Återbruk i julklapparna
Snart jul!! I lördags var det två månader kvar! 🥵
Hur är det, kommer ni återbruka något till julklappar? Jag har idétorka och skulle behöva en massa bra tips. Jag kommer att sticka lite sockor. Men mer då??
Sy mjukisdjur av begagnat Jersey tyg , förkläden, tygkassar , armband av pärlor och band , fotobok , virka en tidningskorg av tygtrasor , beror ju lite på vad du har hemma och vem du ska ge julklappen till 😀

Återbrukar gör jag när tid och tillfälle finns. Ger bort en del löpande men några julklappar blir det inte. Vi slutade ge/få julklappar för många år sedan. (Så skönt!)
Numera är det bara barnbarnen som får Julklappar i min familj .

Såg en tjej på Facebook som hade en 9kr's Ikea fleecefilt, lite resår och sidensnöre och gjorde mjukisbyxor, billigt och användbart :) vem gillar inte mysisar
Många bra tips! Tygkassar och tidningskorgar är inte fel! Det ska jag nog ta och göra. Och fleecebyxor låter jättemysigt! Perfekt när det blir kallt ju! 👍

#5 ja och det kan man t.o.m göra till tonåringar utan att de rynkar på näsan för alla unga älskar mysisar att skrota runt i hemma :)
#6 Ja precis!! Man borde kunna göra lite enka one-piecar till småttingar också! Det ska jag tipsa min kompis som är rätt nybliven mamma.

#7 Tänkte jag inte på…. behöver själv en ny onepiece..
#8 Testa! Och berätta hur det går. :D
Lite tips på DIY till honom