Annons:
Etikettallmänt-om-återbruk
Läst 2226 ggr
VildaVittra
2014-12-18, 05:45

Återbruksleken

Jag tänkte vi skulle ha en lek på denna sajt som har med sajtens ämne att göra.

Leken går till så att man postar en bild där det finns minst tre saker/material avsedda för Återbruk. Sedan är det upp till medlemmarna att hitta på vad man skulle kunna göra av sakerna och alla sakerna ska användas, man får alltså inte bara ta en eller två saker från bilden, man får dock lägga till saker om man så önskar. Det är fritt för alla att posta bilder och ge förslag på alla bilderna, men den senaste bilden ska ha fått minst ett svar innan man får lägga in en ny bild. 

Ex.

Jeanette postar en bild på två gafflar, en tallrik och ett örhänge.

Sis13 ger förslaget att böja gafflarna till två krokar och skruva fast dom i tallriken för att hänga upp på väggen, örhänget limmas fast som dekoration.

VildaVittra ger förslaget att böja gafflarna till handtag och att göra en bricka och använda örhänget att hänga upp brickan på väggen med. 

Solklart?

Då börjar jag:

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[JeanetteK]
2014-12-18, 10:23

Kul idé! 👍

Jag skulle lägga locket i botten, limma fast konservburken ovanpå och sen flaskan ovanpå det. Jag skulle måla allt och sen ha det som en ljusstake.

kattöga
2014-12-18, 11:48

Så här i juletider så var jag inne lite på samma linje som #1.

Klä burken med björknäver eller annat mtrl. Måla  locket rött tex. Flaskan i burken (om den får plats), fylld med (led-) ljusslingor. Lite dekorationer som granris, rosetter m m. Efter jul får konservburken fungera som liten kruka för nån planta, kanske för att gro frön.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
2014-12-18, 12:31

Eller varför inte fästa lock och burk i varsin ände på en metallpinne, kanske måla med lite silverfärg, och vips så har man ett vinglas! 😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[JeanetteK]
2014-12-18, 13:05

Snygga grejer kattöga! Du läste nästan mina tankar där i #2!!👍

[Sabina]
2014-12-18, 13:32

#2 Precis detta ska jag göra med ett par (glögg)flaskor. Tror det blir snyggt och juligt just med det gröna glaset. 🙂 Önskar dock att jag hade röda glasflaskor också.

#3 *fniss* 😃

Andorr
2014-12-19, 00:27

När jag "läste" bilden i #0 i morse, kom jag rätt snabbt på att man kunde peta ned en ledslinga i flaskan. Där tog min fantasi slut.

Annons:
[Sabina]
2014-12-19, 00:56

Okej, jag testar lyckan enligt reglerna "man postar en bild där det finns minst tre saker/material avsedda för Återbruk.". Jag har betydligt mer än tre saker men hoppas ni kan göra något av mina saker, Det är kaffefilter, grillpinnar och två små glas 🙂

VildaVittra
2014-12-19, 01:04

Jag skulle göra kaffefiltersrosor och ha grillpinnarna som stjälkar och fylla glaset med sånt där fuskvatten, så det såg ut som att det var en vas med blommor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
2014-12-19, 01:15

Bra och snabbt svarat! VildaVittra!🙂

VildaVittra
2014-12-20, 08:52

Så slänger jag in en ny bild.

[Sabina]
2014-12-20, 22:50

Eftersom jag känner mig inspirerad av julen, skulle jag gjuta ljus i de små formarna, sedan lägga ljusen ihop med vackra stenar eller glaskross och annat icke brinnande pynt i glasskålen och julmysa 🎁

kattöga
2014-12-21, 11:18

Påhittigt med rosorna och jag kan tänka mig att de skulle bli hur tjusigt som helst.! Själv pusslade jag en hel del men fick inte till nåt av bilden i #7……..

Bild #10 ett tvåvåningsfat av faten (+ en pinne), Kakformar för bakeriet förstås. 😉

Meeow! 

[JeanetteK]
2014-12-21, 21:39

#12 Snyggt, vad påhittig du är! 👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: