Annons:
Etiketttextil
Läst 1533 ggr
Chilizera
10/31/12, 7:01 PM

Projekt: garderob

Jag har startat "projekt: garderob" här hemma Glad. Först åkte lite gamla kläder till second hand och en kompis fick ta över några plagg. Lite kläder är hopplösa fall och samlas i en tyg- och traskasse och nu har jag börjat sy om en del. :) Har tyvärr inga foton men detta har jag gjort hittills:

* Vardagsklänning som gav nattlinne-vibbar - uppkortad till typ linne. Vibbarna borta och det förlänger användningstiden eftersom jag bara använder klänning mitt i högsommaren.

* Lång skjort-tröja typ.. var bara ur mode - uppkortad och med upprullade ärmar så blev den relativt modern!

* Två kjolar, den ena totalt ur mode och lite väl genomskinlig, den andra lite väl sladdrig och tunn för att jag skulle känna mig helt bekväm - justerat den ena lite i längd och kommer använda dem tillsammans. Den mode-oriktiga som underkjol som stabiliserar den andra.

* Köpte ett linne förra veckan på second hand som satt bra förutom att det var lite fladdrigt runt armhålorna - fixade till det på symaskinen.

Gjort några justeringar på plagg tidigare också, men aldrig försökt arbeta mig igenom hela garderoben på det här sättet. Har definitivt fler potentiella offer där inne, gäller bara att fundera ut hur jag kan förändra dem! Kanske inte den mest spännande typen av Återbruk, men det är kläder som bara legat på förvaring, inte använts på flera år, så jag ger dem helt klart nytt liv. Wish me luck :).

Annons:
Luju
11/3/12, 9:00 PM
#1

Åh låter underbart! Ska bli spännande att se fortsättningen :)

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Upp till toppen
Annons: