Annons:
Etikettertextilpyssel
Läst 140 ggr
Eda
11/9/21, 3:41 PM

Alternativ till julklappspapper

I Facebookgruppen ÅTERBRUKA MERA mera med inlägg av Maja Bjelkemyr Klasson har hon gjort jättefina påsar att använda i stället för julklappspapper. Påsarna är i rött tyg i olika storlekar med dragsko för band med rosetter. På påsarna har hon sytt på bitar med julmotiv av bl.a. bland gardiner, dukar och bonader. Dessa julklappspåsar är tänkta att använda i många år. Har ni eller någon ni känner Facebook kan ni gå in och se hur dessa ser ut!
Se: https://www.facebook.com/groups/215658688640/posts/10159973463988641/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Inför årets julklappar har jag botaniserat bland gardiner, dukar och bonader som jag aldrig använder. Istället för papper, tejp och snören som bara...
  • Redigerat 11/9/21, 3:45 PM av Eda
Annons:
Sindri
11/9/21, 4:07 PM
#1

Jag började med "tygklappar" för flera år sedan. Funkar väldigt bra om man inte kan/vill sy. Handdukar med julmotiv, gamla julgardiner, stuvbitar, dukar……Har man inte själv så finns det att köpa för en billig peng på second handbutiker. Fint att gamla tyger och gammalt handarbete kommer till användning.

Magi-cat
11/9/21, 5:13 PM
#2

Jättebra idé! Bra att gamla fina tyger kommer till användning! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Grodan
11/10/21, 12:02 PM
#3

Tidningspapper funkar bra. Man kan använda sån färgglad papperstejp och pigga upp det med.

De bruna fruktpåsarna som man idag får gratis på t ex Willys går också finfint att använda som omslag…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MonicaLagerquist
11/10/21, 5:57 PM
#4

Jag har fått tapetkataloger som jag använder till paketpapper.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: