Annons:
Etikettkreativitetslådan
Läst 1369 ggr
Luju
2013-01-06 00:18

Hört om återbruk

Jag var med på en kurs genom Röda Korset för ett tag sen, där var det en kvinna som berättade något så underbart.

Hon brukar köpa med sig stora uppslagsböcker som ändå inte går åt från en RK-butik som hon jobbar på. Dessa tog hon sen hem där hon försiktgt lossade på alla bladen medan hon kopplade av i soffan. Bladen använde hon sen som virke till spisen. Fodralet som blev kvar använde hon för att skriva anteckningar på. Hon beskrev det så fint genom att säga

"Jo men det känns så fint att skriva på det. För oftast är det så fina papper på insidan av dessa fodral. Sen är det en så speciell känsla att skriva på det"

Jag tyckte det var en så underbar ide! Glad (De andra tyckte hon var lite underligt, jag tyckte det var fantastiskt!)

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Siskas
2013-01-06 09:57
#1

Fantastiskt! :-)

Bjornen
2013-01-06 11:47
#2

Bokpapper innehåller mycket lera som ger stora askmängder och är därför inte så lämpligt att elda med. Ju sämre kvalitet på pappert desto större energimängd och brinnvillighet.

Bjornen
2013-01-06 11:49
#3

Fördelen med högt lerinnehåll är att pH-värdet på askan blir högre och lämpligt gödselmedel till icke kalkskyende växter.

Upp till toppen
Annons: