Annons:
Etikettåterbruk-av-sopor
Läst 2059 ggr
VildaVittra
3/6/15, 7:24 PM

Är det bara jag..

som drabbas av en omåttlig lust att börja samla på kapsyler? 
http://www.delatsami.com/dla-daci/ideidladacisvoimirukamimozaikaizplastikovyhkrysek

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Sabina]
3/6/15, 9:12 PM
#1

Oj så mycket vackert och kreativt. Jag tyckte speciellt mycket om draperierna och vallmostaketet 😍

anki1
3/7/15, 11:37 AM
#2

Om man vill göra mindre projekt kan man göra ringnåldynor av kapsyler. Lite tyg, stoppning en bit resår behövs.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

JMW
3/7/15, 1:21 PM
#3

Oh vilka konstverk! Men oj, oj vad man måste dricka….

[JeanetteK]
3/7/15, 3:23 PM
#4

Men ååååååh, hur fint som helst! Gillade dörrmattan också. 

#2 Hur menar du då? Jag fattar inte riktigt. 🤔

VildaVittra
3/7/15, 4:05 PM
#5

#4 Nu gissar jag, men man syr en fingerring av resår, stoppar kapsylen full av stoppning, slår om en tygbit och syr fast nåldynan i resårfingerringen. Så har man en liten nåldyna på fingret när man håller på och syr.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

anki1
3/7/15, 5:51 PM
#6

Exakt så. Jag har ingen att visa, men en av mina kompisar har gjort såna. kanske jag ska fota av nån Nåldynan limmas fast på kapsylen med smältlim.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
[Sabina]
3/7/15, 6:37 PM
#7

Det låter supersött och smart för en förvirrad person som jag. Dock har jag ju inga sewing-skills så det är väl inte lönt att göra någon liten ringnåldyna för mig ialla fall😛

nickiee
3/7/15, 7:24 PM
#8

3…man behöver ej dricka å mycket själv .utan gå in på er närmaste restaurang eller pub å be dom spara åt en ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Sindri
3/13/15, 6:06 PM
#9

Häftigt! Målar man kapsylerna först månne eller?

Har sett bilder från Uganda där de också gjorde mattor av kapsyler, men med den vassa sidan upp, att torka av fötterna på.

VildaVittra
3/13/15, 6:07 PM
#10

#9 Jag tror man tar olikfärgade kapsyler.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Whippet
3/14/15, 2:46 PM
#11

Man kan ju köpa kapsyler har sett många affärer som sålt det men kommer inte ihåg vart :D Sen kan man spraya eller måla dom i den färgen man vill ha :)

I'm out Vilar huvudet i handen

KPD
3/26/15, 8:55 AM
#12

#0 På ytterväggar tror jag inte på det, särskilt inte om man har insidan utåt. Då måste man nog spola av dem ibland, om det inte ska börja samlas partiklar, kanske börja växa något, även om det tar tid.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Upp till toppen
Annons: