Annons:
Etikettpyssel
Läst 2292 ggr
Luju
2012-05-30 00:11

Toalettrulls-pussel

Jag har precis avslutat en praktik i en förskoleklass, och under denna praktik skulle jag ha ett projekt

Jag valde att ha mitt projekt om Återvinning och Återbruk, eftersom detta ligger i mitt egna intresse mest just nu. I en av de fyra träffarna hade jag en kreativ återbruks-träff med barnen, där mitt syfte var att de skulle få en insikt i att man kan pyssla även med saker som var menade åt en annan sak egentligen.

Eftersom dessa barn hade lätt för att sväva iväg var mitt mål att ha ett pyssel som gick snabbt att göra och inte hade för många olika moment. Jag tänkte här dela med mig av vad jag gjorde med dem Glad

Toalettrulls-pussel

Du behöver: 1 toalettrulle, tidningar, lim, sax och någonstans där du kan lägga pusslet i press

Klipp en rak linje från ena sidan till den andra. Nu ska du försöka få den så platt som möjligt, kan behövas nypa ner lite med fingrarna.

Stryk på ett lager med lim och limma fast tidningsbilden som du vill ha. När du gjort det, och klippt till kanterna så det ser snyggt ut, ska du nu lägga rullen under en press (till exempel en trave böcker) för att den ska torka rak.

När den torkat klart klipper du bitar av pusslet och då är det färdigt

Jätte enkelt pyssel att göra med barn, både enskilt och i grupp Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
MrsGoldfire
2014-02-23 18:02
#1

Jag älskar Återbruk! Något  så enkelt och vardagligt som en toarulle och lite lim och vips så har du ett pussel till de små. Detta måste jag prova.😃

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Keraleij
2014-02-24 09:42
#2

Kul idé! Tenderar inte pusslet att böja tillbaka sig efter torkning?

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Upp till toppen
Annons: