Återanvända glasburkar
Vad kan man göra med tomma glasburkar från köket?
T.ex använda dem till förvaring av sybehör, garnrester, knappar …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gör redan så, men behöver fler idéer om vad man kan använda dem till.

För länge sedan såg jag ett tips där man hade spikat fast locken på undersidan av en trähylla. I burkarna sorterades spikar, skruva, muttrar mm och så skruvade man fast burkarna i locken. Överskådligt och praktiskt. Borde gå att applicera på fler hobbies, smycken, sömnad mm.

#2: Har man plats är det en jättebra idé!
Jag använder glasburkar till massa olika saker. Jag har hundgodis i några, återanvänder till hemkokad sylt, använder till matlåda till jobbet och förvaring till diverse småsaker. Jo fina burkar som inte är klassiskt runda använder jag som ljuslyktor eller gjör egna ljus i. 🙂

Jag har ganska nyss börjat ta tillvara på lite glasburkar så har inte riktigt kommit in i det kreativa tänket än för dess olika användningsområden. Men för tillfället har jag använt lite burkar som vaser för sticklingar. Även dekorerat en burk med tvinnat rep/snöre runt för att piffa upp den lite :)
Enkreativsjäl

Glöm inte att glasburkar kan användas i frysen, bara man inte fyller dem helt. Passar utmärkt att frysa in frukt, bär, soppor (kan värmas i och ätas direkt ur burken), leverpastej, såsslattar, buljong, mos mm. Det tar lite mer plats med runda burkar, men är det inget problem så funkar det fint.

Tack för alla era bra tips! 👍🌷
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Smart sått att återanvända burkar på!
Jag använder mina till hårprodukter.
Bl.a en till när jag gör iordning surskölj på hibiskus, och en annan när jag späder ut balsam.
Finns mycket man kan göra med gamla glasburkar. 😊
'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland
Värd för Musik & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, & Vikingar
/ Billy