Hemmagjord håv
Två varv av en tjock ståltråd i en cirkel. Sydde fast tyll runt. Men ett gammalt insektsnät lär fungera utmärkt för den som har det över.
Satte ihop det hela med ståltråden och silvertejp.
Snodde pappas krattskaft utan kratthuvud. Han är delägare till ankorna, så han får offra det 😁
Och så är ankdammen fri från löv, utan att jag har behövt starta bilen eller inhandla något, som jag inte redan hade över här hemma 😁 Förutom krattskaftet då, som jag fick gå hela 80 meter för att sno 😅
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Skönhetsrecept, Vikingar & Medeltiden. Medarbetare på Te, Goth & Musik
- Redigerat 2021-10-15, 15:31 av TatsuOni

Smart .Bra jobbat
Stolt ägare till fem La permer

#1 Tack! 😁
Värd för Hår, Skönhetsrecept, Vikingar & Medeltiden. Medarbetare på Te, Goth & Musik
Oj, vilken damm. Är den bara för ankorna?
Vänliga hälsningar, Niklas
På Smart hem iFokus hjälper vi dig med det. 🎈

#3 Haha, ja vi gjorde den för att skämma bort fyra ankor 😁
Fast vi gjorde den extra djup (80 cm), ifall vi bestämmer oss för att skaffa fiskar också i framtiden.
#4: Ambitiöst! Bottenfryser inte dammen på vintern? Jag tänker på eventuella framtida fiskar.

#5 Nej, det fryser inte så djupt i den här delen av Sverige. Det var just därför vi valde att göra den 80 cm djup. Folk som har 50 cm häromkring, brukar klara fiskarna på vintern 🙂
#3: Inne på Hår i vår senaste "off topic" tråd, så kunde man under våren/sommaren följa hela arbetet på ankdammen från när det bara var en grop till hur den ser ut nu.
Riktigt roligt var det. 😁
'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland
Värd för Musik & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, & Vikingar
/ Billy

#7 Snart kanske ni får se arbetet med att göra rent den också 😝 Och så småningom när vi bygger en bäck för ett permanent reningssystem 😁
#8: Bara att ösa på med bilder. 😎👍
'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland
Värd för Musik & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, & Vikingar
/ Billy
Kul!