Annons:
Etikettpyssel
Läst 3592 ggr
Cafesinner
7/28/12, 12:20 AM

Kruka blev hamsterhus:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte något speciellt eftersom jag faktiskt inte gjort något med föremålet förutom att hitta ett nytt användningsområde - men jag är hur som helst supernöjd! Hittade krukan på loppis för en tjuga och såg "aha, en grotta till Yuki" med en gång. Hamsterhus är annars rätt dyra så yay me :D

Annons:
[deen]
7/28/12, 7:09 PM
#1

Coolers, det var smart! Skrattande

Chilizera
8/6/12, 7:46 AM
#2

Det är jättekul att leta grejer till gnagare på loppisar! :) Går att hitta huur mycket grejer som helst om man inte är så petig med utseende, och vissa små guldkorn här och där om man råkar vara petig. Själv köpte jag en prydnadsflugsvamp i mattglaserad keramik häromdagen som ska få bo i mus-terrariet där jag kör skogstema :D. Har även köpt matskålar (små, små blomkrukor), klätterställning (ett "ribbat" grytunderlägg som jag först fick slipa eftersom det var bränt), ett hängande bo (ljuslykta), en justerbar klättermoj (ett tankespel i form av en "orm" av små fyrkanter som man ska lyckas vika ihop till en enda stor fyrkant) och lite annat smått och gott.

Strumpor med hål i brukar få ett sista liv i mus-terrariet också, roligt att krypa omkring i :). Och toa/hushållsrullar också förstås. Brukar även passa på att plocka åt mig grenar och så som ligger avverkat i skogsdungarna. Mitt senaste projekt är några gamla uttjänta plastskålar från köket som ska justeras lite till musbon!

Att "bara" hitta nya användningsområden är definitivt Återbruk det med!

ks.gerbil
8/12/12, 8:13 PM
#3

anvämder också krukor speciellt för att gerbilerna ska fila klorna men hus funkar den också som hehe.. köpte en för 10 kr på loppis haha

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: