Annons:
Etikettkreativitetslådan
Läst 890 ggr
Evisen
4/22/15, 6:04 PM

Öppet hus på Mosaikverkstan på Söder i Stockholm

Ett litet tips om vad ni kan göra lördagen den 25/4 kl. 15-17.

Remakebolaget kommer tydligen ha öppet hus på sin mosaikverkstad.  Finns krukor till försäljning, och går tydligen att boka kurser för  om man själv skulle vilja prova på.

Jag har själv sett dessa krukor och andra konstverk de har gjort, och de är jättefina och välgjorda. Alla skärvor/bitar är ifrån återvunnet porslin och kakel.

http://www.remakebolaget.se/aktuellt.php

Annons:
stinakrok
4/22/15, 6:10 PM
#1

Gud så vackra!

kattöga
4/22/15, 7:32 PM
#2

Så häftigt! Jag ska ut och snurra en del den 25/4, så kanske kan jag passa på att titta in på deras Öppet hus. Blir väl helt kollrig och full av idéer och inspiration igen, som får vänta på sin tur att (förhoppningsvis) förverkligas (nån gång). Tack för tipset, Evisen!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Evisen
4/22/15, 7:41 PM
#3

#1 Visst är de.

#2 Ja gör det. Och kommer du bland de första får du ju ett klippkort på mosaikkurs.

De gör ju inte bara krukor. Vet att de har piffat till några småbord, och gör andra saker med.

[JeanetteK]
4/23/15, 4:45 PM
#4

Åh så kul! Hade ju varit jättekul att gå på. Ni som kommer iväg måste berätta sen hur det var. Hoppas  någon kan få ett klippkort, skulle ju vara hur kul som helst.

Upp till toppen
Annons: