Annons:
Etiketttextil
Läst 3452 ggr
Jonaflax
2012-07-04 10:33

Idé - lapptäcke av barnkläderna

Om man som jag inte säljer av urvuxna barnkläder medan nån fortfarande vill köpa dem, så kan man ta dem till lapptäcksprojekt.

Min tanke var att det skulle kunna bli en fin present till framtida barnbarn, med ett lapptäcke gjort av förälderns bebiskläder.

Nu återstår bara att lära sig sy innan barnen blir så stora att jag får barnbarn.
Har nog minst 10 år på mig iallafall Skrattande

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Annons:
[deen]
2012-07-04 14:14
#1

Men vilken trevlig grej, det hade jag blivit glad för att få i alla fall! Glad

plutopellis
2012-07-04 14:45
#2

Åh en sån smart ide! Kanske man skulle ta tillvara på och göra åt sonen sen när han fyller 30 och typ 28,5 år Flört

Fillin
2012-07-05 08:04
#3

Min mamma vävde ett par mattor till mig med mina jeans som jag vägrade byta tillett par nya (hon var förtvivlad)
Året var 1975, jeansen skulle vara så slitna att de nästan var vita, sedan skulle de släpa lite i marken så de blev alldeles trådslitna och när det var dags för tvätt så gick jag inte ut förrän de hade torkat…. hahaha

De minnena som finns i de brallorna när jag var 15 år finns nu vävda i mina älskade trasmattor, så det kommer nog att bli en mycket uppskattad present framöver. :)

Amandla
2012-07-05 12:07
#4

Trasmattor av jeans blir ju såååå fina! Skrattande Tyvärr passar inte blått i min inredning, annars vet jag vad jag skulle önskat mig av min mamma Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[yodhe]
2012-07-06 11:29
#5

Synd att en vävstol tar så mycket plats…

visst man kan ha en liten..men det blir så mycket snyggare med en större…och minde bitar att sy ihop..

Skulle gärna göra mattor..eller plädar av jeanstyg..snyggt som attan..

Luju
2013-01-06 00:07
#6

Det finns en låt av Euskefeurat som handlar om en kvinna som väver av gamla tyger hon stött på genom livet.

Euskefeurat - Ao'tom tao'tom

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Siskas
2013-01-06 09:51
#7

Vad kul! Jag har också funderat på att göra ett lapptäcke av gamla kläder. Men än så länge klipper jag kläderna i remsor och virkar mattor. Jag kommer aldrig igång med mina sy-projekt…

ettlitetalias
2013-01-06 11:01
#8

Det var ju en jattebra ide! :)

Upp till toppen
Annons: