Annons:
Etikettallmänt-om-återbruk
Läst 2621 ggr
dragonstar
2012-08-12 13:29

Ränsa hemma

Jag har börjat ränsa ut hemma. Känner att jag har så mycket saker jag inte behöver och inte mår bra av. behöver inte över 50 Ljustakar räcker med några få jag värlingen gillar.

Behöver inte en garderåb full med kläder jag alldrig använder. Räcker med några få plagg som jag varierar mellan och kombinerar.

Känner ni ingen er?

Har n ränsat ut något hemma?  vad har ni för smarta lösningar?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dolfen
2012-08-12 19:36
#1

Jag har några ljusstakar som antingen kan användas till vanliga ljus eller värmeljus. *Gillar*

Jag gillar saker med olika valmöjligheter. "Multisaker". Till viss gräns.

dragonstar
2012-08-12 21:00
#2

Håller med =) Jag gillar även hantvärk väldigt mycket. Estetik och praktik i ett. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[deen]
2012-08-13 13:08
#3

#0 Förstår vad du menar!

Jag blir dock tyvärr alltid väldigt fäst vid saker, men mår oftast bäst av att rensa när jag samlat på mig för mycket. Väääldigt svårt bara att bestämma vad som ska få vara kvar, då jag lägger sentimentalt värde i nästan allt! Obestämd

Love-
2012-08-15 07:56
#4

Ska troligen snart flytta (om jag får lägenheten)så då blir det stor ränsing hemma hos mig och hemma hos min kille, man kommer nog hitta en del saker som man ska släng, säla och om man inte äns visste att man hade :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

dragonstar
2012-08-15 13:16
#5

la in denan redan men lägger in dne här ochså. helt underbar insperation

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2012-08-15 13:17
#6

En kort snutt =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2012-08-15 13:18
#7

Mycket passande för storsaden = )

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Mitralis
2012-08-19 10:41
#8

#3 Jag gör som #3  och lägger sentimentala värden i nästan allt så nästan allt bli kvar hos mej för att jag ska ha någonting att hänga upp minnen på. Jag kanske blir bättre på att slänga om jag börjar knäppa fler kort Obestämd



dragonstar
2012-08-20 16:22
#9

En bra ide=)  Fota saker och ha en dagbok där du skriver ner hndelser klistar in biljetter godispapper och vykort samma minnena i boken.  Dessutom ka ndu ta med mdig boken på resa oc hskriva i händelserna centrum =)

Googla på Smash book

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Mitralis
2012-08-20 17:09
#10

#9 Jag klickar Bra inläggGladSmash book har jag inte hört talas om förut. Ska försöka komma ihåg det.



julklappen
2012-08-26 21:13
#11

jag och min familj rensar då och då bland våra saker, och då skänker vi sakerna,kläderna m.m. till "Träffpunkten" här i Nyköping.(Träffpunkten hjälper  hemlösa med allmänhetens hjälp)

dragonstar
2012-08-27 22:38
#12

Jag har har ränsat ut massor med kläder, de går i första hand till familjemedlämmar och andrahand loppis, försäljning på nätet och Uff eller vad de klädinsamlingslådorna heter nu för tiden.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

ixtab
2012-09-01 15:14
#13

jag har sååå svårt att rensa ur om jag inte vet vad jag ska göra med sakerna, för jag är ju emot att slänga.

Men när det blir loppisar runt om skänker jag dit.

Live long and prosper

Annons:
Upp till toppen
Annons: