Återbruk för sommaren
Nu när sommaren åter är kommen, så är det väl passande med en sommartråd för Återbruk.

Bilden är med tillåtelse lånad av DesK, och man kan se där hennes dynbox där dynor förvaras och som även fungerar bra för växter som vill bo ute på sommaren.
Något annat som går att återbruka är just krukor av olika material och modeller.

Plastkrukan som Moon AppleGreys spjutbräke Kalle är planterad i, tillhörde från början ett olivträd.
Fyll gärna på tråden med fler tips i kommentarsfältet.
Ha en glad sommar önskar vi på Återbruk i Fokus! 🌻
- Redigerat 2026-08-17 10:04 av DesK
Kan dynboxen stå utomhus vintertid? Är den vattentät?
/Maria
#1 Om det är en likadan i plast som jag har, så kan den det.

Jag har min ute året runt och den är vattentät.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#2 Smart.
/Maria
#3: håller med. 😊

Ignorera ogräset och den trasiga sopborsten 😅
Plattorna utanför våran entre är Återbruk. Det är även kullestenarna som jag har gjort mina rabatter av. Min far fick dem utav någon som hade rivit upp och skulle kasta dem.

Samma sak med plattorna i växthuset och utanför ankornas hus.
Så det kan vara bra om man hittar någon eller ett företag som river upp sten och plattor och fråga om man kan få, eller få köpa dem.
- Redigerat 2023-06-11 14:28 av TatsuOni
Min dynbox står på samma ställe året om, med dynorna i. Gammal jord från krukväxter lägger jag i bokashikomposten, så blir jorden som ny igen 😊
/Désirée
#6 Hm, får fundera. Himla smart men vi har sådan liten plats.
/Maria
Har en dynbox på balkongen. Den passar precis på kortsidan. Dock har jag inga dynor i den, men den rymmer väldigt många krukor och annat som jag inte vill ha stående synligt på balkongen, men ändå ha lättillgängligt.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag har kollat runt lite med de mått vi önskar och Biltema verkar ha en bra.
/Maria
#9: Minns inte var jag köpte min, men den verkar vara av bra kvalitet. Tror jag har haft den åtminstone 15 år, troligen längre, och den håller ännu. Visserligen har den blivit blekt av solen, men det är inte så konstigt eftersom den stått ute hela tiden och varit utsatt för både sol, vind, regn och snö.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag köpte min på Rusta och den håller bra. Jag har visserligen bara haft den i 4-5 år.