Annons:
Etikettråd-och-hjälp
Läst 2046 ggr
Luju
2012-07-01, 11:16

Röda Korset och återbruk

Jag har nyligen börjat jobba frivilligt på Röda Korset i Luleå, på deras secondhand butik. Där har jag i uppdrag att jobba med Återbruk med deras kläder som folk skänker in, men som av olika anledningar inte kan användas till försäljning i deras ursprungsform.

Jag vill tipsa om att gå in på Röda Korset i Luleå och börja jobba med deras återbruks-avdelning. Vi behöver all hjälp och inspiration som vi kan få!

Gå även in på din lokala Röda Korset butik och fråga lite om de har en återbruks-avdelning som du kan jobba med.

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
[deen]
2012-07-02, 15:35

Det var en bra idé! Jobbar själv på second hand, ska nog lägga in ett förslag till chefen (om man får sno idén?), och se om han nappar.. Synd att jag bor så långt ifrån, annars skulle jag ju kika in hos er!

Luju
2012-07-03, 21:20

Självklart får du sno iden! Vi har ingen ensamrätt på återbruk Flört

Det var faktiskt chefen min på Röda Korset som själv berättade att de kommer att jobba mer med Återbruk nu på RK för att mer ta vara på sakerna som kommer in till RK

[deen]
2012-07-03, 21:22

Haha, tackar! Får se om idén landar i god jord, hoppas det.

Luju
2012-07-03, 21:30

Jag blev helt till mig när hon berättade om att de skulle börja med Återbruk. Det jag gillar är att jag kan jobba med Återbruk, för då kan jag göra saker som jag själv funderat på att göra, men behöver inte fundera på var jag ska förvara dem Skrattande

[deen]
2012-07-03, 21:39

Verkligen bra tillfälle att få utlopp för sin kreativitet! Och att testa sånt man kanske inte ens vill ha hemma, utan bara prova på Oskyldig

Luju
2012-07-18, 13:18

Precis min tanke, nu behöver jag bara fler folk dit som också tycker om att jobba med detta då det är lite mycket att jobba med detta själv

Annons:
Upp till toppen
Annons: