Annons:
Etikettallmänt-om-återbruk
Läst 3133 ggr
Luju
6/20/12, 10:31 PM

Återbrukssaker inomhus

Vad har du för återbrukssaker hemma just nu?

Är det mest prydnader du har, eller är det saker som du använder nästan dagligen?

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
[TrevorS]
6/23/12, 2:09 PM
#1

Mitt datorbord. Det är en utfyllnad till en bordskiva varav bordet inte finns längre så skruvade jag dit 4 ben från ett gammalt ikea-bord som skivan blev förstört på grund av fuktskada. Fungerar finfint! Skrattande

Amandla
6/23/12, 3:04 PM
#2

Allt möjligt Glad Mitt datorbord består av ett hundra år gammalt bordsunderrede och en marmorskiva jag köpte billigt på auktion. Diverse småprylar som jag vill ha nära datorn (kamera, laddare, brännbara skivor mm) har jag i en skokartong som jag klätt med en tapetbit.

Jag har inte så mycket nya möbler och prylar hemma, det mesta är sånt jag fått, ärvt, eller köpt på loppis/auktion.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
dolfen
6/24/12, 8:59 PM
#3

Återbrukssaker *grubbel*?. Jag har gjort egna ljus av ljusstumpar.

Ett tips: Spara exempelvis sillburkar, och använd dem i vattenbad för att smälta veklösa stumpar, och göra nya ljus.

Maria
6/24/12, 9:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min brors gamla städ som han använde när han var hovslagare har blivit en plats för värmeljus bland annat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[TrevorS]
6/24/12, 9:53 PM
#5

Vad fint bumbleboo!

Luju
6/24/12, 10:04 PM
#6

Snyggt att måla städet svart bumbleboo Glad

dolfen, smart att spara på sillburkar för att göra ljus. Ljusstumpar är en väldigt bra sak att spara på, bra som presenttips att göra egna ljus

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Tarotstollan
6/24/12, 11:25 PM
#7

Alla mina möbler förundantag av två bokhyllor ca 38 resp.28 år, säng 28 år, en byrå ca 30 år, och cd hyllor och småkraffs så är allt annar i min lägenhet sådant jag fått eller köpt i andra hand.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

DesK
6/25/12, 8:18 AM
#8

Köksmaskiner och en del kastruller har jag köpt nya, men mina gjutjärnspannor är ärvda och de flesta möblerna är ärvda eller köpa i andrahandsbutik. Datorerna är nya, men de har vi byggt själva Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
6/25/12, 8:24 AM
#9

Vårt hem är  också en blandning av gammalt och nytt och mängder av begagnat.

I vår sons första hem inhandlades det mesta på Loppis plus att han och de andra var duktiga på att återvinna gamla saker.

Hans dåvarande tjej hade fått tag på två gamla kylskåpsdörrar i orange färg på insidan som hon satte upp på väggen (med insidan ut) och hade som små hyllor till sybehör. Jättetufft.

Hon köpte även gamla vaxdukar och sydde så fina och roliga regnkappor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: