blåbärssoppa är också gott! Det var det faktiskt ett tag sedan man åt. 

Idag har jag brottats med en syrénhäck. Jag och sågen gick vinnande ur matchen! 😃

leemland
2014-06-05 19:00
#106

#105 Ja det är väldigt gott 🙂 Och lågt på kalorier 😎 haha. Passar mer än perfekt på fastedagar 😛 haha.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Taggeman
2014-06-05 19:56
#107

#90 Grodan sådana där Margarita sånger sätter sig lätt i huvet! 🍸

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
2014-06-05 20:10
#108

Här är sången Margarita!

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

cattisa
2014-06-06 11:29
#109

Sveriges Nationaldag. Ledig och ösregn. RegnarGråter
De säger att det ska bli bättre väder i eftermiddag. Tummen upp

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-06-06 14:34
#110

Här skiner solen!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-06-06 15:16
#111

#110 Skorpion76. Jag tror att du delade med dig av din sol till mig, för nu har den kommit fram här också! Man får tacka så mycket! SkämtarSkrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
monstermash
2014-06-06 17:44
#112

Oj vad jag har övergett er märker jag…

cattisa
2014-06-06 17:54
#113

#112. Japp, det har du. Och så har du bytt bild också! Jättefin katt!! 👍

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-06-06 17:55
#114

#112 Du är inte ensam! Jag har inte heller varit här så mycket!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

leemland
2014-06-06 18:41
#115

Glöm ej Bra inlägg knappen!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Skorpion76
2014-06-06 19:36
#116

Gud vsd jag önskar att det fanns en medalj som hette sol eller solsken!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Wony
2014-06-07 10:21
#117

Jippie! Jag fick just Fyrverkeriet! 🥳

Råkan
2014-06-07 10:25
#118

Kra! GRATTIS Wony TILL FYRVERKERIET

======================================

                   ✨✨🏆  ✨✨

Letar i alla skrymslen o vrår här på iFokus. -< -< -< -< -< -< -<-<

Annons:
monstermash
2014-06-07 10:50
#119

#113 Det har jag. ;) Tack!

KaiPon
2014-06-07 12:01
#120

önskar man hade mer ork till medalj-letande. Har varit så mycket nu senaste tiden när Änglarna haft premiär och vi spelar för fullt!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Skorpion76
2014-06-07 14:53
#121

#117 Grattis!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Wony
2014-06-07 15:04
#122

#121 Tack!

Lilolizeit
2014-06-07 15:22
#123

Grattis Wony!! 🎈🥳🏆

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Wony
2014-06-07 16:20
#124

Tack! 🙂 🥳

Grodan
2014-06-07 18:57
#125

#108 Oj… haha, nädu, DEN fastnar inte i mitt huvud…

F ö så löste jag problemet med att lyssna på låten ett par gånger efter varandra tills den slutade eka i skallen - blev lätt illamående till slut faktiskt… så dålig är den…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2014-06-07 18:59
#126

#112 Men MONSTER!!!!!!!!!! 

Vad har du gjort av din Avatar????? 😮 😭


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cattisa
2014-06-07 20:17
#127

🏆Grattis till Fyrverkeriet Wony! 🏆

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-06-07 20:26
#128

Tack! 🙂

monstermash
2014-06-08 10:33
#129

#126 - Hen rymde!

Jag får nog fixa en ny fårbild. 😂

cattisa
2014-06-09 21:35
#130

Vinkar Katt Glad

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Taggeman
2014-06-12 13:47
#131

Kom ihåg att det är Torsdag i dag, en dag man gillar pannkakor. 🤤

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Wony
2014-06-12 15:25
#132

Nja, här blev det pizza. Inga pannkakor för min del!

Annons:
cattisa
2014-06-12 20:57
#133

Vi har haft åskväder i två dygn nu, så det blev grillad kyckling till middag idag. 😮

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Taggeman
2014-06-12 21:06
#134

Det måste ha varit ett kraftigt åskväder som man kan grilla kyckling på. 🤔

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Cessy
2014-06-12 21:09
#135

Vääääldigt otäckt åskoväder tycker jag det låter som😮

cattisa
2014-06-12 21:15
#136

Det är ett otäckt åskväder som bara har lite paus just nu. Om det fortsätter regna lika häftigt i morgon misstänker jag att det blir fisk till middag då! 😉

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Cessy
2014-06-12 21:18
#137

Blubb, blubb ☔️

Grodan
2014-06-12 21:18
#138

🧟‍♂️🎈🎂😜


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lilolizeit
2014-06-12 22:40
#139

Här är det regn och sol om vartannat..☔️☀️

Haha, Taggeman, nu fick jag mig ett gott skratt. 😂

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Grodan
2014-06-13 16:47
#140

🐖


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wony
2014-06-13 18:21
#141

Då har man sytt kattleksaker! Och en mysig kudde att ha i ena transportburen. 🐱

Skorpion76
2014-06-14 08:11
#142

Jag har inte varit här inne på ett tag eftersom jag inte har känt att jag ksn bidra med någonting.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

leemland
2014-06-14 16:00
#143

Glöm inte BRA INLÄGG knappen!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

cattisa
2014-06-14 16:48
#144

#142 Skorpion76. Det är kul att du tittar in och hälsar på ibland i alla fall! Glad Katt

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

chelona
2014-06-14 17:08
#145

Usch och fy. Helt slut efter första jobbveckan. Nu kopplar jag av med Internet🥵

💣

cattisa
2014-06-14 17:35
#146

#145 chelona. Men det är ju det som är så bra med jobb - att man blir trött och slut och sover bra på nätterna och kan njuta av fritiden istället! SkämtarSkrattarBallong

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Grodan
2014-06-14 18:21
#147

🧟‍♂️❤️🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

chelona
2014-06-14 19:04
#148

#146 mjae… jag är ju för utmattad för att göra något flera dagar efteråt, så helgen för mig har hittills gått ut på att vara en zombie.

💣

KaiPon
2014-06-15 09:07
#149

Ååh, kommer få träffa en kompis jag inte sett på typ ett år om två veckor! Kommer bli så kul!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Lilolizeit
2014-06-15 15:41
#150

Nu fick jag fyrverkeriet! 😂

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Wony
2014-06-15 15:48
#151

#150 Grattis! 🥳

chelona
2014-06-15 16:50
#152

#150 bra jobbat! Grattis!🎈

💣

Lilolizeit
2014-06-15 17:00
#153

Tack så mycket Wony och Chelona! 🤗

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Skorpion76
2014-06-16 07:12
#154

#150 Grattis!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-06-16 18:25
#155

#150 Lilolizeit.

Pokal Grattis till fyrverkeriet! Pokal

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Lilolizeit
2014-06-16 18:33
#156

Tack så mycket Skorpion76 och Cattisa! 🙂😊

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Grodan
2014-06-16 19:55
#157

🧟‍♂️🧟‍♂️🧟‍♂️🤢


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[mommo 12]
2014-06-16 21:53
#158

När jag läste om fullträffen så skyndade jag ner till tråden Vackra bullhundar och skrev in den hundrade kommentaren.

cattisa
2014-06-17 19:04
#159

#158 mommo 12.

Stjärnor Välkommen hit till Medalj-jakten-tråden! Stjärnor

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[mommo 12]
2014-06-17 21:30
#160

#159 tack, jag fick full träffen sen blev jag sugen på egoisten och nu på torsdag ska jag skriva om ärtsoppa.

Annons:
[mommo 12]
2014-06-17 21:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Typ så här: "Jag Gillar Inte Ärtsoppa Men Jag Tycker Om Det Ändå" Lite mystiskt sådär.

Skorpion76
2014-06-18 15:28
#162

#158 Grattis och välkommen hit!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

leemland
2014-06-18 19:44
#163

Ja då vill jag passa på att påminna alla "gamla" i tråden och berätta för alla nya att inte glömma att trycka på Bra Inlägg knappen! 🙂

Och så är ni varmt välkomna att lämna en liten kommentar eller bara titta in i min eller Backpackers gästböcker :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Grodan
2014-06-18 20:18
#164

🧟‍♂️👋


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cattisa
2014-06-19 22:11
#165

Idag är det torsdag. Om någon vill berätta vad de ätit. Bara en påminnelse så att ingen glömmer bort det. Det känns ju lite mer som fredag eftersom det är Midsommarafton i morgon! SkrattarBlommaKatt

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

monstermash
2014-06-19 22:41
#166

Glad midsommar allihopa!! 🌺😃

#164 ❤️

Cessy
2014-06-20 10:01
#167

Glad Midsommar alla medaljaktsletare🌺

Annons:
Lilolizeit
2014-06-20 14:29
#168

Glad Midsommar! 😊

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Skorpion76
2014-06-20 17:49
#169

Tack detsamma!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

leemland
2014-06-20 19:08
#170

Glad midsommar på er! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

cattisa
2014-06-21 13:42
#171

Tack och glad fortsättning på midsommarhelgen! Nu är sommaren igång på allvar! PartajarBlomma Sol

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

monstermash
2014-06-21 14:53
#172

Är jag den enda som ser midsommar som "nu går vi mot mörkare tider" och "nu börjar sommaren ta slut"? Alla andra verkar tro att sommaren börjar vid midsommar… 🤔

Lilolizeit
2014-06-21 17:00
#173

Jag tänker som du monstermash, nu kommer mörkret igen.. 😃

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Grodan
2014-06-21 17:27
#174

Häppi midsommermurders 👻


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Cessy
2014-06-21 17:37
#175

Jo nu går vi förvisso mot mörkare tider🌛, men det är faktiskt bara början på sommaren😉😃

Lilolizeit
2014-06-21 17:42
#176

Du har så rätt Cessy! 😃

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

chelona
2014-06-22 12:58
#177

Hur mycket sill har det ätits? 😃

💣

cattisa
2014-06-22 13:16
#178

#177 chelona. Mycket sill! Och jordgubbar. Och kanelbullar av någon anledning… Konstig blandning, men det är ju bara missommar en gång om året! 😃

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

leemland
2014-06-22 18:00
#179

#177 Ingen alls 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Grodan
2014-06-22 21:27
#180

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-06-23 17:26
#181

Var är guldmynten nu i 3.0???


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Wony
2014-06-23 17:32
#182

#181 En mycket bra fråga. Jag undrar också det.

Grodan
2014-06-23 17:49
#183

😭 jag är inte nöjd med min sajts sidhuvud… och ifokuskillarna dissar mig sedan några år tillbaka, jag vet inte hur jag ska få kunna byta… 😭


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wony
2014-06-23 18:24
#184

#183 Jag är inte helt nöjd med den som Insidan fick, men jag tror nog att det kanske kan komma att ändras sedan. Ibland blir det sådär.

cattisa
2014-06-23 19:33
#185

Det är lite ovant när iFokus ser ut så här. Och flera funktioner fungerar inte så bra än. Vi får hoppas att det blir bättre! 😭

Jag hittar inte heller några Guldmynt, och inte går det att logga in från Mozilla Firefox. Och det är knappt det går att se vilka trådar jag har läst och inte.  😭

Dessutom regnar det ute och är svinkallt. Det har inte varit mer än max 10 grader sedan i torsdags.  Och så är det långt till nästa medalj också!  😭

… Nu kan det nog faktiskt bara bli bättre! 😂😂

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

monstermash
2014-06-23 19:33
#186

Men Grodan, de har ju sagt att de inte kommer byta NU utan i framtiden. De har inte tid att fixa nya bilder nu. Så ska du klaga borde du vänta ett tag :)

monstermash
2014-06-23 19:34
#187

Men Grodan, de har ju sagt att de inte kommer byta NU utan i framtiden. De har inte tid att fixa nya bilder nu. Så ska du klaga borde du vänta ett tag :)

cattisa
2014-06-23 19:35
#188

Det fungerar att klicka "Bra inlägg" i alla fall! 👍

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
leemland
2014-06-23 20:36
#189

#181 Den verkar ha försvunnit tydligen.. Ska säga till Niklas om det. 

Tar lite tid att vänja sig vid den nya designen :P Och så får vi tänka på att allt är inte helt färdigt än :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Lilolizeit
2014-06-23 21:46
#190

Jag plockade Guldmynt förut tror jag.. Låg på samma ställa som de gamla men ser annorlunda ut, ingen blå bakgrund, bara ett mynt.. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

leemland
2014-06-23 22:01
#191

#190 Har inte sett några alls idag. 
Du har tydligen rätt, de har bytat utseende så dom blir svårare att se ..

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

cattisa
2014-06-23 22:07
#192

Jag har inte heller hittat några Guldmynt idag. 😕

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Grodan
2014-06-23 22:09
#193

Jag är lite olycklig. iFokus är för stort, tar för mkt plats på skärmen… orkar inte va här idag😕


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cattisa
2014-06-23 22:10
#194

Nu kom det precis ett. 😃 Det var större än tidigare, men på samma ställe som det brukar tror jag. När jag klickade på det kom rutan upp med hur många Guldmynt jag har men det fanns ingen OK knapp, så jag fick klicka på lilla krysset uppe i hörnet för att stänga rutan. Hoppas det fungerade ändå.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Lilolizeit
2014-06-23 22:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Hittade ett Guldmynt till. 🙂

Så här ser det ut

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Grodan
2014-06-23 22:11
#196

#186 #187 Det hade jag missat. Nu har jag läst mig till att det ev går att ändra… Att frågan i a f skjuts fram… (jag är inte här så mkt nu längre och orkar inte läsa långa texter/trådar riktigt)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-06-23 22:11
#197

#186 #187 Det hade jag missat. Nu har jag läst mig till att det ev går att ändra… Att frågan i a f skjuts fram… (jag är inte här så mkt nu längre och orkar inte läsa långa texter/trådar riktigt)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-06-23 22:12
#198

#195 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-06-23 22:13
#199

#195 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Taggeman
2014-06-24 10:27
#200

Är det någon som har hittat var våra Medaljer är samlade? 

 Även att hitta mynten  har försvunnit nu! Kan det ha något med ad-block som stoppar mynten.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Wony
2014-06-24 10:47
#201

Nej, mynten har ändrat utseende. Jag har själv ad-block, och det funkar. Dock är bakgrunden inte blå längre, men myntet i sig är större.

Taggeman
2014-06-24 10:51
#202

Men var är våra Medaljer gömda någonstans hittar dom inte! 😡😭

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Wony
2014-06-24 10:56
#203

De finns på din profil. Klicka på din Avatar högst upp i högra hörnet. Sedan på din profil finns en lista till vänster, där det står hur många Medaljer du har. Klicka där!

Taggeman
2014-06-24 11:00
#204

Nu har jag hittat den med, då är det bara en sak kvar var är mina  foton  i fotoalbumet gömt?

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Wony
2014-06-24 11:02
#205

http://support.ifokus.se/discussions/53a7f599ce12c4032e001f6b-ny-version-av-ifokus?discussions-1#6

Där står angående guldmynten.

Fotoalbumet har jag själv inte sett än. Det kan vara så att de inte hunnit fixa funktionen.

Cessy
2014-06-24 12:57
#206

Hu det tar lite tid innan man lär sig hitta runt i det nya. Trodde först att alla mina Guldmynt var försvunna, men tack o lov så fanns de kvar. Hade varit attans så surt annars (Har 14 028 i daxläget)😃

cattisa
2014-06-24 20:52
#207

#206 Cessy. Oj, det måste vara rekord i Guldmynt!!! 🏆Vilken tur att de fanns kvar.

Ja visst ser det lite bättre ut idag än igår. Nu går det t ex att se vilka trådar man läst och inte. Och man hamnar inte plötsligt på första inlägget i tråden när man ska vara längre ner. Men jag saknar "kanten" på sidan. Det känns lite stort och vitt fortfarande…

(Gnäll, gnäll, gnäll 😕😃)

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Cessy
2014-06-24 23:43
#208

Tja hade jag samlat på lika intensivt som jag gjorde först hade jag nog haft upp mot en 20 000 nu, så jag är inte alls lika samlandes längre o inte lika intesiv på att stanna o se till o plocka många varje gång jag är här på iFokus, men ser jag ett så plockar jag ju givetvis. Har nog totalt sett gett bort för 2500-3000 Guldmynt också totalt genom åren, men där finns inga Medaljer för det för då borde det kommit vid 5000 eller 10000 men jag kan liksom inte låta bli o plocka dem när jag ser dem o även om jag inte får något för dem, så vill jag ändå inte bli av med dem. Kanske för att de ger en illusion av att vara rik.😇😉😃

Jo det känns allt lite avigt med det nya, men jag antar att man vänjer sig, för det brukar man göra.  Så jag klagar inte ännu utan försöker vänja mig o lära mig hitta bland det nya, för att se vad jag tycker så småningom.😇

Taggeman
2014-06-26 11:49
#209

Då har vi ytterligare en medalj att lägga till som vi inte kan få. Det är fotografen nu har vi inget album att spara dom i.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Cessy
2014-06-26 12:21
#210

Åh jag hade inte ens sett att mina fotoalbum är borta o nej då går inte den medaljen heller att få. Jag trodde nästan att de skulle skrota medaljerna nu när de uppdaterade, för de brukar ju skrota sådant efterhand. Önskar i alla fall att de kunde komma om tips om hur man får de sista, men icke.😭🤦‍♂️

Skorpion76
2014-06-26 16:41
#211

Visst ser det här nya formatet fräckt ut, men jag blev både riktigt ledsen och besviken när jag upptäckte att man inte längre kan se vilka Medaljer man har eller hur många Guldmynt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Wony
2014-06-26 16:54
#212

Det kan man väl visst?

Wony
2014-06-26 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Finns på ens profil. Och den kommer man till genom att klicka på ikonen i översta högra hörnet.

Skorpion76
2014-06-26 17:49
#214

Jaha, okej, men var hoppar guldmynten upp numera?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Wony
2014-06-26 17:56
#215

Som vanligt, i högerspalten. Dock är utseendet förändrat. Det är ett Guldmynt mot vit bakgrund, istället för blå.

Cessy
2014-06-26 18:04
#216

Jo  guldmynt o ens Medaljer är kvar, men fotoalbumen är borta, så fotografmedaljen kan inte folk få längre.

Annons:
Cessy
2014-06-26 18:06
#217

Glöm inte o klicka på Bra inlägg!

Farwuq
2014-06-26 18:58
#218

Jag ser att ni fortsätter kampen.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wony
2014-06-26 19:01
#219

De jobbigaste medaljerna i nuläget känns som dom där man måste skriva en hel massa inlägg.

Grodan
2014-06-26 19:27
#220

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Skorpion76
2014-06-26 20:37
#221

Hittills har jag hittat ett Guldmynt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Wony
2014-06-26 20:59
#222

Jag har nog hittat ett tiotal i alla fall. Brukar inte direkt leta aktivt, så det är ingen större skillnad mot innan

Grodan
2014-06-26 21:36
#223

Någon som vet om det funkar att göra kluringar?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
leemland
2014-06-26 22:08
#224

#223 Ser ut funka om du testar att : skriv nytt inlägg :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Skorpion76
2014-06-27 05:30
#225

#224 Ja, då fungerar det!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
2014-06-27 20:31
#226

☔️🤐🐱🙂

Vi har haft oväder några dagar och bara internet korta stunder.  Nu vill jag ha sol och varmt och skönt sommarväder istället!

☀️😃🐱

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Wony
2014-06-27 20:34
#227

Här har det varit mulet och trist hela veckan. 😕

cattisa
2014-06-27 20:39
#228

Nu i kväll har jag i stort sett inga annonser och inga nya Guldmynt på iFokussidorna. De kanske håller på att jobba på något…

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

leemland
2014-06-27 21:00
#229

Jag har märkt en sak. Om man kollar längst uppe på sidan så skriver killarna bakom iFokus något nytt varje dag :P  Så här står det idag : 

iFokusNu är en hel del saker fixade i nya versionen. Läs mer på Support iFokus.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

monstermash
2014-06-29 17:13
#230

Jag hittar inga Guldmynt alls efter uppdateringen. 🤦‍♂️ Men det kommer väl det också.

Annons:
leemland
2014-06-29 17:47
#231

#230 Dom är lite svåra att upptäcka faktiskt. Men dom är under första annonsen i högerspalten ;)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Farwuq
2014-06-29 18:51
#232

Precis under den sista av dina favoriter.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Grodan
2014-06-29 18:51
#233

Jag har hittat ett (1) Guldmynt sedan nya versionen… jäij!

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Farwuq
2014-06-29 18:53
#234

Du har för lång lista jag har raderat nästan alla favoriter.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Grodan
2014-06-29 19:08
#235

#234 Hm… hjälper det alltså?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Farwuq
2014-06-29 19:10
#236

Den blir svårare att missa.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Grodan
2014-06-29 19:13
#237

Nu har jag raderat några, men kan inte radera flera juh… *snyft


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Farwuq
2014-06-29 19:35
#238

Jag har nog plockat bort 100 sajter. Men alla är noga dokumenterade.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

monstermash
2014-06-29 19:49
#239

Nu hittade jag ett Guldmynt :P Hehe

monstermash
2014-06-29 19:49
#240

Nu hittade jag ett Guldmynt :P Hehe

monstermash
2014-06-29 19:55
#241

http://aterbruk.ifokus.se/discussions/53b052468e0e747ec6001845-medaljjakten-nr-9

Dags för ny tråd! Ni får såklart fortsätta på denna tills den når 300 också! ;)

Skorpion76
2014-06-30 08:20
#242

Jo men visst!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

monstermash
2014-06-30 13:41
#243

Glöm inte att klicka klicka klicka här inne på de sista inläggen!

cattisa
2014-06-30 14:48
#244

🐱🙂

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
cattisa
2014-06-30 14:55
#245

☔️☀️🌈

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[mommo 12]
2014-06-30 15:13
#246

Varför får #1 och #2 och dom typ hundra bra inlägg men vi längst bak bara har fem?

cattisa
2014-06-30 15:20
#247

#246 mommo 12. Livet är orättvist, men så är det för oss alla. 😃Passa på att klicka "Bra inlägg" när du är utloggad också så får vi på slutet fler.  🌈🌺✨😃

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-07-01 07:28
#248

¤247 Det var faktiskt en bra fråga.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

monstermash
2014-07-01 08:17
#249

Den enda anledningen till att det är få som gillar längst bak i tråden är att det är färre som klickar både som inloggad och utloggad! Tre gånger om dagen bör man klicka utloggad.

Grodan
2014-07-01 17:35
#250

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

monstermash
2014-07-01 19:49
#251

Nu byter vi snart tråd gott folk! 😉

Annons:
cattisa
2014-07-01 21:04
#252

#246 mommo 12.  Medaljjaktstråd nr 9 har nyss startat. Passa på att skriva inlägg där också så får du snabbt många "Bra inlägg"! 😉 🙂

Fast det var bra att du skrev om att inläggen på slutet av tråden ofta inte får lika många "Bra inlägg" som inläggen i början.  Nu är det nog fler som kommer ihåg att klicka på inläggen i slutet också! 👍

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skorpion76
2014-07-02 16:57
#253

I dag har det åskat hos mig.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Farwuq
2014-07-02 17:01
#254

Här kom hagel.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Skorpion76
2014-07-02 17:07
#255

#254 Det gjorde det hos mig också.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cessy
2014-07-02 17:08
#256

Här har det mest regnat men med inslag av hagel. Vad tog sommaren vägen. Nu gillar jag inte värmebölja men så här kallt gillar jag inte heller.

Cessy
2014-07-02 17:09
#257

. Glom inte att klicka!

Cessy
2014-07-02 17:10
#258

o jo jag vet att det finns en 9:a, men vi brukar ju alltid skriva tråden ut d.v.s. 300 inlägg😉😃

Annons:
Farwuq
2014-07-02 17:24
#259

Jag klickar av bästa förmåga.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cessy
2014-07-02 17:52
#260

Kanon! 😃

leemland
2014-07-02 19:05
#261

Bra du påminner om klickandet Cessy :P 

Här kom det rejält med hagel i torsdags. Nästan så det såg ut som snö när det låg på marken :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cessy
2014-07-02 19:27
#262

Jo så kom det här med o det var ju t.o.m. på nyheterna eftersom det dels var så stora mängder hagel o bautastora hagelkorn. Ny istid på gång🤔🤦‍♂️

Wony
2014-07-02 19:33
#263

När jag satt i bussen på väg hem, och just lämnat Östersund, började det först ösregna. Torkarna gick på full fart och jag är förundrad över hur chauffören såg vägen ens! Sedan brakade det till, och haglet (som var stort) smattrade för fullt. Det lät ganska läskigt faktiskt, för inuti bussen dånade det… Huvva.

cattisa
2014-07-02 21:50
#264

🌛😴😴

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

monstermash
2014-07-02 21:53
#265

Jag är pigg. Kom hem från jobbet för typ 2 h sen.. Suck.

Annons:
Cessy
2014-07-02 22:08
#266

Är också pigg ff. o såg nu på väderprognosen på mobilen att det tydligen ska bli varmare redan imorgon så vem vet - det kommer kanske kännas som sommar snart igen.😃

Skorpion76
2014-07-04 07:23
#267

Värdarna skrev något om att guldmynten skulle komma att användas till någonting speciellt framöver, men än har jag inte sett vad det skulle kunna vara. Hm…


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Farwuq
2014-07-04 09:26
#268

Jag köper bara hälsningar för mina. Inget annat.

😇

Jag har 6363 Guldmynt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cessy
2014-07-04 10:35
#269

Precis Draken det gör jag också  o tyvärr har det ju inte kommit så stor variation bland de olika bilderna till hälsningar.

monstermash
2014-07-04 14:10
#270

Gick och la mig efter jobbpasset imorse, men är fortfarande inte utvilad. Om några timmar går jag på nästa pass. Suck… Denna eviga trötthet. Inatt sov jag bara 2-3 h så inte konstigt att jag är så trött men ändå tröttsamt. 🥵

Farwuq
2014-07-04 15:06
#271

Brukar det inte komma en sommarhälsning med en kamel?

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Grodan
2014-07-04 17:25
#272

🧟‍♂️🧟‍♂️🧟‍♂️🧟‍♂️🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Farwuq
2014-07-04 17:30
#273

Har Grodan blivit en zombie?

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

monstermash
2014-07-04 20:39
#274

Creepy Grodan, creepy! 😭❤️

Usch, vad jobbigt kvällspasset var :P

Cessy
2014-07-04 21:03
#275

Draken: Jo det brukar det ju vara. Kanske de glömt den eftersom de haft fullt upp med uppdateringen av iFokus?

monstermash
2014-07-04 21:36
#276

Nu har jag klickat en omgång på de sista inläggen innan detta som utloggad också! 😃

Skorpion76
2014-07-05 10:43
#277

Ännu ett Guldmynt lades till samlingen.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

leemland
2014-07-05 14:41
#278

Usch idag är det äckligt varmt ute :(

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

cattisa
2014-07-05 20:30
#279

#278 leemland.  Jaaa. Vi har också varmt och skönt sommarväder! 😉Äntligen kan man gå i  shorts och  skrota runt ute som man vill utan att bli blöt eller frysa.  Och det är grönt och fint överallt. Blommorna blommar, fåglarna sjunger, insekterna surrar och bits, och ogräset växer. Sommar helt enkelt! 😃☀️🐱

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
leemland
2014-07-05 20:36
#280

#279 Haha. Ja så kan man kanske se de 🤪 Men jag föredrar när de är lite svalare , gärna snö 😎 haha. Tycker de va rent för varmt idag 😕 Alla mina leder svullnar och gör ont när de är varmt, mest därför jag inte riktigt gillar värmen 😐 

Fast blommorna och de gröna är underbart, det håller jag med om 😉 Insekterna kände jag av idag och de va inte skönt 🤪 haha .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

cattisa
2014-07-05 20:51
#281

#280 leemland. Det är tur att det finns något för alla.  Jag njuter såå av sommaren. Vi hade nog ca 20  till max 25 grader så det var inte för varmt.  Jag tycker om solen och att det är ljust så stor del av dygnet. ☀️

På vintern blir jag lite trött av att det är mörkt så länge, och när det är kallt vill jag bara ligga inne med en bra bok och gå i ide.🥶

😃

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

leemland
2014-07-05 21:14
#282

#281 Ja de är de verkligen 🙂 Det finns ju många som mår bra av sommarn och värmen, och jag har gjort det tidigare också. Men det har vänt dom sista åren 😐Älskade också sommaren tidigare, men nu sitter jag helst inne när de är varmt eller så mycket i skuggan som möjligt. 😐 Vilket ju är lite tråkigt, hade önskat att jag kunnat göra mer 😕 

Jag mår som bäst under vintern 🙂 I princip ingen värk alls och jag kan röra mig mer 😛 Får lite ont för att jag spänner mig när jag går på isen bara, men de gör nog dom flesta 🤪 Annars är snö och vinter/jul min favorit 😃

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

KaiPon
2014-07-05 21:45
#283

ROPEN SKA SKALLA, MER SNÖ TILL ALLA! 😎

Nej men, jag gillar inte när det blir sådär kvavt det kan bli på sommaren. Ni vet, så fort man rör sig blir man genomsvettig. Det är sånt väder vi haft idag. 😕

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

leemland
2014-07-05 21:49
#284

#283 Ja sånt har vi också i Skåne😕  Riktigt jobbigt att gå med hundarna idag, blev trött efter några meter bara ju 🤪 haha.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

KaiPon
2014-07-05 21:51
#285

#284 Jag cyklade dessutom till affären OCH har bakat bröd idag, vilket inte gör saken bättre, precis. 😕

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

leemland
2014-07-05 22:00
#286

#285 Usch de hade jag aldrig orkat. 🤐 

Glöm inte BRA INLÄGG gott folk 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
KaiPon
2014-07-05 22:04
#287

#286 Det var rent under att jag orkade faktiskt. När jag kom hem från affären var jag tvungen att ta av mig hoodien och lägga mig en stund på gräset för att svalka av lite.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

leemland
2014-07-05 22:10
#288

#287 Okej 😛 Jag har knappt varit ute alls idag. Men hade ändå inte orkat baka, blir så varmt inne då ju 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

KaiPon
2014-07-05 22:14
#289

#288 Mjo, men det var inte SÅ värst farligt faktiskt. Satt mest inne på mitt rum medan bröden var i ugnen för här är det inte lika varmt som det var i köket haha. XD

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

leemland
2014-07-05 22:24
#290

#289 Haha okej 😛 Jag måste ha koll hela tiden så jag kan inte gå för långt bort när jag håller på 😛 haha. Och så har vi sånt litet kök så värmen sätter sig direkt 😕

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

KaiPon
2014-07-05 22:47
#291

#290 Jag kollade med jämna mellanrum of course, men gick till mitt rum större delen av tiden, just för att det var så varmt XD

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

leemland
2014-07-06 11:46
#292

#291 Hehe okej :P  Jag försöker att inte gå iväg längre för en gång glömde jag bort att jag hade de i ugnen, och så gjorde jag annat under tiden .:P Men dom tur är så är våg ugn lite knepig så de hände inget spec :P haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

cattisa
2014-07-06 15:37
#293

☀️Sommarvärme idag också! Jag har legat ute i landen och rensat ogräs och njutit av sommaren ännu en dag. Bäst att passa på. ☀️🙂

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Farwuq
2014-07-06 15:49
#294

Varmt idag kring 30°C.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

cattisa
2014-07-06 16:06
#295

Då har vi lite mer hanterbar temperatur här: ca 20 - 25 grader. Dessutom blåser det ordentligt, men inte kallt. Bara så mycket att myggen far iväg.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

leemland
2014-07-06 16:22
#296

Usch ja, värmen är här också.. Men det fläktar lite så de är positivt :) 

Glöm inte Bra Inlägg knappen gott folk! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cessy
2014-07-06 17:18
#297

Ja här har vi varit ute med båten. Havet är det enda sköna stället att vara på när det är så här varmt. Inomhus nu är det 28 grader - inte skönt. :-(

Grodan
2014-07-06 17:38
#298

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-07-06 17:39
#299

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-07-06 17:39
#300

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: