Annons:
Etikettmöbler
Läst 1937 ggr
grodprinsessa
2013-02-28 21:33

Var kan man hitta färg?

jag ska ta mig modet och måla om lite grejor här hemma. 

*önskar mig att det helt mystiskt poppar upp en nisse som kan hjälpa mig då jag lär kladda ner hela lägenheten* 😃

I alla fall, för att kunna göra detta behöver man ju färg… vart kan jag hitta billig bra färg att måla med? Det är en klädhängetjosan som ska målas. Det är även metallbeslag som ska målas men där lär jag väll behöva svart hammarlack för att det ska tåla lite hantering? 

Vore asglad för svar =D

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Annons:
VildaVittra
2013-03-01 11:51
#1

Du kan blanda färg själv av ägg, balsamterpentin, linolja samt pigment. Visst, inte billigare i inköp nödvändigtvis, men du behöver bara blanda till exakt så mycket som du behöver, så det blir enormt drygt då annan färg torkar med tiden = billigare i längden. Biltema är dom som har billigast linolja samt balsamterpentin.

Äggoljetempera är enormt slitstarkt och spricker inte som lackfärg gör.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

grodprinsessa
2013-03-01 12:44
#2

oh kul ^^ fast blanda vågar jag inte =S Det lär gå halvvägs åt helvete tyvärr… Min turnivå är väldigt låg så jag utmanar inte gärna ödet 🤔

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

VildaVittra
2013-03-01 12:52
#3

Det är inte svårt. Sila ägg-olje-terpentinblandningen genom en nylonstrumpa innan du blandar i pigmentet. Då blir du av med alla klumpar.

http://www.tv4.se/tv4/artiklar/g%C3%B6r-din-egen-%C3%A4ggoljetempera-4fbf774704bf7251940007ef

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

grodprinsessa
2013-03-01 13:30
#4

hela datorn hänger sig när jag klickar på länken =(

Vad sa jag om min turnivå? ;)

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

VildaVittra
2013-03-01 13:44
#5

Hota datorn med att den måste samarbeta annars blir den en ny meteorit, det brukar fungera med min. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

grodprinsessa
2013-03-01 13:49
#6

Min dator (Jesus) hävdar bara att "Du är beroende av mig, har inte råd med en ny dator så up yours!" 

Men provar om några timmar eller så igen… hna har sina ups and downs.

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Annons:
grodprinsessa
2013-03-02 13:54
#7

Jesus verkligen dör på den sidan vet inte vad han har emot det 🤔

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

VildaVittra
2013-03-02 14:03
#8

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

grodprinsessa
2013-03-02 14:44
#9

Den tyckte Jesus bättre om ^^ Men vad i ägget gör det bra att måla med? Känns ju lite läskigt att måla med ägg även om det är supernaturligt =P

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

VildaVittra
2013-03-02 14:52
#10

Är tallrikar med intorkade äggrester lätta att få rena? Sen är ägg ett emulsionsmedel som gör att olja och vatten kan blandas.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

grodprinsessa
2013-03-02 14:59
#11

Men min pedanthet har jag inte varit med om det faktiskt… 😃 

Okej ska snacka med pappa… han får nog hjälpa till och se vad han tycker. 

Linoljan kokar man själv eller köper man "kokt linolja"?

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

VildaVittra
2013-03-02 15:06
#12

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

grodprinsessa
2013-03-02 15:46
#13

Gött ^^

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: