Annons:
Etikettråd-och-hjälp
Läst 3456 ggr
[Sotis00]
2/26/15, 7:37 AM

Temperatur för ikea låda?

Är det någon här som vet hur hög temperatur Ikea SAMLA låda tål? Tacksam för svar! :')

Annons:
[JeanetteK]
3/17/15, 11:49 AM
#1

Jag ser att du inte fått något svar på din fråga. Vad ska du göra med lådan? Kanske har du bättre tur att få svar om du berättar lite. 🙂

[Sotis00]
3/17/15, 12:57 PM
#2

#1 jag tänkte ha det till en skäggagam :)

VildaVittra
3/17/15, 8:47 PM
#3

Jag skulle köpa den allra minsta och billigaste samlalådan och hälla kokande vatten i den för att se om den tålde 100 grader.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
[JeanetteK]
3/17/15, 8:49 PM
#5

#3 Bra tips! Jag funderar på om plasten kan avge något när den blir varm?

[Sotis00]
3/18/15, 11:44 AM
#6

#3 #4, jag har förresten redan köpt den största Ikea lådan så ska testa idag om den tål 45 grader.

Annons:
kattöga
3/25/15, 12:27 PM
#7

Lådorna består av Propenplast enligt Ikea: "Produktbeskrivning: Basmaterial: Propenplast, Hjul: Acetalplast"

Vad jag förstår så är propenplast detsamma som  polypropylen och kan alltså läcka kemikalier…. Men jag tror att det ev läckaget kan uppstå om man använder det till varm mat och dryck, åtminstone har det diskuterats mycket förut. Vet inte hur det är idag med den saken.

Så här står det om propenplast här: "Propenplast har ingen distinkt smältpunkt. Smältintervallet ligger inom området 160 till 170° C." Så den har hög värmetålighet.

Jag antar att du redan kommit underfund med att lådan tål 45 grader….. ;)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[JeanetteK]
4/4/15, 1:47 PM
#8

Hur har det gått?

[Sotis00]
4/4/15, 6:10 PM
#9

#8 det har gått bra :) lådan har inte smällt hittills iaf :)

[JeanetteK]
4/4/15, 6:52 PM
#10

#9 Vad kul! Kan du inte visa bild? Blir så nyfiken på hur din skäggagam bor. Jag har haft en sån för några år sen.

Upp till toppen
Annons: