Annons:
Etikettåterbruk-av-sopor
Läst 2454 ggr
Imasy
2/14/15, 10:45 PM

Konfliktlösaren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har insett att min hobby skapar en hel del konflikter här hemma, speciellt när den andre parten är noll intresserad av mina intressen.

Sambon "gapar" över att jag sprider "ut min skit" överallt och att han tvingas städa upp efter mig, och jag i min tur blir arg på honom för att han slarvar bort mina saker. Det har hänt så ofta att jag har fått stå och köpa nya grejor (okej, ibland lägger jag bort dem själv också) så gissa hur många måttband vi har t.ex 😃

Och inte har jag hittat något låda heller som jag har varit nöjd med, tills jag insåg att jag har haft en i garaget i flera år, bortglömd i ett hörn, sliten och kantstött, full i annan skit 😃

Så idag har den blivit urskurad och imorgon börjar den snyggas till lite 😉

Annons:
Andorr
2/14/15, 11:02 PM
#1

Fin och praktisk verktygslåda! 👍

JMW
2/15/15, 8:24 AM
#2

Så praktiskt! Jag har ju turen/lyckan att ha ett helt rum för mig själv och kan där sprida ut hur jag vill. 😂

[JeanetteK]
2/15/15, 10:47 AM
#3

Men perfekt! 👍Jag har också turen att ha ett rum för mina grejer. Maken grymtar dock ofta och säger att jag tar över hela huset… 😛Vet inte vad han menar… 😇

VildaVittra
2/15/15, 9:06 PM
#4

Äsch, jag har ett helt hus för mig själv att sprida ut mina grejer i. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Andorr
2/15/15, 9:14 PM
#5

Det är inte utrymmet som är det viktiga.

Det viktiga är inrymmet! 👍

Andorr

anki1
2/15/15, 9:34 PM
#6

Ååhh Tänk om man hade ett helt rum för sin hobby. tittar drömmande i takt. en sån önskedröm.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
JMW
2/15/15, 11:04 PM
#7

Jag har eget företag i hemmet inom sömnad. Så därför kan jag också hålla till i arbetsrummet med det jag pysslar med som hobby. Min önskedröm är att montera upp en fullstor vävstol men det blir lite knepigare dock.

Andorr
2/15/15, 11:18 PM
#8

#7 Vi skulle haft kontakt för några år sedan. Då hade du fått två "stolar" gratis.

JMW
2/16/15, 8:53 AM
#9

Åhh det hade ju varit något Andorr. Jag har dock en vävstol i ett förråd. Den har varit där i ganska många år nu. Fast dina hade ju varit bättre. Jag köpte den jag har.

Imasy
2/16/15, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#10

Så, nu är den ommålad och klar, och börjar fyllas med grejor allt eftersom jag rotar fram dem :)

[JeanetteK]
2/16/15, 1:47 PM
#11

#10 Mycket snyggt! Skulle behöva organisera mig lite jag med…

Imasy
2/16/15, 5:20 PM
#12

#11

Tacj tack, ja jag blev riktigt nöjd, och det är skönt att ha allt på ett och samma ställe istället för trettioelva olika burkar mm.

[Sabina]
2/16/15, 10:42 PM
#13

#10 Vad fin den blev, precis som du säger är det så skönt att ha allt samlat på ett ställe. Jag har mina saker i plastbackar.
Men vilka lyxlirare det finns i den här tråden som får bre ut sig över hela rum och hela hus! 😃
Här får en stackare på sin höjd ett halvt köksbord och då står en gubbe, två ungar och tre katter och vill komma med "goda råd" också 🤦‍♂️

Annons:
anki1
2/17/15, 8:09 AM
#14

Ja det där med köksbordet känner jag ju igen. jag önskar jag hade en gen plats för min hobby. Stor nog att unna ha symaskinen där med. Så den kan stå uppe för jämnan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Sindri
2/17/15, 9:51 AM
#15

Man kan få synpunkter fast man har ett eget rum för sin hobby också.

-Åh, här som var så fiiiint när det var nyrenoverat.  

(D.v.s. tomt) 😮

JMW
2/17/15, 10:58 AM
#16

Så fin den blev. Konfliktlösaren. 🙂

Pialinn
2/17/15, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

För länge sen hittade jag detta skåp på nätet. Tyvärr tillverkas det inte längre. Men det kanske skulle gå med några IKEA-garderober och en hantverkare att få till nåt liknande

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Sindri
2/17/15, 5:09 PM
#18

WOW! Så perfekt när man inte har så mycket utrymme.

JMW
2/17/15, 5:44 PM
#19

För många år sedan när jag bodde i lägenhet så fixade jag en bänk i en dubbelgarderob. Där hade jag min symaskin och lite hyllor ovanför. Bara stänga när jag var klar.

anki1
2/17/15, 7:43 PM
#20

Ja en dubbelgarderob eller 2 vore perfekt. en till pärlorna och en till symaskinen. Fast när sonen flyttar ut tänker jag ta hans rum till min "ateljé" så länge tills vi flyttar till mindre.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Upp till toppen
Annons: