Söker skola
Jag vill studera till hantverkskonst,
Någon har tipps på utbildnignar och skolor? gärna i Södermaland/ stockholmsområdet. Men jag kan tänka mig att flytta om det behövs.
Jag kan kan då inte mycket, har gått bild och fomrdesign på gymnasiet och vet att jag vill hålla på med olika hantverk, keramik, tyg, glas, stål, trä Ja olika material.
Några föslag på en utbildning som kan funka eller kanske någonstans där jag kan gå kurser eller plocka ihopp ett eget progra?
Kolla in den här! Vi hade praktikanter från dem på mitt förra jobb, och de verkade supernöjda med skolan och utbildningarna.

Tack den ska ajg kolla in på =) Där var det u i allafall kostare utbildnignar. Så man ka nta ett år på varje som man vill tästapå.
Skulle nog behöva gå rn kortare kurs och sen utefter det bestämam vilken utbildnign jag ska gå.
Kul, hoppas du hittar nåt som passar, och lycka till!

Du har säkert redan kollat det, men: http://www.konstfack.se/ kanske?

Jag är jätte sugen att gå på en ett och ett halft årig utb som finns i Jönköping om jag inte minns helt galet, som handlar om Återbruk. Ska kolla och se om jag hittar sajten för skolan sen

recykle design på eskilstuna folkhögskola finns ju, men det är ju inte på universitetet men verkar sjukt rolig!