Annons:
Etiketttill-och-från-åbif
Läst 1279 ggr
[Sabina]
1/4/15, 7:09 AM

Vad vill du läsa om?

Jag skulle vilja att ni gav mig uppslag till olika artiklar jag kan skriva om som ni är intresserade av att veta mer om.

Jag har hyfsat lätt för att skriva men har såå dålig fantasi om vad jag ska skriva om, så hjälp mig att hitta intressanta idéer. 🙂

Annons:
VildaVittra
1/4/15, 7:18 AM
#1

"Återbruka julgranen" skulle ju passa nu dom närmaste dagarna. Finns säkert massor med bra idéer på nätet som att göra en klädhängare/krokar av den. 

Själv är jag urusel på att skriva artiklar, men har alltid fem miljoner idéer.  😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

_Fisken
1/4/15, 8:23 AM
#2

"Återbruk" handlar denna site om. Mitt förslag kanske inte passar in här eller gör det verkligen det. Jag skulle vilja ha en artikel om "gammal" mat. Vad sker om man äter ett gammalt ägg? Dör man? Magsjuk? Kött? Finns det nån mat som är skadlig för oss om de "går över" datumet och vi äter det?  Det finns säkert en massa "åsikter" men jag har inte sett nån som vet och heller ingen bra redogörelse. Jag har fått för mig att konsumentverket har nån lista.  Att kasta duglig mat pga att datumet gått ut tkr jag är fel. Då är det bättre Att återbruka maten….men vad kan hända?

[Sabina]
1/4/15, 1:23 PM
#3

Tack båda för ert svar. 🙂

#1 Det är jättebra med en idéspruta som du.  🙂 En artikel om julgransåterbruk  låter mycket aktuell och bra! Jag ska genast ta tag i detta! Då har jag någon vecka på mig att, förhoppningsvis, komma med förslag om vad man kan kan hitta på med sin gran efter 20:e dag Knut.

I vår kommun vet jag att de granar som man lämnar till återvinningen flisas och läggs ut på elljusspåren annars.

#2 Återbruka mat. Baknörd som jag också är, tänker ofelbart på att göra cakepops och dammsugare (bakverket) av misslyckad sockerkaka men jag förstår att det inte var det du menade. 😉

Absolut är det ett intressant ämne. Jag se om jag hittar info. om det, om jag gör det så kommer det en artikel om ämnet, då även jag skulle vilja veta mer o det. 🙂

Upp till toppen
Annons: