Annons:
Etikettåterbruk-miljö
Läst 3282 ggr
[TrevorS]
12/14/12, 12:22 PM

Gammal pall blev fin blomkruka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade en gammal pall som legat i all evighet i källaren, vred loss en planka, sågade till 2 långa och 2 korta delar samt en underdel av en playwood. Skruvade ihop och målade vit. För att odla rekommenderar jag lägga två lager plastpåsar i lådan och använda lagom stora krukor i. Detta för att den inte ska läcka. På bilden har den inte hunnit torka än, men ska lägga upp ny bild vid tillfälle jag har planterat något i den. Blir cirka 6 stycken lådkrukor.

Annons:
[TrevorS]
12/14/12, 12:23 PM
#1

Lovar att den ser finare ut med blommor eller kryddor i sig.

mikkan01
12/15/12, 12:30 PM
#2

Tycker den är fin redan nu =)

~mikkan

[TrevorS]
12/15/12, 1:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ska bara planera något i den. Hehe

Alenzi
12/15/12, 2:49 PM
#4

Har för mig att pallar brukar vara impregnerat med något giftigt äckelpäckel? Kanske värt att vara uppmärksam på, om du skall odla livsmedel i den.


[TrevorS]
12/15/12, 3:15 PM
#5

Därför jag rekommenderar jag att täta med plast och använda krukor i. Bra att du skrev det. Var inte så supertydlig heller.

Alenzi
12/15/12, 4:18 PM
#6

Oj ursäkta, det uppfattade jag inte :-/ Nåja kanske inte så tokigt att vara övertydlig med just sånt :)


Annons:
[TrevorS]
12/15/12, 5:00 PM
#7

Skrev ju bara om att det kan läcka annars bara. Tänkte lägga i tjockt plast så man kan fylla upp med jord sedan. :)

[TrevorS]
12/18/12, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Kör med 3 lagar plastpåsar i. Funderar på om man ska fylla upp med svart sand runtom krukorna eller fylla på med jord i påsen och plantera växterna, borde bli finare. Vad tycker ni?

Upp till toppen
Annons: