Annons:
Etikettråd-och-hjälp
Läst 574 ggr
wingren
2018-07-07 00:42

Sparad bukett

Vad kan man göra för att hedra/displaya en gammal brudbukett? Mina föräldrar hade deras brudbukett i ett vitrinskåp i matsalen men i och med pågående renovering åker skåpet bort. Vet någon här ett fint sätt att visa upp/spara buketten ? I vitrinskåpet tycker jag att den försvann bland allt annat och eftersom den är 25 år gammal ser den inte så… fin ut. Finns det något sätt att "friska upp" den? Hur har ni gjort med era buketter eller hur ska ni göra? Det hade varit så kul att kunna få göra något fint med den som kan passa efter renoveringen. Jag ska absolut inte förstöra eller riskera att förstöra den så vill höra beprövade metoder. Och som sagt är det en gammaldags bukett som mer eller mindre endast legat i ett skåp i 25 år. Det är så fint att de varit tillsammans så här länge och fortfarande är som ler- och långhalm så är jättetacksam för svar ☆

Annons:
Maria
2018-07-07 07:57
#1

Det som mest förstör en gammal bukett är väl damm gissar jag så du kanske kan ha någon slags glaskupa över den?

Jag sparade min brudbukett i många år. Den låg i en tunn plastpåse och den överlevde många flyttar till olika hem. Min tanke var att göra något fint av den.

Sista platsen var att den låg ovanpå ett skåp i hallen och en dag slängde jag upp en resväska på skåpet och hörde hur det krasade. Det var bara smulor kvar av buketten så jag slängde den😃 Idag hade den varit 35 år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2018-07-07 08:23
#2

Fotografera. Det gör den visserligen inte finare men det konserverar den åtminstone som den ser ut.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2018-07-07 08:29
#3

#2 Det var ett bra tips och jag önskar jag hade gjort det. Buketten är visserligen med på några bilder men det finns ingen bild på bara den😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: