Annons:
Etikettkreativitetslådan
Läst 2094 ggr
emelieeileme
2013-05-11 16:33

Göra om lekstuga!

Hej, jag har en gammal lekstuga som är i gott skick. I sommar hade jag tänkt mig att göra någonting av den i och med att den inte används nu. Jag vet dock inte till vad! Jag har kanin, fågel och råttor och funderar på om man skulle hitta på någonting till dem! Någon som har några ideer?

Annons:
E-l-vira
2013-05-13 14:49
#1

Man kan ju använda den som förråd. Eller låta kaninen flytta in där, göra en lucka i dörren och en inhägnad utanför 🙂 Om kaninen redan bor utomhus vill säga. Annars kanske det går att vänja dem? Jag vet inte. Ska den bo där vintertid kan man ju antingen isolera hela stugan eller göra en varm låda till den.

Eller göra det till ett litet lekutrymme som passar både kaninen och råttorna, nån hinderbana, grenar och andra leksaker/aktiveringsprylar 🙂

Lekstugor brukar inte vara så värst stora, har svårt att se att en fågel skulle kunna flyga där inne?

Medarbetare på klickerträning.ifokus

emelieeileme
2013-05-13 22:15
#2

jaa vi har förvarat studsmattan där i vintras. Tänkte att kaninis kan få bo där dagtid på sommaren. när vi är ute såklart i och med att det finns rovfåglar. 

Jaa det har du rätt i! 

Nej till fågeln skulle vi haft delvis utevoljär också! 😃

xtezz
2013-05-22 19:03
#3

Jag skulle bygga som en hage i samband med sommarstugan så kaninen kan springa in och ut som den vill, sen sätta tak på uteburen, hönsnät funkar ju.  Sen kanske göra lite labyrinter och sånt där inne.

emelieeileme
2013-05-23 13:40
#4

Ja men precis, fylla med stockar och kartonger och lite gömställen!

theoneissa
2013-05-25 01:14
#5

Du kan göra om lekstugan till hönshus :)

Love-
2013-06-04 10:00
#6

Om du behöver mer plats till saker så gör om det till föråd annars kan du göra om det till ett hus till din kanin göra en öppning så h*n kan gå ut i trädgården också (inhängad plats så klart)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
emelieeileme
2013-06-04 10:48
#7

Ja jag skulle sjukt gärna vilja ha höns men vi snackar om att flytta till lägenhet och 5 hönor på en balkong är ju inte så härligt! 

Ja kaninhus blir det nog, fast det blir så sjukt varmt på soliga dagar, få köra runt lite kompostgaller!

Upp till toppen
Annons: