Annons:
Etikettkreativitetslådan
Läst 2495 ggr
dragonstar
2012-08-20, 16:32

Antäckningsblock dagböcker och annat...

Innom Scrapbokingvärden är smachbook och junk journal populät.

Detta känner jag är mycket inspirernade och vill dela med mig av det.

Lägger upp min bok jag gjort. En bit tyg som jag sytt fast sidorna i, sidorna är gabbla tidnignsidor tapetbidat och annat smått och gott jag har haft liggande.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2012-08-20, 16:34

Lägger till denna jag gjort ochså.

Jonaflax
2012-08-21, 12:09

Scrapbooking-världen är ju rätt komisk.

Back to basic liksom.
Den ursprungliga scrap-booken var ju ett klippalbum där man samlade biljetter, broschyrer och lite av varje, plus ett och annat foto.

Idag verkar scrapbooking handla om att använda så mycket köpta material som möjligt, och klistra ihop så konstnärligt som möjligt.
Fotot och eller minnet verkar vara av sekundär betydelse.

Och nu har man hittat på två nya namn på den gamla sortens scrapbook, som vad jag kan se också ska vara glassigare än ursprungsformen.
Jag säger då det… Oskyldig

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

dragonstar
2012-08-21, 14:21

haha ja det stämmer =) Det är en stor industri idag.

Jag har hållt på med det en del och har mycket materila köpt. Men jag pysslar ju med allt möjligt.

Tänkte att jag kunde dela med mig. Detta med att göra böcker av gammla papper och tidningsblad är ju en bar ide annars. Ett projekt jag hoppas göra någonggång snart är att gära eget papper och bind a till en bok.

Luju
2013-02-26, 19:06

Jag blir lite tvåsidig när det kommer till scrapbooking faktiskt. Å ena sidan håller jag med dig i dina åsikter jonaflax. Det är en väldigt stor industri som de skapat omkring sig. Det är mer placerandes av produkter som hamnár i fokus och inte själva skapandet i sig. Dock, å andra sidan tänker jag att alla inte är så kreativa och pyssliga som säg till exempel jag. Och då kan det vara befriande att få använda sig av färdigproducerade scrapbooking-accessoarer och få känna sig stolt över att man åstadkommit något. En grund i scrapbooking är väl att man själv får bestämma hur mycket man vill ska vara egenintresse samt hur mycket som ska vara färdiggjort. Egentligen en väldigt mångsidig pysselkategori måste jag säga :) Väldigt fint block dragonstar! :)

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

E-l-vira
2013-02-27, 10:47

För mig är det precis som Luju säger, jag vill gärna göra egna jul-, grattis-, tackkort o.s.v. men om jag får ett vitt papper och pennor framför mig får jag prestationsångest och så blir det inget gjort, däremot är det svårt att misslyckas med "färdiga" produkter som man ändå kan sätta ihop till något eget och folk uppskattar det ändå mer än färdigköpta kort :) man kan dessutom blanda det lite med Återbruk, klippa i reklam o.s.v.

super snygga böcker!

Medarbetare på klickerträning.ifokus

E-l-vira
2013-02-27, 10:52

har du en maskin som satt på spiralen? om det är ett gammalt spiralblock - hur fick du på allt på spiralen?

Annons:
dragonstar
2013-02-27, 12:49

Jag har en maskin elelr rättare sakgt mi nmamma har en. Men man kan ju köpa ett block med spiral och limma pakker på de sidor som finns kan ju klippa bort nästan hela sida noch bara ha en bit skvar nära spirale nför att fästa papper i. = )

E-l-vira
2013-02-27, 13:22

okej. men det känns som slöseri, ville snarare ha det som ett "återbruksprojekt"

dragonstar
2013-02-27, 14:45

Ja jag förstår. kan funka att köpa gammla böcker på loppis eller sånt som andra slänger och använda som permar. Du kan även sy ihopp dem. Googla på göra egen bok så komemr du säkert hitta olika förslag = )

Upp till toppen
Annons: