Annons:
Etikettåterbruk-av-sopor
Läst 6561 ggr
Niklas
2012-06-19 14:46

Tomma pumpflaskor som schampoflaskor

Många tvålar levereras i bra pumpflaskor som ofta går att fylla på många gånger innan de är utslitna. Jag brukar ta bort etiketterna och använda dem till schampo, duschcréme och liknande.

Av någon anledning fylls schampo och duschcréme ofta i flaskor som är bökiga att använda och svåra att dosera. Pumpflaskorna är dödsenkla att använda även för barn och ett tryck kan bara bli en viss mängd. När barnen trycker en gång på vanliga flaskor kan det bli halva flaskan. Glad

Den riktigt pysslige kan dekorera flaskorna så att de blir fina också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Mitralis
2012-06-24 15:58
#1

Smart! Jag har gjort så med diskmedel, men inte tänkt på att det går att göra så med annat också Glad



Luju
2012-06-24 18:14
#2

Jag köpte en pumpflaska med balsam, jätte smart och bra att ha i duschen Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Niklas
2012-06-24 20:44
#3

En pumpflaska är lätt att använda även om man har ansiktet fullt av tvål. Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AkaiTsuki
2012-06-25 18:20
#4

Har tre stora pumpflaskor med minst en liter i varje med dusch, balsam och en tvål ^^ Gamla flaskor med "proffesional hair care" stuff som tog slut på och hade massa rester av olika schampoo och balsam så vi bara blandade det det luktar jättegott, får typ vänta tills nästa lukt för att se vilken den är xD

//Joanna

DesK
2012-06-25 20:26
#5

Pumpflaskor är toppenbra och kan som sagt återanvändas många gånger Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Luju
2012-07-10 00:18
#6

AkaiTsuki, ni blandade massor av olika shampoo-sorter i samma flaska? Spännande, det hade jag aldrig tänkt att man kunde göra Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
AkaiTsuki
2012-07-10 00:31
#7

#6 Jepp det gjorde vi, det var massa som var tomma i botten och vi lyckades fylla hela flaskan med våra blandningar :)

//Joanna

[yodhe]
2012-07-10 09:51
#8

Jag gör så med rengöringsmedel också..som ska späs ut…

Såpablandning, diskmedel..och även andra produkter..min dotter säger att jag har dille på tomflaskor..

men det är ju så smart och enkelt med bara ett pumptryck.. eller hur?

DesK
2012-07-10 11:51
#9

Yodhe till rengöringsmedel och såpvatten använder jag gamla sprayflaskor Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Luju
2012-07-10 11:54
#10

Jag tänker att pumpflaskor är bra till diskmedel också, spec om man jobbar på förskola eller på andra ställen där barn ska hjälpa till med disken. Då blir det alltid en bra dos med diskmedlet

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

AkaiTsuki
2012-07-10 11:56
#11

Egentligen duger det med mindre än en tesked diskmedel, fick fel på hemkunskapsprovet för att jag skrev ungefär en tesked Skrikandes

Men det hindrar ju en inte från att ta mer än en tesked xD

//Joanna

Luju
2012-07-10 11:59
#12

Hehe, true true. Tänker dock att det förenklar doseringen om det räcker "med ett tryck på en pump" än "ett tryck på en flaska där det fortsätter rinna så länge man trycker" Flört

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

[yodhe]
2012-07-11 23:31
#13

johoja..visst jag använder sprayflaskor också…

Allt som går att använda igen, använder jag….

man behöver inte pumpa fullt tryck..det går ju att få lite av ett tryck också..om man är försiktig..

men om man har småbarn är det ju perfekt att ha en pump istället för vanlig flaska ..kan jag tänka..

Fanns inte mycket av det när min unge var liten..då var det hårdtvål som gällde mest..pumptvål var för dyrt..

Annons:
TjockaBerta
2012-07-14 17:55
#14

#13

Håller med om tvålen. Det var bara sån som gällde. Önskar att resten av familjen skulle hålla med mig även idag.

Skulle aldrig köpa pumptvål om jag var ensam.

>>>Malum domesticum<<<

[yodhe]
2012-07-14 20:21
#15

#14 Inte jag heller…jag använder hårdtvål i duschen..så omodern är jag..

men jag tål inte all denna parfym och klet som tillverkas idag i duschkrämerna..så hårdtvålen duger väldigt bra..billigare dessutom..

Amandla
2012-07-16 12:41
#16

Bästa tvålen tycker jag är Indiskas olivtvål. Förtvålad olivolja och inte ett dugg annat. Inga parfymer, inga starka lösningsmedel eller annat. Billig dessutom, 25-30 kr och räcker i åtminstone fyra månader! Jag har en tvål vid handfatet och en i duschen. Den spricker inte och blir därmed inget ställe som samlar på sig basselusker heller.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: