Annons:
Etiketttextil
Läst 1867 ggr
VildaVittra
6/15/15, 7:47 PM

Pimpa kläder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland har man klädesplagg som man inte använder för att en knapp saknas eller att plagget känns tråkigt. Tar man sig då i kragen och släpper loss skaparlusten, så kan man få något helt nytt att sätta på sig.

Klänningen på bilden hade tappat sina knappar, de jag hade hemma som passade i hålen var pärlemorknappar. Men dessa knappar såg helt malplacerade ut på en jeansklänning, men efter jag sytt dit spets och broderat runt fickorna blev klänningen mer "romantisk" och funkade perfekt till pärlemor.

Har du några kläder du pimpat? Eller har du några roliga tips på hur man kan få plagg att kännas helt som nya? 

Blev du sugen på att pimpa dina kläder? 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
JMW
6/15/15, 7:59 PM
#1

Klänningen blev ju hur snygg som helst. Synd vi inte bor närmare. Jag har hundratals knappar. Du hade kunnat få välja och vraka. 🙂

Jag älskar att pimpa och göra om "gammalt", precis som jag gjorde med linnet i en annan tråd. Just nu håller jag på med en skjortblus jag sytt själv för länge sedan men som märkligt nog blivit liten i garderoben. Bytt de långa ärmarna mot korta i annat tyg och ska lägga in tyg i rygg och framstycken. (Så jag kan knäppa den.)

Det är otroligt roligt!

[JeanetteK]
6/15/15, 8:40 PM
#2

Åh så fin den blev! Jag tycker det är jättekul att göra om grejer! Nu har det inte blivit så jättemycket på sistone. Tror denna väska är det sista jag gjorde. Det var en kjol från början. 

Länk till tråden här http://aterbruk.ifokus.se/discussions/5299db318e0e741ef5000501-vaska-av-en-kjol?4fc3a34788f4721863003e57-3

JMW
6/15/15, 11:34 PM
#3

#2 Den väskan var ju superfin! Gillar också tyget.

Upp till toppen
Annons: