Ska vi ha en julutmaning?
Vad sägs om att vi alla återbrukar julens sopor? Det brukar ju bli en del paketsnören, kartonger, godispapper osv.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det låter som en alldeles utmärkt idé, tycker jag. Så jag är med! 🙂
Yes, jag är också med!

Har ni fått ihop en hög än?
Min hög blev väldigt liten, men något ska jag nog kunna knåpa ihop.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ajaj, detta föll ur mitt minne. Jag har en rätt stor hög, som strax åker på tippen så jag ska rota lite.
#3 Ja, min hög blev också väldigt liten. Men vi (= barnen) håller på och målar varsin pralinask och ska decoupaga dom. Resultatet kommer om några dagar 🙂
Så här blev barnens decoupage-alster. Jag fick inte de till att använda mer jul"sopor" än pralinaskarna. Den vänstra är lillasysterns (9 år) och den högra är storasysterns (14 år). Det enda de använt till pysslet, förutom askarna är hemmagjort decoupagelim och kaffeservetter 🙂
Jag själv får tyvärr bara titta på och komma med råd eftersom min opererade hand fortfarande gör ont bara av att hålla i en pensel och är svag…😛

#6 Dom blev säkert alldeles jättesuperfina……… ! 😉
(Hoppas din hand mår bättre nu!)
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
#8 Åh men jättefina! Imorgon hoppas jag att jag kan visa mitt resultat.
#9 Tack, det var deras (och min) första gång, så det kan ju alltid utvecklas. De har redan en massa idéer på annat decoupagepyssel
Ser fram emot ditt resultat , kan tänka mig att det blir fint, du är en sån duktig mång-pysslare🙂
Men wow, vilken fin liten låda och ett jättebra sätt att ta tillvara fina julkort! 🙂

Ska ta itu med mitt ihopsamlade skräp nu när jag får lite tid över då Leon åkt hem till sin matte.