Annons:
Etiketttextil
Läst 3015 ggr
dolfen
2012-11-04 19:00

En strumpas sista gärning - dammtrasa!?

Man skulle väl kunna använda en strumpa med hål en sista gång som dammtrasa!? Trä den över handen och damma. Sedan slänga.

Jag kommer inte ihåg om jag läst, hört eller kanske till och med själv kommit på denna idé, som jag ännu inte har testat.
Fast just nu skulle jag behöva damma, och jag tror nog att jag har minst en hålig strumpa, så…

Den som är riktigt duktig kan ju laga dem och använda dem lite till. Men det är lite för pilligt för mig. (Dock har jag en gång i tiden lagat någon strumpa, eller kanske två.)

Annons:
Praefatio
2012-11-04 19:09
#1

Strumpor är även perfekta för att putsa skor och annat av läder med. Bara att sticka in handen, fukta, löddra upp sadeltvål och gnugga. Trasiga nylonstrumpor använder man för att buffa upp lädret efteråt och få det alldeles glänsande.

Caf_Roy
2012-11-05 14:41
#2

Vi brukar lägga hundgodis i dom, knyta/tejpa igen hålen och ge till hunden. Hon har jättekul någon halvtimme eller så innan hon fått ut allt godis.

Vi gör samma sak med tomma matförpackningar ibland också, typ mjölkpaket.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Bjornen
2013-01-05 10:12
#3

Ylle kan ju användas att blanda med färsk ull.

Nylonstrumpor kan användas som mattrasor.

VildaVittra
2013-01-15 10:07
#4

Man kan använda gamla strumpor som stoppning i hemsydda mensskydd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Åsa
2013-01-22 21:29
#5

Man kan Sätta strumpan på en pinne och damma takets hörn med.

Elena-Maria
2013-02-10 22:17
#6

Klipp av tån på en ren strumpa med hål som ändå ska slängas, vit om du är blond, svart om du är mörkhårig. Ta en nylonstrumpa/strumpbyxor som gjort sitt och klipp en lagom bit till strumpan. Trä "nylontuben" över strumpan och rulla ihop. Du har nu en donut att använda till hästsvansen. Dra hästsvansen genom hålet, täck "ringen" med håret, fäst det och du har en tjusig frisyr.

Fred och god växt!

Annons:
Zureel
2013-04-23 14:47
#7

Jag klipper av skaftet ifall det är i bra skick och använder det till muggar utan öron för att slippa bränna mig på varma drycker.


Upp till toppen
Annons: