Återbruk iFokus

Återbruk

Etikett: återbruk-av-sopor
Läst 3280 ggr
Jonaflax
1

Idéer för återbruk av tandborstar?

Tandborstar nuförtiden har ju så roliga former och färger att jag (som är en ekorre) inte kan med att bara kasta dem.

Någon som har några schyssta idéer om "upcycling" av tandborstar? Annat än som små städredskap.

Jag har en diffus idé om att man kunde göra krokar.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[dandamimm]
2

Krokar av tandborstar gjorde de på Bolibompa för några år sedan. De drog bort borsten och sen sänkte de tanborsten i kokande vatten ett tag och sen gick det att böja den till önskad form.

dolfen
0

Kan man forma dem till länkar och länka ihop dem till en kedja, (eller flera kedjor)!?

Undra i så fall hur mycket tyngd en sådan kedja kan bära?

Jonaflax
0

Man kanske kan knipsa bort borsthuvudet och slipa till, och så borra håll i ändarna, och foga ihop med metalltråd eller ringar.
Om man har väldigt många gamla tandborstar kan man pyssla ett draperi Skrattande

Såg (på nya favoriten Upcycle us) ett snyggt draperi gjort av kaffekapslar (till nespresso-maskin).

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

mikkan01
2

Haha knäpp idé men…ett tandborst"glas" av tandborstar där du förvarar tandborstar!
Går nog att limma ihop runt något runt underlägg, knipsa av själva borsten innan ;) kan nog behövas en och annan tandborste till det kan jag tro…Skrattande

~mikkan