Annons:
Etikettråd-och-hjälp
Läst 2403 ggr
dragonstar
2012-09-16 20:28

Julklappar.

Jag vet att det är sjukt tidiggt för många att börja tänkte på julkappar men jag vill var ute i god tid.

Tänkte kolla med er vad ni gillar att ge bort?

Det är ju alltid härligt att ge bort saker man gjort =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2012-09-16 20:49
#1

Jag kan ju börja och berätta att jag planerar att gjuta jus av gammla ljustumpar som jag själv använder men ävne ger bort.

Har gramofonskivor som  ska värmas till skålar.

Min syster är inne i en fas när hon vill ha skarpa färger på sina kläder och jag funderar på att antignen göra kläder på något sätt eller acosiarer till henne. Några förslag där?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Luju
2012-09-17 13:07
#2

De senaste tre åren har jag haft en liten temagrej för mig.

Första året var att jag skulle ha gjort något själv, det var inte så mycket av ett specifikt tema då iofs.

Andra året var det något ätbart, då gjorde jag bland annat kolagodis och egen inlagd sill.

Förra året var det något man behöver i köket. Då virkade jag bland annat två grytlappar med min systers favorit klädmärkes logga på (LW och Thomas Savo), och sydde ett förkläde. Gjorde även lite annat smått och gott

Glad

I år vet jag inte riktigt ännu, men det blir säkert något jätte bra!

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

dragonstar
2012-09-17 13:10
#3

Smart med teman, jag föröker alltid hitta påp något som passar alla och sen tänker ja att jag har lååång tid på mig och så blir det lite panik dagen innan då jag upptäcker att de inte blivit som jag tänkt mig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Luju
2012-09-17 13:12
#4

Haha ja det känner jag igen! Så är det ofta för mig Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

dragonstar
2012-09-17 13:16
#5

Ja vist är det, förra året gjorde jag ett recepthäfte som skulle skrivas ut och gest till min syster men fick alldrig ut de itid då min dumma skrivare inte funkade.

Känner att jag inte vill råka ut för de i år!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

persikahallon
2012-09-17 15:45
#6

För ett par år sen sydde jag en enkel randig duk att ge bort, av gamla stuvbitar jag hade liggandes. Kanske kan vara nåt för dig. :)

Annons:
dragonstar
2012-09-17 22:15
#7

Bra idee =)

Håller ju på att dreja nu så förhoppningsvis blir det ltie drejade föremål att ge bort. Vet dock inte vad jag ska dreja.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[deen]
2012-09-18 11:01
#8

Vilken bra tråd, jag kan behöva lite tips själv! Flört

#1 Hur gör du när du stöper om av gamla ljus?

dragonstar
2012-09-18 12:43
#9

Jag har faktiskt alldrig stöpt ljus, de vill jag göra. har några formar som jag gjuter ljusen i värmer upp gammalt stearin i en kastrull jag inte längre använder och så häller jag de i formarna.

Har själv inte gjort det men det går ju alldels utmärkt att använda mjölkpaket och annat som form.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Amandla
2012-09-18 13:51
#10

Dragonstar, du kanske kan dreja ljusstakar och ljuslyktor som passar dina ljus?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
dragonstar
2012-09-18 14:29
#11

Ja  jag ska ju dreja något i allfall, kan ju medela att det inte är snyggt de ajg gör då det tar 7 år att lära sig dreja och jag jag är inne på min 3 gång eller något liknande.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[deen]
2012-09-18 16:12
#12

#9 Tack, då fattar jag!

Luju
2012-09-19 15:33
#13

Jag har sett när de stöper nya ljus i tekoppar, det tycker jag är jätte fint!

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
dragonstar
2012-09-21 11:35
#14

Jag kan ju säga att jag vet att jag kommer önska mig de pysselmaterila jag behöver tex mer aquarell och ritpapper. Fndera på att önska mig en lite bättre dyr akvarellpensel och så sånt jag kan behöva när jag studerar på annan ort. Beror ju på om jag måste hitta eget boende elelr bo på en skola.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: