Gamla marsvinsburar
Jag har ett antal gamla marsvinsburar stående. De är för små för marsvin enligt Jordbruksverkets regler och har inte använts till marsvin sedan reglerna ändrades. Kan de användas till några andra djur eller är det soptippen som gäller? Jag gillar inte att slänga saker som är funktionsdugliga, men eftersom burarna är för små så vill jag inte att de kommer i orätta händer och blir marsvins- eller kaninboende. Då slänger jag hellre. Har ni någon idé om vad man kan göra med dem istället för att ha djur i dem? Det är gallerburar av typen Ferplast.

Har du en trädgård kan du sätta dom över sådder så djur inte är framme och förser sig.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Smart idé. Jag kanske t om kan ha dem som odlingslådor om jag virar in dem i fiberduk.

#2 Eller om du syr ett överdrag av byggplast, så blir det som små växthus.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Väldigt bra tips om att använda dom till växter! Har du några andra djur? För isådanafall kan du göra om burarna till ett krypin (om de är stora nog för det) eller till djurbäddar. I nödfall kan de duga som förvaringslådor :)
Kanske plasta in, så har du ett litet växthus.

Det blir nog miniväxthus/odlingslådor av dem. :)