Annons:
Etikettmöbler
Läst 4144 ggr
dragonstar
2013-10-05 18:08

Inredning?

Tänkte fråga er vad ni gjort för smarta ideer för er inredning?

Sitter nu i en ny liten lägenhet och ska komma på hur jag möblerar och får den stil jag vill ha.

Vad har ni för stil? har ni gjort mycket själ? Någon som har några smarta ideer när det gäller loppisfynd?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Biadora
2013-10-06 00:39
#1

Sitter och målar om en liten (bok)hylla -tre hyllor med skåpdel, kanske 80cm hög. Hoppas jag ska få den att passa som min framtida tv"bänk". Det är en grej jag köpt på auktion för 30kr för år sedan och dags att använda den. Har ett stort tvbord också som jag försöker bestämma om det ska passa någonstans.. annars blir det att försöka sälja/skänka bort det.

Min stil blir en himla röra mellan Ikeagrejer och loppis/auktions/ärvda möbler. Hoppas jag kan få till någon slags stil med det hela.
Min tanke var att jag inte skulle köpa några nya möbler den här flytten (mer än en soffa), men jag tror det blir att beställa bokhyllor så småningom för de jag har köpt på loppis är för låga.

Vilken stil har du själv? :)

dragonstar
2013-10-06 12:33
#2

Känner igen mig själv, jag har mycket från Ikea nu då jag och min sambo var trötta på ärvda möbler när vi flyttade ihop.. Men nu har jag tröttnat på Ikea möblerna.

Har upptäckt hur mycket jag gillar retro blandat med modärnt. Gå på loppis och funda är en hobby, kollar mest efter poslin av rörstrand och liknande men självklart slinker de med massor med andra saker.

Jag har frölskat mig i en blandning mellan 60-70 tals möbler men vill ha det i en slit som är modärn och väldigt inspererad av 30-50 tal.. Oj vad rörigt det blev attförklara.

Jag sammlar på LP skivor, Keramik och designgrejer som jag då ska hitta mycket billigt. Har just nu en kärlek för vissa mönstrade föremål. Har en liten samling burkar, kan inte låta bli gammla burkar när dom är till bra pris.

Ska försöka få in lite foton sen men just nu är det total kaous här då vi stannat mitt i en inflyttning pågrund av att målarna inte hunnit tapetsera och måla om ennu..

 Och just de jag älskar naturematerial. Pinnar, pälls, stenar…

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2013-10-06 12:39
#3

http://www.pinterest.com/skogsdjur/living-room/

Här är en länk till min pinterest vardagsrumm så ser ni lite av min "stil"

http://www.pinterest.com/skogsdjur/boards/   Och så samlingsidan.. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

heland
2013-10-07 11:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag gör mina egna lampor av plastburkar och tidningar.

Full beskrivning finns på min blogg

www.hemgjord.blogspot.se  kolla etiketten tidningsåterbruk eller ljusa ideer

Syr även kuddar av möbelprover som jag hämtar gratis i möbelaffärer. Duschdraperi av plastpåsar. Finns också på bloggen. Har gjort cd-förvaring av gamla resväskor.

dragonstar
2013-10-07 13:16
#5

Härligt Återbruk =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

VildaVittra
2013-10-07 23:03
#6

#3 Såg "jakttroféerna" i din länk och de fick mig att tänka på denna: http://svenska.yle.fi/artikel/2013/04/26/djurhuvud-i-kartong

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
dragonstar
2013-10-08 14:02
#7

#6  Har sätt likande som man kan köpa då men det är ju något man lätt gör själv =)  Ska fundera på de kan faktisk bli riktigt kul.. Gör man en riktigt stabil har ma nju en hängare =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: