Annons:
Etikettåterbruk-miljö
Läst 2309 ggr
julklappen
8/26/12, 9:19 PM

Skänker ni till någon organisation?

UNdrar dels , om ni skänker någon gång (saker,kläder m.m. som ni inte behöver själva) till olika organisationer? Jag och min familj skänker saker och kläder till "Träffpunkten" här i Nyköping.Sådant vi inte själva använder.Vi städar ut liksom då då hemma hos oss.

Eller slänger ni hellre överblivna saker som ni inte vill ha kvar?

Annons:
Love-
8/27/12, 8:53 AM
#1

jag säljer det jag inte vill ha eller ger det till någon nära om dom vill ha de eller gör om sakerna till något annanr ellwr för nya dom

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

ixtab
9/1/12, 3:18 PM
#2

jag skänker allt jag inte vill ha kvar. men slänger om det är trasigt och oanvändbart. 
Fast en gång stoppade jag en tjej på tippen som slängde vackra flaskor.. :/ Även en del trasiga som jag gjorde till vas…

Live long and prosper

dolfen
9/1/12, 7:54 PM
#3

Man kan göra en "slide" av glasflaskehals.
Denne används (förslagsvis) vid bluesspelande (på gitarr). Cool

DesK
9/2/12, 6:36 PM
#4

Allt som är helt och rent skänker vi till de olika andrahandsbutiker där vi själva handlar. På vår återvinningscentral har de en avdelning där man kan lämna sånt man tror är användbart Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

LenaR
9/2/12, 7:08 PM
#5

Där jag bor finns Erikshjälpen. I deras kontainrar lägger jag kläder och annat som jag inte vill ha. (Och så köper jag förstås saker i deras butik för att ta skadan igen…)


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Maria
9/5/12, 5:54 PM
#6

Jag skänker det mesta till Erikshjälpen. Handlar också mer än gärna där.

Roligast var sist när jag köpte en bok och skulle börja läsa och ser mitt namn på det första bladet. Alltså har jag köpt tillbaka min egen gamla bokSkrattande

Jag brukar skriva namn i mina böcker.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
dragonstar
9/10/12, 12:44 PM
#7

Här har det skänkts så jag blir tokig, min kära mor fyttar och det är hur mycket som hälst, böcker och kläder leksaker och sånt från när vi var små som skänkts. De bästa går till säljning de näst bästa till kupan och resten slängs i de stora ufflådorna så får de gå till återvinning =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

ixtab
9/11/12, 3:40 PM
#8

Då måste jag berätta en kul grej…

förra veckan skänkte jag en jacka och en pigtittare..

Igår var vi hos en kompis, och där i hallen hängde "min" jacka och vid fönstret stog "min" pigtittare…
Jag skrattade gott och talade om det för henne..  och det blev en mycket lyckad visit…

konstigt va??

Live long and prosper

Upp till toppen
Annons: