Sånt jag sytt!

Två sjalar, den rosa-vinröda har från börjat varit en topp i viskosjersey, två tunna bomullsblusar och så restbitar av krossad velour.
Den vita är en högt älskad utsliten vit blus, en restbit bomullsvoile och gamla gardinfransar.
Båda används flitigt!

De här sakerna har jag inte sytt men visar dem ändå. Blev så glad när jag fick ett gammalt sybord från en äldre släkting. Det var fullproppat i bra-att-ha-saker och även dessa gamla vackra prylar
Jag har dem framme som prydnad, de ligger i en gammal plåtlåda som det varit symaskinstillbehör i för sådär 50 år sen.

Vilka fantastiskt fina saker du har sytt!
Désirée
Afghan lives matter

Tack DesK!

Duktig du är! :) Samlar själv en del tyger och önskar jag var lika duktig som du.. får utveckla mer på det ;).

Vad snygga saker önskar att jag också kunde göra sådant
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Oj Oj vilka fina saker du har gjort. Jag är djupt imponerad
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Duktig du är amandla! Måste säga att elefaten var ursöt!!

Tack för berömmet
Underbara saker du har gjort! Sjukt fina!

Tack snälla du!

Blir mållös vilka fina saker du gör.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Ååååhhh, bedårande saker! Så fint!

Tack, vad gulliga ni är!
Väldigt fina saker du gjort…
Jag brukar också återvinna tygrester och gamla handdukar, gardiner..osv..
Man kan hitta på hur mycket som helst att göra..om man har tid..

Tack yodhe! Det är ju så kul att sy och hitta på, om jag bara kunde väva så skulle jag väva trasmattor också
För tid, det har jag gott om…
Ahh vad bra amandla….att du använder din tid till något konstruktivt…och så fint..älskar det gröna överkastet..helt i min smak..
allt ser så välarbetat ut också..antar att du är väldigt petnoga…känns så..
att du inte säljer? eller du kanske gör det..borde det..så fint som det är..

Jodå, jag är rätt noga men det får inte gå till överdrift. Ibland när jag känner att jag fastnar i någon detalj så säger jag till mig själv: kolla på Indiska eller Åhléns hurpass noga deras grejor är sydda… det ger perspektiv.
Jodå, jag säljer! Har hemsida och tagit emot beställningar ett par år men nu har jag beslutat att bara sy sånt jag tycker är roligt och lägga ut i webshoppen, är så innerligt trött på hissgardiner i stooora mått och lapptäcken till dubbelsängar Så inga beställningar på ett bra tag framåt, om det inte kommer in någon förfrågan som jag känner för förstås

Väldigt klokt av dig att amandla att bara göra sånt som du tycker är roligt! Man vill ju inte tappa intresset helt för sånt man tycker om genom att göra, genom att göra det för mycket.
Jag tycker även om att du har en historia kring de saker som du sytt Det är underbart tycker jag att Återbruk är ett av de pysslen där det man skapar av har en historia bakom sig, mer än "Jag gick till butiken och köpte mitt material". Nog för att det också är en metod, så jag vill inte klanka ner på det. Jag brukar själv köpa färdigt ibland. Men det är kul med Återbruk för det finns oftast en längre historia bakom pysslet.

Att jag älskar att gå på loppisar och rota är ju bara en fördel i sammanhanget. Trots allt har mina egna dukar mm tagit slut för längesen…
Va mycket fint! Tänkte också börja sy lite, dock använder jag kläder tills de är så trasiga att de ej går att använda till mycket mer än att klippa och användas som trasor att tvätta fönster med.

Tack Trevor! Fönstertrasor behövs de med
Man kan ju alltid kolla runt med släkt och vänner ifall de har något i tygväg de vill bli av med. Jag får ganska ofta nån kasse här och nån kasse där, värst är när det är sånt jag inte gillar… måste känna mig inspirerad annars blir det bara dammsamlare. Fast jag brukar skänka sånt vidare till Myrorna eller Gengåvan, alltid finns det någon som tycker att det är fynd
Galet vackert återbrukande av dej! Rekommenderar verkligen att du om du har möjlighet även provar på att väva trasmattor! Det är så himla skoj! Jag har trasmattor som " lite jobb " när jag nu pluggar. Titta gärna in på min blogg http:www.ateljesvartvitt.blogspot.com Var hittar man dej på nätet?

Tack Mammzing! http://www.annalavinia.com/ är min sajt.
Wow, vad flitig du är! Kan man få låna lite energi? ;)

Hehe, det där med energin går sannerligen upp och ner… jag brukar kalla mig för att jag är ketchupeffekten personifierad. Det går i perioder.

Oj vad duktig du är! Lapptäckena var ju fantastiska. *kliar i fingrarna*
Fred och god växt!

#37 Tack!
Det är jätteroligt att sy lapptäcken, dra fram alla tyger jag har och börja spåna om vilka jag vill använda