Återbruka till marsvinsbur
Kanske någon här inne har tips och idéer på vad man kan göra en marsvinsbur av med två våningar (ska bo ett par på var våning), för en billig slant? Alltså som är lätt kanske att hitta på loppisar och så? Måste bli minst 0,8-0,9 kvm per våning. Max 200 cm lång och max 60 cm bred
Medarbetare: rexkaniner, Support.

Någon typ byrå som du klär med vaxduk? Gäller att ha stor tur med att finna åt en billig då dock.
Kanske du kan få lite inspiration i den här tråden 🙂 : http://aterbruk.ifokus.se/discussions/4ffbf83d88f4720aa2004b4b-burskap-till-kanin-eller-annat-djur
bokhylla?
lastpallar?
#3 Lastpallar tror jag blir svårt att göra marsvinsbur av speciellt våningsbur.
#2 Hmm… Får hålla utkik om jag finner någon till vettigt pris samt storlek som får plats.
#1 Nja byrå överlag brukar variera i priser tycker jag men sällan jag hittat som är så breda 😕
#4 inte svårt, men kom på nu i efterhand att det är rätt mycket flisor i lastpallar så det lämpar sig nog inte trots att det är enkelt
#5 Hur hade du tänkt att man skulle få ihop det med lastpallar? (ska stå inomhus)
#6 det går ju att ta isär plankorna och sen är det bara att bygga som man vill ha det..
#7 Nja för en som inte brukar snickra, inte är duktig på snickra eller liknande är det inte så simpelt xD Speciellt inte att då det som två våningar på ett bra sätt 😛
Tänkte om någon hade bilder eller liknande hur de gjort eller idéer hur man kan göra det, dvs inte bara "bokhylla" för hjälper/säger inte så mycket tyvärr.

#4 http://episkop.blogg.se/2013/july/ny-kaninbur-till-neo.html Var något sådant här jag tänkte på. Men det är klart att det kräver lite tur att finna en bra byrå att utgå ifrån, å andra sidan tar Återbruk oftast ett tag att genomföra om man inte redan har prylarna.
#9 Snyggt! Men är för kort, behöver längre än 120 cm lång. Måste vara minst 150 cm lång. Men något liknande hade jag kunnat tänka mig om jag hittar en bra byrå 🙂

#10 Det var modellen jag försökte visa dig, inte tala om att du ska göra exakt en sådant. Men hittar du en byrå med rätt mått så borde det inte vara allt för svårt att få till det. Nu vet jag att du inte är händig, men annars kan man bygga eget om man får "spill"virke av någon.
#11 Jo jag vet det, inte påstått något annat heller 😉
Nej hittar jag bara en vettig så. Kollat runt men de jag hittat har alltingen varit för korta, inte tillräckligt breda eller för dyra än så länge 😕
Har ingen såg och usel på att snickra är också en anledning till att bygga utifrån något som ja nästan är färdigt kan man säga 🙂
#9 Den var ursnygg! Det ska jag komma ihåg till en annan gång! 👍

#13 Tycker jag med, blir nog lite lusig form på den dock om man till exempel vill ha stora kaniner (blir ju väldigt högt med 2 våningar då). Men har själv skissat på liknande i mina kanindrömmar.