Annons:
Etikettråd-och-hjälp
Läst 1637 ggr
[LUV]
2014-11-30, 03:53

magneter

vill göra kylskåpsmagneter men hittar inga magneter på loppisar/tradera, har dock kylskåpspoesi hemma, tror ni att det skulle funka att använda eller blir det för tungt med dekorationer på? hade tänkt göra "dekorationen" med saltdeg.. 
om det blir för tungt med bara en kylskåpspoesi-magnet bakom, tror ni det funkar om man sätter fast flera? 
tack så mycket för hjälpen! :)

Annons:
Cragan
2014-11-30, 05:26

tror kylskåps poesi magneten är lite för klena.  men kolla efter gamla kasserade högtalare eller el motorer finns magneter i dem fast är lite pill att få lös dem.

[LUV]
2014-11-30, 05:42

#1 tror du de är för klena även när man använder kanske 3-4 stycken? :)

Lilolizeit
2014-12-01, 08:35

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[LUV]
2014-12-01, 10:22

#3 det vet jag. men vill helst att det ska vara Återbruk!

Lilolizeit
2014-12-01, 11:03

#4 förstår. Tänkte mest att det kan vara svårt att bara hitta magneten.

Utan att man får ta bort/slänga de redan befintliga "pyntet", de känns ju kanske lite slösigt?

Men magneter över lag tycker jag det brukar finnas på secondhand butiker, bland kapsylöppnare och liknande. Vet inte var i landet du befinner dig, men såg senast i lördags kylskåpsmagneter i secondhand butiker här i sthlm.

[LUV]
2014-12-01, 17:55

#5 tänkte också att det var lite slösigt att slänga pyntet på redan befintlga kylskåpsmagneter, det var därför jag tänkte om man kunde använda kylskåpspoesin som jag redan har hemma :) skrev även på bortskänkes-sidan att jag söker efter enbart magneter om det var någon som hade det liggandes hemma! :)

vad tror du förresten om att använda kylskåpspoesi? om man använder flera stycken? :)

Annons:
Lilolizeit
2014-12-01, 19:10

#6 förstår hur du tänker, såg att du skrivit inne på bortskänkes också. :) Jag är tveksam med tanke på hur många ord de krävs för att hålla upp ett vanligt papper, men har du det hemma så varför inte testa :)

[LUV]
2014-12-01, 19:13

#7 det hade jag inte tänkt på, men nu när du säger det så är det ju i princip omöjligt att ens sätta upp ett vanligt papper med kylskåpspoesin så skiter nog i den idén!

[LUV]
2014-12-08, 21:47

http://www.tradera.com/item/2946/221610008/coca-cola-julmagneter
tror ni att de här skulle funka? vet ej hur starka sådana är..
tänkte då klippa de i lite mindre bitar

Lilolizeit
2014-12-08, 21:59

Jag tror inte att de är mycket mer att ha än kylskåpspoesin. Jag tror du skulle behöva vanliga magneter.

[LUV]
2014-12-08, 22:31

ok, trots att det blir väldigt större bitar? 
någon annan som har någon tanke? :)

kattöga
2014-12-09, 10:12

Kanske kan du lyssna med någon tillverkningsindustri av något slag, många gånger används magneter i industrin. 

Återvinningsstationer eller konkursföretag (som arbetat inom industri e dyl) kan också vara nåt kanske? 

Jag gissar att man får ringa runt lite tills man hittar nån som har "magnetknappar"….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: