Annons:
Etiketttextil
Läst 7384 ggr
Afturelding
10/19/12, 7:24 PM

Mina återbruk!

Här kommer bilder på mina Återbruk som jag gjort, främst sömnad då eftersom att det är mitt favoritintresse :)

Här är en finklänning som jag sydde till midsommar i år, tyget är ett gammal lakan från morfar. All spets är även handvirkad av mig.

Nalle sydd av småbitar av velour och "päls" från en gammal kappa. Nalllen fick flytta hem till en vännina som fick en son i sommras :)

Kudde i lapptekinik av diverse gammla lakanstyger.

En korsett sydd av två par gamla stövlar! Denna är helt klart min favorit av alllihop, jag fick verkligen tänka utanför ramarna här, och det är ju det roligaste med Återbruk!

Och så ett förkläde, även det av gamla lakan, en kjol, en barntröja och ett par jeans.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
[NalaMeya]
10/20/12, 2:20 PM
#1

Jättefina saker, speciellt finklänningen!! Tycker också att just sömnad är roligt, men jag är absolut inte duktig… Obestämd

fenix92
10/20/12, 6:30 PM
#2

Fantastiska saker, önskar att jag kunde sy!

Afturelding
10/20/12, 6:35 PM
#3

Jag har fötts upp med en nål i handen, i princip. Jag började sy långt innan syslöjden i skolan och har aldrig slutat. Jag sydde min första riktiga klänning när jag var 13 så jag har sytt kläder i sju år nu. Jag har aldrig riktigt lärt mig sy, det har bara kommit naturligt efter att mormor lärde mig sy kaststygn när jag var runt fyra år gammal :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

plutopellis
10/21/12, 8:59 PM
#4

Duktig du är! Jättefint Glad

Maria
10/22/12, 3:53 PM
#5

Åh, vilka fina grejor.

Korsetterna var ju bara hur kul som helst. Ett par gamla stövlarFörvånad Jag hade inte ens kommit på tanken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Afturelding
10/22/12, 5:50 PM
#6

Tack allihop :)

#5 Haha, min sambo tittade lite konstigt på mig faktiskt ;) Men de var verkligen så slitna att de varken kunde doneras eller lagas, och jag hatar verkligen att slänga saker. Jag försöker alltid komma på saker att göra med dem istället, och tja, mönsterbitarna till mina korsetter är rätt små, så varför inte tänkte jag.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
Maria
10/22/12, 6:03 PM
#7

Jag vet att mins sons sambo för flera år sedan köpte vaxdukar på Loppis och sydde fantastiska regnkappor.

Jag blir alltid så glad när jag ser eller hör kreativa människorGlad men stövlarna slog rekord. Jag hade aldrig gissat mig till att man kunde använda sig av stövlar.Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Afturelding
10/22/12, 6:46 PM
#8

Jag har faktiskt tänk sy en regnkappa av just vaxduk! Jag har haft idén i flera år nu, men det har aldrig blivit av. Kanske är ett bra höstlovsprojekt? Eller kommer det kanske sluta regna då och istället snöa, bara för att jag fått den gjord? ;)

Man kan använda sig av de flesta skinn eller tygliknande material, jag "sydde" en kjol av ett par trasiga kortlekar när jag var yngre. Det var i samma veva som jag vävde en kjol av plastkasseremsor. Jag har alltid haft lite lustiga saker för mig, det kommer liksom bara naturligt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maria
10/22/12, 6:47 PM
#9

#8 Det låter hur festligt som helstGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Love-
10/24/12, 5:56 PM
#10

Vad fina saker

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Maria29
10/31/12, 10:47 AM
#11

Jisses vilken talang, jag har alltid tagit till vara men nu ska jag verkligen titta på gummistövlarna i hallen ist för att slänga dem (de är otäta)!! ;)

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Afturelding
10/31/12, 3:41 PM
#12

#11 Haha, ja, något kan du säkert göra! Bara man inte låter sig hindras av sitt sunda förnuft som säger att saker inte går att använda så ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Luju
11/4/12, 1:42 AM
#13

Jag gillade verkligen skärpet!! Håller på att leta efter ett brett bälte, men det var ju en jätte smart ide att sy ett av stövlar! Glad

Det är inte så att du möjligtvis bor i närheten av Luleå?

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Afturelding
11/4/12, 8:40 AM
#14

#13 Nje, jag bor i Gävle :) Men tack!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: