Annons:
Etiketttextil
Läst 3500 ggr
[JeanetteK]
1/21/15, 10:32 AM

Sy om t-shirts

Jag har ärvt en hel del t-shirts av sonen. Dom är jättefina men helt fyrkantiga. Jag tänker försöka figursy dom lite framför allt sy in dom lite i midjan. Har ni tips på hur jag ska göra?

Annons:
Tant Grön
1/21/15, 2:24 PM
#1

Någon kunde du klippa av under ärmarna och sy ihop den avklippta delen med en annan, så får du ett nattlinne. Eventuellt sy på två delar så det blir längre.

[JeanetteK]
1/21/15, 3:54 PM
#2

#1 Det var ju en tanke! Inte alls dumt. 👍

VildaVittra
1/22/15, 7:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Klipp ett antal vertikala ca 5-10 cm långa snitt var 1,5 cm runt om hela tshirten där du vill att den ska vara smalare och "sticka" dom i varandra, så dras den ihop. Var dock beredd på att den blir kortare.

Lite kul, för fick ett ryck inatt och gjorde detta med en topp inatt, sedan kikade jag in här och såg din tråd. Nederkanten stickade jag två varv och ringningen en.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
1/22/15, 2:34 PM
#4

#3 Så enkelt och snyggt sätt att förändra en vanligt t-shirt 👍

[JeanetteK]
1/22/15, 3:18 PM
#5

#3 Jättesnyggt! Jag fattar inte riktigt hur du menar att man ska göra. Kul att vi hade samma tankebanor! 🙂

Surpan
1/22/15, 3:24 PM
#6

#3 Hur har du stickat runt? Det var verkligen jättefint! Skulle vilja göra en tränings-Tshirt på det sättet.

/Surpan

Annons:
VildaVittra
1/22/15, 5:02 PM
#7

Man fingerstickar, varvet nere stickade jag runt två gånger och då i den förra maskan.

Kolla här.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
1/22/15, 5:11 PM
#8

Perfekt! Tack för bra video. Det ska jag testa.

Sindri
1/24/15, 8:40 AM
#9

T-shirt är ju ofta just fyrkantiga och problemet tycker jag blir ärmarna. Jag har väldigt smala söner och jag har sytt in några tröjor till dem. Ärmarna sitter ju ofta väldigt långt ut, ofta en bra bit nedanför axeln, och det bästa är därför att helt enkelt klippa av dem och sy på dem lite längre in. Annars stramar det under ärmarna och sömmarna spricker.

Skall du ha dem själv så kanske de är så vida upptill att du kan skippa de isydda ärmarna helt och få en tröja med s.k. holkärm.

#7 av: VildaVittra Läcker video, och det fanns ju fler att titta på. Underbart med alla kreativa människor.

[JeanetteK]
1/24/15, 1:34 PM
#10

#9 Ja det är ju en tanke. På så vis skulle man ju kunna få fina sommartröjor kanske.

JMW
2/12/15, 8:39 AM
#11

Här lite idéer om vad man kan göra med gamla T-shirts.

http://diyfashion.about.com/od/diytops/ss/TShirtHalter_8.htm#step-heading

[JeanetteK]
2/13/15, 8:58 AM
#12

#11 Toppen! Där fanns det en hel del. 👍

Pialinn
2/25/15, 2:09 PM
#13

https://www.etsy.com/listing/66152017/katwise-elf-coat-rainbow-magic-tutorial?ref=shop_home_active_2

En sajt som visar kappor bl.a.man sytt av gamla "Sweaters". PDF-fil finns att köpa hur man gör.

Skulle vilja ha en sådan kappa.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
[JeanetteK]
2/25/15, 2:13 PM
#14

Färgglatt och fint!

Upp till toppen
Annons: