Annons:
Etikettåterbruk-miljö
Läst 2643 ggr
plutopellis
6/25/12, 3:37 PM

Påminnelse!

Hejsan!

Sann miljökämpe som jag är vill jag påpeka hur viktigt det är att man lämnar sina uppbrunna värmeljus till metallåtervinning. Där skiljs de från vanlig metall (eftersom värmeljus är av aluminium) och återanvänds. Detta sker genom att metall är magnetisk, det är inte aluminium. Det saknas massor med aluminium i världen och det går åt otroliga mängder mer energi att framställa ny ur jorden än att återvinna.

Så återvinn era värmeljus!

Kyss

Annons:
ks.gerbil
6/25/12, 6:05 PM
#1

oj det visste jag inte ens man kunde göra! tack det ska jag (och familjen såklart;)) börja göra! jätte viktigt :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
6/25/12, 6:59 PM
#2

Glad

Amandla
6/25/12, 7:54 PM
#3

Jodå, jag sparar alla ljuskoppar i en egen påse som får åka till återvinningen Glad

Hur är det med sån metallfolie som är på t.ex. creme fraiche-burkar? Hur ska den sorteras/ska den sorteras?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
6/25/12, 8:09 PM
#4

Det vet jag faktiskt inte! Ska genast googla Glad

DesK
6/25/12, 8:24 PM
#6

Det är självklart för mig att sortera sånna metalkoppar till metallåtervinningen Glad

Visst kan man återvinna alufolie men den bör göras fri från matrester med mera och gärna torkas av innan man knölar ihop den och kastar den. Jag återanvänder folien flera gånger innan den åker i metallåtervinningskassen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Amandla
6/25/12, 9:17 PM
#7

Tack Pellis, fast den artikeln känns inte så väldigt anpassad till Sverige: ". Ett annat alternativ är att kontakta lokala privata skrot återförsäljare. Det finns en möjlighet att de kommer att köpa den från dig. Tyvärr kanske du måste spara upp flera pounds av aluminiumskrot innan de kommer att köpa något." Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
6/25/12, 9:18 PM
#8

Hehe, jag läste bara det översta att man kan fråga sin kommun FlörtTungan ute

Amandla
6/25/12, 9:23 PM
#9

Jaja, du är ursäktad Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
dragonstar
6/26/12, 12:17 AM
#10

Tack för informationen har inte tänkt på detta men självkart ska de små rakkarna ochså återvinnas!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Torahzen]
6/28/12, 2:29 PM
#11

Hej!

Du kan fråga din kommun, komuner brukar ha mycket bra information. Men den som har ansvaret för att förpackningar och tidningar samlas in till återvinning är Förpacknings- och tidningsinsamlingen. Det är lag på det.

Se deras källsorteringslista: http://www.ftiab.se/hushall/sorterasahar.4.405877db1168b3d892a8000171.html

Upp till toppen
Annons: