Vad göra med jeans och byxor?
Jag har 3 par jeans (2 svarta och 1 blåa) och 2 par kostymbyxor som är obrukliga. Vad kan jag göra för roligt av dem tro? Jag har ingen symaskin, så att göra om dem till kjolar osv går bort…

Riv dom i remsor och virka mormorsrutor av dom med en tjock virknål, sen monterar du ihop dom till en dörrmatta.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag fick en konstig idé.
En byx-lampa! Benen upp (vilket ger två ljusrundlar i taket) och "resten" ner. 🙂
Blir det för besvärligt att få ljuset genom benen, kanske det kan hjälpa att korta ner benen!?
En klänning kolla stadsmissionen.

Funderar på att göra ett busskortsfodral. Då skulle jeanstyg passa. Men blir ju en massa tyg över. 🙂
Du kan göra fina flätade hjärtan, det enda som behövs är en sax, jeans och tålamod. Jag tycker de är jättefina men tyvärr har jag någon konstig skavank i hjärnan när det gäller dessa hjärtan, så jag lyckas alltid misslyckas, 🤔 Som tur är har jag en dotter som är mycket bättre på detta så jag brukar be henne göra flätade hjärtan åt mig 😎 Här är länken: http://pysselbolaget.se/2013/11/25/flatade-hjartan-braided-hearts/

http://pysselbolaget.se/2013/01/18/korgar-av-jeansbaskets-from-jeans/
Det här är något jag funderat ett tag på att göra (bara jag kommer över en symaskin).
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Om de är fina på låren kan du klippa av dom till antingen capribyxor eller shorts. Benen kan tas till vara för småjobb. Jag brukar lappa jeans eller vid behov sy fickor till byxor som inte har några. då sätter jag dom på insidan Det går att fixa till för hand. om man är lite händig.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag har sorterat bland mina tyger och har en hel del jeanstyg. Funderar på att göra kuddfodral. Lite olika tekniker. Först i lapptäcksteknik, det tycker jag är så fint med olika jeansfärger. Sen har jag tänkt fläta med breda remsor, det tror jag också kan bli fint.
Har ni mer förslag??

Jag har gjort blommor. Ska se om jag kan få till en bild på dem. Annars finns tekniken här. Jätteroligt att göra. Jag har limmat som i filmen men jag har också sytt ihop och det blev faktiskt finare.

Fint.
Jag sydde en midjeväska av linningen och ena sidan av framstycket och lite av lårets framsida.

man k klippa en sidan rakt av med fram och baksida klippa av blixtlåset. man syr rakt vid fram och baksömmarna Så väskans sidor blir raka. Sen tråcklar di med dubbel tråd sidor och botten så du får en väska. Av benen klipper du 3 remsor och flätar till en rem. syr ihop dom se det blir en lång axelrem, och syr på den på din väska. så är du klar.
#10,#11,#12 Verkligen jättefint! Vad kul.:) Det ska jag absolut testa. Det kan man ju använda som dekoration på mycket! #13,#14 Väskor är ju en jättebra ide! Borde bli hållbart och bra!!!

#9 Du kan göra såna här:
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Tekniken heter japansk vikteknik.