Annons:
Etikettpyssel
Läst 1687 ggr
Rumblebee
2014-08-20 15:09

Kopparspindel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj tänkte bara visa upp en spindel som jag skapat med hjälp av tunn koppartråd samt lim. Kopparen har i stort sett leget och skräpat här under en lång tid, tills det slog mig att man kan återanvända den till annat.

Annons:
Rumblebee
2014-08-20 15:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

:)

[Ztevo]
2014-08-20 15:13
#2

Kreativt och bra gjort!

Rumblebee
2014-08-20 15:24
#3

Ja jag måste erkänna att jag är väldigt nöjd med den :). Nu vill pojkvännen att jag ska göra en skorpion till honom , får se hur den blir till att se ut

[solhavre]
2014-08-25 15:53
#4

Berätta hur du gjort.

Rumblebee
2014-08-25 19:16
#5

Haha oj ja hur gjorde jag exakt… Koppartråden jag använder är inte mycket tjockare än sytråd, så kortfattat det jag gjorde var att klippa av bitar till den längd jag ville ha, tvinnade ihop dom, formade och limmade lite. Lite mer detaljerat, allt är i stort sett "rinse and repeat": började med att göra bakkroppen som består av 4 kopparringar jag gjorde, i varierande storlek. Klippte av två trådbitar som jag vinkade ihop till en. Klippte av ett nytt par trådar från kopparrullen, dessa tvinnades även de ihop till en tjockare. Sedan tog jag de två tvinnade trådarna och ja, tvinnade ihop dom till en tjockare. Så totalt så innehöll den tjockare koppartråden 4 smala trådar som blivit ihopsnurrade med varandra. Tog sedan helt enkelt och formade den färdiga koppartråden till den första, och även den minsta ringen i bakkroppen. Fortsatte på samma sätt med de andra tre ringarna. Satte sedan ihop ringarna med varandra så att de fick en bollform typ. Det ljusa man ser på kroppen är lim som jag jade på i omgångar i och med att jag tyckte kroppen annars blev för ihålig. Sedan gjorde jag huvudet. Tvinnade trådar på samma sätt tills jag hade två färdiga trådar som formades lite mer ovalt och limmades. Samma sak med benen typ :p Skorpionen jag nu håller på med kommer jag göra större och gör tjockare trådar. Varje färdig trådbit består av två ihoptvinnade flätor som vardera består av 9 vanliga, tunna koppartrådarna. Så blir mycket flätande :p

Upp till toppen
Annons: