Annons:
Etikettkreativitetslådan
Läst 1888 ggr
Love-
5/19/14, 2:48 PM

Tips på hur du kan återanvända plastflaskor

Här kommer 5st tips på vad ni kan göra med plastflaskor

Innan ni gör något skölj ur dom NOGA

1,  Kall flaska
 Fyll  ca halva flaskan med vatten, skruva på korken ordentlige lägg den ner i frysen, sen är det bara att ta ut den när någon bränt sig, gjort sig illa eller om du vill hålla din dryck kyld länge på tex: en varm sommar dag :

Tratt
 Skär eller klipp av plastflaskan några centimeter nedanför halsen, fila ner dom vassa kanterna med tex: nagelfil sen har du en perfekt tratt

3, Vattenflaska för vattning av blommor och växter.
Skär eller klipp av flokans botten jämna kanterna med tex: en nagelfil, gör ett hål i jorden som är tillräkligt stort för att få plats med flaskan och så den står stadigt, fyll flaskan med vatten och skruva på korken, Tänk på att ha mindre flaskor till mindre krukor och större till större krukor

4,  Organisationshållare

Skär eller klipp av flaskbotten jämna till kanterna med nagelfil, sen kan du tex: lägga dom i kökslådor för att samla mindre objekt. Klistra ihop och måla eller bind med ett fint band som pennhållare på skrivbordet. Skruva fast på vägg eller väggskiva för att hålla ordning på skruvar, muttrar eller hårnålar. Skär flaskor av olika storlekar för olika behov.

5, Dörrstopp
Fyll flaskan med sand eller grus så den blir tung nog att användas som dörrstopp skruva på korken

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Leon1973
5/19/14, 3:00 PM
#1

Ta en PET flaska, skär av toppen.

Så har ni en grund till ett stor blockljus, kräver dock en hel del stumpar att fylla formen.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

tlover
5/19/14, 3:05 PM
#2

Getingfälla

ta en flaska skär av den där halsen slutar/börjar. Vänd halsen upp och ner och sätt ner den i flaskan. Fyll flaskan med flädersaft. Ställ ut där du inte vill ha getingar.

l'm back

VildaVittra
5/19/14, 3:05 PM
#3

Just angående tratt så fungerar det bara på kalla saker, inte varma, för då smälter plasten.

En annan smart petflaskesak: http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/09/25/09/092509d2bd6ec9832440ad67f387a703.jpg

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Afturelding
5/19/14, 3:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Växthus för kruka

Bara kroppen på flaskan ska användas, så skär bort botten och hals. Bäst lämpar sig flaskor med en rak kropp utan midja. Använd så många flaskor du behöver för att gå ett helt varv runt krukan och fäst. Skär ut hål för vattenkannan (jag har gjort två för att kunna rotera krukan). Bygg sedan på höjden. Vid önskad höjd har jag skurit ut en fyrkant som agerar dörr för att slippa ta av hela "växthuset" när jag vill ha basilika (bild till vänster). Denna sitter fast med en bred remsa (som en hasp) som blev över på en kropp.  Som tak har jag en lite tjockare plastpåse med hål i (en sådan där som kläder kommer i). Vill man bygga det högre senare så kan man lyfta bort taket bara.

Perfekt om man odlar i liten skala!

(och halsarna odlar b.la jag persilja i)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: