Annons:
Etikettpapper
Läst 1729 ggr
sannae92
1/31/15, 3:06 PM

Dikttavlor av gammal bok

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9

Då jag rensade bland mina böcker hittade jag några som var i för dåligt skick för att ge vidare åt andra, men jag vile inte slänga dem heller… Så med hjälp av lite ordkonst, presentpapper och gamla ramar gjorde jag dikttavlor.

Själv gillar jag när man kan se att man själv gjort sina pyssel så jag är inte så petig när jag plitar ihop mina pyssel! T.ex. var limmet slut så jag tejpade bara fast dikten i presentpappret och satte in i ramen. Jag mätte inte heller om dikten var exakt i mitten av ramen osv.

I ordkonst väljer man en sida man gilar, streckar under de ord man vill att dikten ska bestå av och sedan svärtar man de övriga (alla kan bli poeter med denna metod ;) ) Detta är mina första ordkonstdikter så var snälla! ;)

Några dikter blev överlopps så jag ska se vad jag hittar på med dem ännu! :)

Annons:
Andorr
1/31/15, 3:12 PM
#1

Ska minsann rota fram min 888 gåtors-bok idag! 🙂

sannae92
1/31/15, 3:31 PM
#2

Haha! Jag tyckte gåtboken var lättare att göra dikter av än en roman. Den är inte så överväldigande när den har så lite text.

Boken hade min äldre syster fått för måååånga år sedan, den var rolig, men den var så trasig att man inte kunde läsa den utan ha hälften i famnen! Dessutom tyckte jag att bilder var roliga till dikterna :)

[JeanetteK]
1/31/15, 5:23 PM
#3

Men vilken kul idé! Perfekt just när man har böcker som inte går att skicka vidare.

[Sabina]
2/1/15, 7:17 PM
#4

Så fina och en rolig idé för Återbruk av gamla böcker 🙂

Upp till toppen
Annons: