Annons:
Etikettåterbruk-av-sopor
Läst 1438 ggr
Tant Grön
2015-02-01 19:27

Jullådor av en bananlåda.

Behövde lite större förvaringslådor till julpyntet. Hade en bananlåda, men tyckte den såg så tråkig ut. Så här blev den när jag målat och fixat lite.

Annons:
[Sabina]
2015-02-01 19:30
#1

Oj vilken fin låda, nästan så jag tycker den är lite för fin för "bara" julpyntet 😍

[JeanetteK]
2015-02-01 19:32
#2

Men så sött! Vilken jättebra idé! Just lådor med julpynt är ju något som man återanvänder år efter år. Har man så här fina lådor är det både kul att plocka fram dom och även lättare att hitta lådorna. 

Jag har förråd med ett gäng flyttkartonger kvar ouppackade sen vi flyttade hit (2011… ). Min ambition är att gå igenom dessa och sortera upp och kasta/sälja/skänka och resten ska sparas. Tänk så fint mitt förråd skulle kunna bli om jag fixar lådorna på detta sätt. 😍🙂

Tant Grön
2015-02-01 20:59
#3

Dom var roliga att göra. Den ena har jag tomtar och sånt i, och den andra adventssaker. Har dom i en garderob, så jag ser dom varje dag.  Hade jag haft dom i förrådet så hade jag nog inte brytt mej.
Skall göra några lådor att ha under sängen också. Tycker det är så tråkigt med plastlådor.

[Sabina]
2015-02-01 22:33
#4

Jättefina som sagt och ser du dom varje dag i garderoben så skulle man bli väldigt glad. 🙂
Har du målat dom eller klätt in dom med papper (jag tänkte främst på den mörka bakgrunden) ?
Jag har ett antal bananlådor som jag skulle kunna fixa till,  till min lilltjej, tänkte jag. Tack så mycket för inspirationen 🙂

Tant Grön
2015-02-01 22:47
#5

Det gröna är tapetfärg som jag hade stående. Sen limmade jag på en kant längst upp, av det pappret som brukar ligga i bananlådorna.  På den använde jag akrylfärg. Alla hål utom dem man använder till handtag limmade jag  igen med trälim och  wellpapp från en annan låda,plus att jag limmade över stjärnor,  eller rundlar som målades gröna.

Nallarna är från en gammal urblekt gardin.

Man kunde ju också ha klätt in lådorna med t.ex tapet.

[Sabina]
2015-02-01 23:09
#6

Men så kreativ du är ❤️. Tack så mycket för info 🙂

Annons:
JMW
2015-02-01 23:30
#7

Otroligt fina lådor!!

Tant Grön
2015-02-02 00:31
#8

Tack 🙂

anki1
2015-02-03 10:39
#9

Fina lådor. Vi har flyttlådor 3 st med och lite lösa kollin. När vi tog bort alt julpynt sorterade jag allt  Innan var det lite sammanblandat. Nu är allt som hör till advent i en låda alla julgranssaker i en och tomtarna i en.  fortfarande finns det lösa kollin. men nu är det strukturerat.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Upp till toppen
Annons: