Annons:
Etikettråd-och-hjälp
Läst 1996 ggr
dragonstar
2012-07-28 19:02

Söker skola

Jag vill studera till hantverkskonst,

Någon har tipps på utbildnignar och skolor? gärna i Södermaland/ stockholmsområdet. Men jag kan tänka mig att flytta om det behövs.

Jag kan kan då inte  mycket, har gått bild och fomrdesign på gymnasiet och vet att jag vill hålla på med olika hantverk, keramik, tyg, glas, stål, trä Ja olika material.

Några föslag på en utbildning som kan funka eller kanske någonstans där jag kan gå kurser eller plocka ihopp ett eget progra?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
[deen]
2012-07-28 19:08
#1

Kolla in den här! Glad Vi hade praktikanter från dem på mitt förra jobb, och de verkade supernöjda med skolan och utbildningarna.

http://www.nyckelviksskolan.se/

dragonstar
2012-07-28 19:22
#2

Tack den ska ajg kolla in på =) Där var det u i allafall kostare utbildnignar. Så man ka nta ett år på varje som man vill tästapå.

Skulle nog behöva gå rn kortare kurs och sen utefter det bestämam vilken utbildnign jag ska gå.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[deen]
2012-07-28 19:25
#3

Kul, hoppas du hittar nåt som passar, och lycka till!

dragonstar
2012-07-28 19:26
#4

Tack =) Ja jag hoppases att det skulle finans en utbildning som var på högsloenivå ca 3 år och som man fick jobba med lite olika material i hantvärksandra. Tex Keramik och textil

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[deen]
2012-07-28 19:30
#5

Du har säkert redan kollat det, men: http://www.konstfack.se/ kanske?

dragonstar
2012-07-28 19:50
#6

Konstfack har jag kollat =) en av de få skolor som dyker upp när man söker på unveritet. Men det är ju gansa svårt att komma in där om man säger så.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Luju
2012-07-30 01:02
#7

Jag är jätte sugen att gå på en ett och ett halft årig utb som finns i Jönköping om jag inte minns helt galet, som handlar om Återbruk. Ska kolla och se om jag hittar sajten för skolan sen

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

dragonstar
2012-07-30 15:22
#8

#7 låter spännande =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

snuz
2012-08-06 18:42
#9

recykle design på eskilstuna folkhögskola finns ju, men det är ju inte på universitetet men verkar sjukt rolig!

Upp till toppen
Annons: