Annons:
Etikettråd-och-hjälp
Läst 1172 ggr
jollycox
5/15/18, 10:00 AM

Täcka över text på väska

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en ryggsäck med ful text på men tycker att det är synd att den bara ska ligga eller att jag slänger den. Någon som har något tips på hur jag kan täcka över det på ett snyggt sätt eller om det kanske till och med går att få bort på något sätt?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Huygens
5/15/18, 10:11 AM
#1

En tjock svart tuschpenna använde jag på en mörkare ryggsäck. Det tog inte helt bort trycket, men dämpade. Kanske rött tusch?

parsley
5/15/18, 10:16 AM
#2

Går det att sy fast något tyg över texten? Välj ett lämpligt tyg. Klipp det i ungefär samma form som ryggsäcken och se till att du har sömsmån. Nästa fast tyget i kanten på ryggsäcken, runt om så det fäster.

kattöga
5/15/18, 10:47 AM
#3

Självhäftande plast /dekorplast /stickers kanske kan vara ett alternativ? Då kan du dekorera väskan efter egen smak…. 
(Kanske inte så mycket Återbruk med plasten dock… om du inte har sånt liggande i gömmorna.)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Sindri
5/15/18, 10:48 AM
#4

Jag har täckt över reklamtext på en ryggsäck med ett gammalt broderi jag hittade på loppis. Det blev dessutom en extra ytterficka. Till en annan ryggsäck tog jag bara en bit fint tyg och anpassade och sydde fast utanpå.

Den undre texten ser ut att sitta på en ficka? Då är det bara att hitta ett tyg som passar, klippa till, sy in kanterna på maskin och sedan sy fast för hand med smygstygn. (Är säcken tunn kan det funka att sy på maskin, åtminstone en del sömmar)
Du kan vika in den övre delen av tyget över fickkanten.
Är det inte en ficka så gör en av det extra tyget. Gör då som jag beskriver nedan.

Den övre texten skulle jag först måla över med textilfärg (Panduro, Dekorima) och sedan hitta tyg, klippa till, sy in kanter, men som en extra utanpåficka. Gör då nerviket lite större på den övre delen av tyget.

Tror inte enbart måla över blir bra i det här fallet när det är så mycket text och stora kontraster. Det finns risk att det ser kladdigt ut.

jollycox
5/15/18, 8:05 PM
#5

#1 Jag kan testa måla över, tror vi har en röd sprittushpenna.

#2 #4 Ja det är den tanken jag också haft, att täcka med tyg. Känns bara som svårt att få det snyggt.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Sindri
5/15/18, 8:20 PM
#6

Kolla först om det är en vattenfast permanent penna. Annars blir allt väldigt kladdigt. Och det kan ju regna på den…… 

Är man inte så van att sy kan det vara svårt med en tygbit.

Annons:
Upp till toppen
Annons: