Annons:
Etikettåterbruk-miljö
Läst 2952 ggr
[TrevorS]
12/16/12, 12:18 PM

Plåtburksgubben

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde en plåtburksgubbe av konservburkar och med en limpistol.

Annons:
[TrevorS]
12/16/12, 12:19 PM
#1

Nu är frågan om man ska låta det växa mossa på den eller låta den rosta? Tips på att få den att rosta? Vågar inte ställa ut den av stöldrisk.

Amandla
12/16/12, 1:27 PM
#2

Kul gubbe! Ättika tror jag kan funka, har för mig att jag läst om det nånstans… prova! Borde vara något surt som ska till. Glöm inte att skydda underlaget och eventuell vägg bakom, rostfläckar är inte kul.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[TrevorS]
12/16/12, 1:40 PM
#3

Ättika tar man ju bort rost på bilar eller citron. Testar att duscha den då och då kanske.

Amandla
12/16/12, 1:43 PM
#4

Ah, då tänkte jag tvärtom SkämsSkrattande Vanligt vatten är nog säkrast, såna där burkar brukar rosta ganska kvickt. Särskilt om man ställt dem på diskbänken för att rinna av efter man sköljt ur dem Obestämd


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[TrevorS]
12/16/12, 1:57 PM
#5

Jag ställer dem alltid på ett plastlock så de får lite utrymme att droppa och torka på. Ska testa så får vi se hur det går. Skrattande

[deen]
12/16/12, 2:26 PM
#6

Cool gubbe Glad Spreja med saltat vatten så rostar det snabbare!

Annons:
[TrevorS]
12/16/12, 4:49 PM
#7

Tack deen, ska jag genast göra! Glad

[deen]
12/17/12, 2:19 PM
#8

Mossa är i och för sig väldigt snyggt också! Tungan ute Har du testat mossgraffiti? Det är något jag är lite sugen på själv, men har ingen bra yta att göra det på.

[TrevorS]
12/17/12, 4:06 PM
#9

Japp gjort en del mossgrafitti, skrev en artikel om det. Rätt häftigt och kul. Men gjorde bort mig och glömde återfukta så den dig. Men så lätt annars, kanske mosskläder? :)

[deen]
12/18/12, 10:23 AM
#10

Vad roligt, jag måste testa det i vår! Glad Får väl göra det på nån sten ute eller så om inte annat.

[TrevorS]
12/18/12, 1:16 PM
#11

Det är mycket lättare än det står på sidan, räcker att smälta lite socker i vatten, sedan låta det svalna till rumstemperatur och mixa ner mossa. Så gjorde vi. Sprayade morgon och kväll med vatten. Skrattande

[deen]
12/18/12, 6:15 PM
#12

Okej! Tack för tipset, och förlåt för trådkapet…Oskyldig

[TrevorS]
12/18/12, 6:17 PM
#13

Inget trådkapande, skrev ju om det också om jag skulle låta den rosta eller låta mossa växa på den. Bra att du länkar till sida med recept också, var själv fattig med det. Tungan ute

Saltvatten ger jag 5 av 5, redan börjat att rosta! Lägger upp bild när den "rostat klart".

Annons:
[deen]
12/18/12, 6:22 PM
#14

Haha, vad bra! Jag läste om att "rosta" konservburkar med saltvatten i expressens pyssel & hantverkstidning. Ser gärna bild sen!

Upp till toppen
Annons: