Annons:
Etikettpapper
Läst 4271 ggr
[JeanetteK]
2/5/15, 10:38 AM

Flätad korg från mjölkpaketsremsor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis avslutat en kurs där vi fick lära oss att fläta korgar av remsor från mjölkpaket. Det var jätteroligt! Det kommer jag absolut göra igen.

Annons:
nickiee
2/5/15, 10:50 AM
#1

häftig blev bra å fin ..

har du glömt av pärlpyssel å pyssel

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[Sabina]
2/5/15, 11:00 AM
#2

Den blev jättefin, Jeanette! 😍.

Jag skulle gärna vilja ha en instruktion på hur man gör detta fina.
Tänker på att man kan göra dessa fina korgar och eventuellt måla dom, så som man gör med tex näverkorgar. 🙂

[JeanetteK]
2/5/15, 11:03 AM
#3

Tack ska ni ha! 

#2 Jag har tänkt fixa en instruktion, det är på gång! 🙂Några av de på kursen hade många remsor av samma sort - t ex bravo-juice. Det blev jättefint med korgar från remsor i samma färger. Måla blir nog också jättefint! Då kan man ju välja helt hur man vill att de ska se ut.

[Sabina]
2/5/15, 11:10 AM
#4

#3 Åhh, ser mycket fram emot instruktionen 🙂.
Ja, det var en smart idé att ta remsor av samma sort. Det blir nog fint med olika nyanser av färgen på korgen.

JMW
2/5/15, 12:49 PM
#5

Vilken kul idé! Jättefin korg!

Lite svårt för mig. Jag köper varken mjölk eller juice…. 😉

[JeanetteK]
2/5/15, 5:13 PM
#6

#5 Haha, ja då kan det ju vara lite svårt! Man kan ju göra det med annan kartong, plast och papper antar jag!

Annons:
Andorr
2/6/15, 12:02 PM
#7

Jag kan se frukter, gjorda med samma teknik, ligga i korgen. 🙂

virkfantomen
2/10/15, 12:59 PM
#8

När jag gjorde liknande korg av hopsydda kaffe pås remsor så behövdes det ibland lite längre remsor än ett paket. Hur skarvade du dessa remsorna? Lade du dom omlott eller sydde du ihop dom?

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

[JeanetteK]
2/10/15, 1:04 PM
#9

#8 Jag behövde inte skarva dom faktiskt. Jag klippte till och med av en bit högst upp. Om man gör en högre korg behövs det så klart, och läraren på kursen sa att det lättaste var att häfta ihop två remsor och se till att klammern hamnar under en annan remsa i flätningen. Det går säkert att limma också.

Upp till toppen
Annons: